20 juli 2025, 02:50:57

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Er zijn nu al 3 eitjes! Potver!!
Ik maar tegen die kleinste zeggen van "opschieten met uitvliegen!", dan kon het blok weg.  ;D
Daarom werd er dus wss geplukt in het nest.  ::)
Ik hoop morgen bij de welkoop nepeitjes te kunnen ophalen, want dat scheelt me meer dan de helft van de prijs als bij de dierenwinkel.
Dan kijken of ik de eitjes elders kan onderbrengen ( ik ben toch nieuwsgierig wat er uit komt)  :P

De voliere staat nog niet, (er was nog een berekeningsfout). De funderign zou moeten komen, maar ik wil nu eigenlijk eerst het binnengedeelte, dan kunnen ze vast daarheen. Er zitten nu 8 valkparkieten op een kleine kamer. Wat een stof!!  :o

De jongen doen het goed. Eentje is al weer bijgekomen. :)
de het oudste jong heb ik zelfstandig verklaard, de 2 volgende bijna 100%.
Jong 4 heb ik nog niet zien meepikken, dus die zit nog bij de ouders.

Verder geen nieuws.  ;)

Rianne

Hey Valerie,

waren de eitjes er maar eerder, dan konden ze onder mijn koppel. :) Ik heb nu alle blokken weg, ook uit de voliere. Volgend jaar maar weer.
Waarom laat je ze de eitjes niet uitbroeden? Heb je zelf geen tijd om er mee bezig te zijn? :)

Valerie

Ik wil nog een keertje weg voor een lang weekend of een week. Ik heb mijn familie al ruim 4 maand niet meer gezien.
Als ik reken over +- 3 weken jonkies, min 2 x per dag voer en water verversen. Nee, daar wil ik mijn buurvrouw en schoonzus niet meer mee belasten. En dan moet ik de jongen nog kwijtraken. Wie zegt dat dat net zo goed gaat als nu?
En ze moeten allemaal binnenkort naar de garage verhuizen. Het is ongelegen. En Daffy had daarvoor al met de ontlasting die puur water was. Ik heb er nu geen zin meer in.
Het is nu al moeilijk de jongen tam te houden.  :-\

Riny

Hoy valerie
Heb je wel al nieuwe huisjes gevonden voor je jonkie's?
Groetjes Riny :D

Rianne

Ah op die manier. :) Natuurlijk wil je je familie wel weer eens zien.
Ach, je moet maar zo denken, die jonge valkjes komen volgend jaar wel weer. Bovendien lijkt het me voor Daffy ook beter om eerst even bij te komen. :)

Valerie

De 2 wildkleurtjes zijn besproken, die kunnen eind deze week opgehaald worden.
De cinnamon heet Luna en die houd ik. :)
De bonte heb ik Spikey genoemd en ik ben nog niet zeker of ik hem/haar houd. Afhankelijk of het een mannetje/popje is.
Maar mss is het verstandiger die ook niet te houden ivm inteelt. Je weet maar nooit.
Ik probeer hem/haar iig tam te maken en houden. Als ik het geslacht weet, kan ik erover denken te ruilen voor een bonte witmasker.

Rianne,

Ik denk idd ook dat het voor Daffy beter is. Ik zie haar als alg zwakker, omdat zij niet tegen eivoer kan. (nierprobleem??)
Ik geef de jongen nu wel eivoer en dat gaat prima. :)

Valerie

Valerie

Hoi!!

Vandaag zijn de 2 wildkleurtjes naar hun nieuwe baasjes gegaan.
Het is allemaal goed verlopen. Ze waren heel erg blij met hun valkje! :) De veertjes in de nek en op het kopje komen al grotendeels terug, er is niet veel meer te zien van het plukken.
Ik wordt via email op de hoogte gehouden. De valkjes worden bij de nieuwe baasjes nog een tijdje gewogen om te controleren of ze voldoende eten.
Beide wildkleurtjes zijn mannetjes, als de calculator klopt uiteraard. De uitzondering maakt de regel. ;)
Luna zit weer op de vogelkamer, apart en eet goed. Ik heb voor een paar uurtjes Peppie bij haar gezet (toen zat ze nog beneden in de woonkamer en keek een beetje droevig, nadat haar broertjes opgehaald waren). Peppie de kroelerd! Ik had hem in mijn handen en heb uitgebreid gekroeld/geplaagd. En genieten dat die doet! :)
nu zit Peppie terug bij Kyla en Luna in haar kooitje op de tijdelijke vogelkamer.
Spikey (voorlopige naam van het bonte jong) zit nog bij de ouders. Hij is flink geplukt en ik ben nog te onzeker hem apart te houden. Ik ben nog te bang dat ie niet zelf eet. Hij wordt nog te vaak gevoed door Valko. Hoor ik heel regelmatig gevoed worden.
Valko en Daffy hadden in totaal weer 3 nieuwe eitjes gelegd. Dat zou voor mij betekenen dat ik de eerste maanden niet weg kan gaan. En de buren weer lastig vallen, wil ik niet. Bovendien moeten ze nu tot rust komen (Daffy die met die waterige ontlasting zat enzo...).
Remco heeft aangeboden de eitjes door een koppel van hem (dat op eitjes zit) uit te laten broeden en de jongen groot te brengen.
Ik heb dus nu 3 nepeitjes gelegd in het blok.
Even gewarmd in mij handen en bij Valko gelegd.
De sufferd ging meteen met z'n bekje de eitje bij elkaar leggen en erop zitten.
Ze verdedigen de nepperd goed!  ;D Arme stakkerds, ze moesten weten...  :-X
Maar goed, een week extra broeden en dan gaan ze er wel vanzelf af. Dan gaat meteen het blok weg! Ik hoop dat er dan niet opnieuw eitjes komen.
Ook hoop ik tegen die tijd alles in de garage klaar te hebben en alle vogels daarnaartoe verhuisd. Dan pas ik het licht aan, aan de herfst. Zodat ze niet meer geneigd zijn een nieuw nestje te willen.  ;)
Verder geen nieuws.

