20 juli 2025, 00:51:47

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi!

Dankje!

Ik denk ook dat het een wildkleurtje is, Rob. ;)

Marilyn,

Dat andere valkje is Peppie. Die kijkt vaak onbegrijpend toe. Hij wil bij hen zijn, maar dan vertoort hij het nest.
Maar daar komt verandering in. Ik kan een mooie bonte pop voor hem ophalen. :)

Caroline

Hoi Eefje,

de witte puntjes zijn de hulsjes die om de veertjes heen zitten en de helemaal witte pennetjes zijn net als Valerie al schreef, de witte band van de vleugels bij wildkleurtjes.  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

eefje nieuwenburg

oke nou ja het lijkt er net op he maar goed dan is ie niet gepareld ;D sorry ;D

hmm een naam verzinnen is lastig he valerie,maar je hebt toch die namensite,zit daar niks leuks bij?

groetjes eefje

Monky

Hi Valerie,

Wat een leuke foto's van je kleintjes  :)

En helemaal gaaf dat je een bonte popje gevonden hebt!!
Gefeliciteerd!! Wanneer kan je haar ophalen?

Wat een leuk filmpje  ;D
Het werd hier even een gekkenhuis hahaha. Alle valkjes gingen meeroepen hahaha. Daar moet ik dus mee uitkijken als ik filmpjes bekijk  ;D

Groetjes,
Monky

Riny

Hoy valerie
Gefeliciteerd met je bonte popje.
Heb je DNA onderzoek laten doen?
Ik ben zo 4x de mist in gegaan dat ik een bonte pop (dacht) te kopen.
Na enkele weken floten die prachtige poppen, mij de oren van mijn hoofd.
Vandaar dat ik destijds een mannenoverschot had.
Je jonkie is een wildkleurtje volgens mij.
Groetjes Riny :D

Lin

Hey,

Wat leuk dat je een pop hebt gevonden! Fijn dat het nog goed gaat hier. Die grijze pootjes zijn normaal hoor bij een wildkleur. Kijk maar in mijn oude dagboek van Sephora.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valerie

Hoi Monique,

Dat had ik ook altijd, als ik filmpjes keek. Dan gingen ze hier ook meeroepen.  ;D

Hoi Riny,

Ik heb geen DNA laten doen. Maar we hebben afgesproken dat als het blijkt een toch mannetje te zijn en ik last krijg met Han of gewoon problemen krijg, ik het valkje terug mag brengen (als ik in tussentijd niet gehecht raak  ;D ).
Nadeel van bont natuurlijk.
Als het een mannetje is, kom ik hem toch bij jouw ruilen voor een pop?  ;D ;D

Hoi Lin,

Je bedoeld die donkere pootjes? Ik merk ook verder niks aan het valkje, dus volgens mij is het ook normaal. ;)

Is het normaal dat de ontlasting van Daffy continu lopend is? Ik merk dat ze abnormaal veel drinkt. Maar ze moet nu ook voor 5 eten en drinken. Ik geef wel 2 x daags voer, omdat het tegen de namiddag op is. Allemaal lege hulsjes.  :o

Valerie

Hoi!

Om 8 uur vanavond mag ik het aanstaande vriendinnetje voor Peppie ophalen. Helaas vind ik het ditmaat zo moeilijk een naam te vinden.
Kunnen jullie me helepen? Wat is mooi en past bij Peppie. Ik heb enkele voorbeelden in een poll gezet. Ik kom er echt niet uit.
Wat is ook makkelijk voor een valkje om naar te luisteren?

Ivy

Hoi Valerie.
Veel succes met het naam zoeken!
Ik ben benieuwd hoe Peppie op zijn nieuw vriendinnetje gaat reageren.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Valerie

Stomme vraag, of juist niet... Maken jullie de kleintjes weleens schoon? Ik merk dat ze nogal vuil zijn, vnl aan de pootjes.
En is het normaal dat de ouders de ontlasting van de kleintjes eten?

Valerie

Wat een beauty en een lieverd!!!!
Heb haar op de hand gehad en mogen kroelen in de nek. Oogjes niet dicht, want ze moet nog wennen. Ze maakte geluidjes die ik enkel van Ricky ken, als die bang is.
Ze heeft enkele rondjes gevlogen. Mijn fout, omdat ze op m'n hand zat.
Ze zit nu rustig in haar kooitje. Heeft ook al aan het voer gezeten. Wat een makkelijk valkje, dat zo snel went! :)
Bedankt Remco!  :-*
Foto's volgen.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

remco1976

hoi valerie,

ben blij dat je er zoveel schrik van hebt,gaat zo vaak verkeerd dat sommige mensen niet met vogels kunnen omgaat.ik weet zeker dat zij het goed bij je heeft.en wens jullie er veel plezier mee.heb haar al een beetje laten wennen vandaar ze makkelijk is.mocht er wat wezen kan je altijd bij mij terecht en mocht het plots. toch een man zijn kan je die altijd terug brengen zoals afgesproken.maar daar gaan we niet van uit  :D :D ;)hou me wel even op de hoogte hoe alles verloopt.

groeten remco

Valerie

Zeg, je mag wel je vogels aanleren iets lager te vliegen.  ;D
Ze vliegt praktisch tegen het plafond aan.
Ik hoop dat dat snel betert, want ik ben geen voorstander van kortwieken. Maar als ze zich gaat kwetsen, telkens ze mag vliegen.  :-\
Maar, binnenkort mag ze toch in de volière. En dan zit ik daar daags in.  ;D

Valerie

Foto's....

Wel werd ik er brutaal aan herrinert dat de nageltjes van een jonge valkparkiet vlijmscherp zijn.  :-X ;D