Groetjes,

Valerie

remco1976

hoi valerie,

het eerste eitje wat ik van jouw heb is uit gekomen ;D .even afwachten wat de rest doet.

gr.remco

Valerie

!!!!!! Mooi!!!
Dus dat is gisteren, 18 sept uitgekomen?
Heb je toevallig de legdata van de eitjes ergens opgeschreven? In geval dat het vervaagt van het ei. Ik heb dat dus vergeten. ;)
Nu maar afwachten wat voor jongen het worden!
Ik wilde net hier een update houden.
Er wordt flink gebroed op de nepeitjes. Ze worden ook flink verdedigd!  ;D
Spikey, het bonte jong wordt nog steeds heel erg vaak door Valko gevoed.  ::) Hij had toch al lang zelfstandig moeten zijn?? Als ik hem apart zet, gaat ie teveel afvallen. Ik heb hem ook nog niks zelf zien eten.  ???
Ik heb Ricky afgelopen weekend boos gemaakt. Ik had een handdoek in mijn handen en heb Ricky zomaar, zonder pardon, uit zijn kooi gegritst. Vervolgens op tafel gelegd in diezelfde handdoek. Daarna heb ik zijn nageltjes, die te lang waren geknipt en zijn vleugels geknipt.
Oh, wat was meneertje boos!  :-X
Maar nu mag Ricky meermaals per dag uit zijn kooitje, kan een stukje vliegen (hij vliegt nog steeds erg goed, enkel iets minder lang) en is makkelijk weer bij zijn kooi te krijgen m.b.v. een stokje. :)
Ik vond het zo zielig dat ie in een, voor hem, veel te kleine kooi zat en niet kon vliegen.
De garage/volière:
De afscheiding in de garage is er!! Het is heel mooi geworden! Heeft Han vorige week zaterdag gemaakt. PRACHTIG!!! Nu moet er nog gewit worden en schoongemaakt, 2 gaten door de muur naar buiten. Materiaal voor de binnenkooien (volières) en in elkaar gezet en alles gemonteerd.
Volgende week is Han thuis, dus wil hij dat allemaal voor mekaar hebben.
Er komt een airco in de garage tegen de hitte ('s zomers) en verwaming voor de winter. :)
Echt buiten zitten kunnen ze nu toch niet meer. Daar is het nu te laat voor.  :-[
Het licht in de garage zal op een tijdsklok met dimmer werken. Het gaat dan 's ochtends langzaam aan en 's avonds langzaam uit, net als in de natuur. :)
Hoe sneller, hoe beter! Ik wil de tijdelijke vogelkamer schoonmaken en weer als strijkkamer hebben.  ;D
Dat was het weer even.
Nee, ik heb geen nieuwe foto's.  :-X
Die maak ik wel, als de volières af zijn en de vogels er in zitten. ;)

Riny

Hoy valerie
Als ik dit allemaal zo lees ,dan denk ik dat je nog een geduchtte concurrent van ons gaat worden.
Wil je nog tamme bonte valkjes ??
Groetjes Riny :D

Valerie

Nou Riny, ik kan wel stiekem dat ene jonkie komen ruilen voor een prachtige mooie tamme zelfstandige bij jou.  ;D
Dan zie je plots een giertje zitten, waar een volle bonte knapperd zat.  ;D
Han zegt dat ie apart moet, maar ik durf het niet aan. Bang dat ie niet zal eten.  :-\
Gek is het eh? Wilde ik altijd weer bont en zou er eentje komen weggritsen bij jullie. Krijg ik nota bene zelf bont bij Valko en Daffy.
Hoe is het mogelijk?  ;D

remco1976

hoi valerie,

van dit eerste jong was de legdatum 1-8,ik zou die ene jong nu echt wel een keer appart gaan zetten.afvallen kan direct geen kwaad.hij gaat echt wel eten hoor.ik zou als ik jouw as nu de nepeitjes gaan weg halen.dat kan nu wel.dan haal je 2 dagen daarna het blok weg.

gr.remco

remco1976

hoi valerie,

zag net dat het 2de jong ook geboren is.dus tot nu toe gaat het goed met je eitjes.

gr.remco

Valerie

Hoi Remco,

Wat leuk!!!! :) Kan de legdatum van het eerste 31/8 zijn? 1/8, dan hebben ze wel heel lang gebroed.  ;D
Maak je wel een keer een paar foto'tjes voor me?  ;)
Al die lieve donsjes!!
Moet ik de eitjes 1 voor 1 weg halen of alles tegelijk?