19 juli 2025, 12:12:46

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Peppie zal opkijken morgen. Hij heeft haar nog niet gezien. Die slaapt nu.  :P

Valerie

Vergat ik laats nog te vertellen. Annekdote van Daffy.
Wilde ze het blok in om de kleintjes te voeren. De oudste blazen naar haar. Daffy bang en weer weggegaan.  ;D ;D ;D

marilyn

hoikes valerie

ik heb voor kyla gestemd , ik vind dit een mooie naam en wel passend bij zo'n schoonheid want het is echt een valkje om te  :-* peppie zal idd raar opkijken dat hij een vriendinnetje heeft gekregen  :P hij zal zijn oogjes niet van haar af kunnen houden  ;)
veel plezier met je nieuwe valkje  ;) ik hoop dat je lang van je lieverds mag genieten

groetjes marilyn

Caroline

Hoi Valerie,

een erg mooi bontje hoor.  :D

Hoe oud is het eigenlijk??

Wel spannend of het een popje is of een man.

Wat doe je als het een man is en Peppie is er toch een koppeltje mee geworden??  ;)

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

remco1976

hoi valerie,

hier de geboorte datum van je nieuwe aanwinst.
het ei is gelegt op 25-5 en is 17-6 uitgekomen,dus is ze nu precies 45 dagen.ik dacht dat je deze informatie wel graag hebben wou.

gr.remco

Joyce28

Gefeliciteerd Valerie,ik ben benieuwd hoe Peppie reageert op haar :D

Rob S

Hey Valerie!

Wat een mooie bonte valk heb je gekocht, zij heeft echt een hele mooie en grote kuif :o

Groetjes

Valerie

Dankje! :)

Heb de poll gewijzigd. Kylie vind ik ook wel mooi. Wat denken jullie?

Vraagje!! Ik zag daarnet het ringetje van haar boven haar gewrichtje zitten (boven het gewricht, waar het normaal onder zit). Ik heb haar  voorzichtig in mijn handen genomen en gekeken of ik het ringetje naar onder kon halen. Lukt niet.
Kan dat ringetje daar blijven zitten, of heeft ze dan kans dat het gaat knellen?
Kan er wel een foto van nemen, maar laat haar nu maar even doen.
Ze heeft net gevlogen en even bij me gezeten. Ze is zo makkelijk!

ook heeft ze kennisgemaakt met Peppie. Ze zitten nu smaen beneden.
Foto's en filmpje volgen nog. (staan nog niet op de pc)

Heb vandaag inkoopjes gedaan. Eucalyptusreiniger (ruikt dat heerlijk!, ga ik de kooi mee schoonmaken), een jodiumblok voor Ricky en sepia, 8 grote stuks (kreeg ik korting). Valko en Daffy vreten ervan, niet eten, maar vreten.  ;D
En als de volière af is, dan komt daar ook sepia.
Han had het al over een binnenhok maken, dus niet de kooien in de garage, maar een kooi aan de muur vast. Wss hebben toch gaas over. :)

Wat hoor ik Peppie fluiten. Ga zo even checken hoe het daar gaat.

Lin

Hey,

Wat een vragen weer:

- Kyra is mijn voorkeur ik hou van een naam eindigend op een a. Maar voor een man is het niet echt mooi.
- schoonmaken kan zeker met wat lauw water.
- de ouders behoren eigenlijk niet de ontlasting te eten. wel eraan pulken maar niet echt opeten.
- het ringetje zeker naar beneden duwen met wat glijmiddel of olie. Het kan daar niet blijven zitten.

Gefeliciteerd met je bonte!!!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

oh ja lukt het verwijderen niet dan naar een dierenarts niet zelf knippen want het pootje breekt zo.

Monky

Hi Valerie,
Wat is ze ontzettend mooi. Het was het wachten meer dan waard als ik dat zo zie!!  :o Echt schitterend.
Ik ga toch voor Kyla. Het heeft iets moois...Bij Kylie denk ik aan kietelen...  :-\ :P ::) ;D

Ik zou het niet weten over het ringetje. Misschien als je met wat vettigs insmeren. Als het omhoog kan, moet het toch ook weer naar beneden kunnen, toch?

Ik ben heel benieuwd hoe je voliere eruit komt te zien.

Groetjes,
Monky

Valerie

Dankje Lin! Ik dacht ook dat dat ringetje fout zat. Is me gisteren niet opgevallen. Ze zit ook meestal door de pootjes gezakt (lees: ontspannen) en dan zie ik dat niet. Kan net zo goed in het nest gebeurd zijn, want anders had ik het zo verschoven.
Zal zo met olie proberen en dan schoonmaken (of met wat eucaluyptusreiniger).
Ze eten de ontlasting wss niet, maar zitten er echt aan te pulken.
Daffy heeft veel lopende ontlasting.
Vandaag ga ik hun kooi schoonmaken. Kan ik eindelijk dat rooster weghalen en de bodem eruit halen. Het stinkt er behoorlijk! BAH! Maar daar komt vandaag verandering in!

Ik ga nu even de foto's klaarmaken en hier op zetten, dan kunnen jullie even genieten terwijl ik Het ringetje naar beneden schuif.
Maar ze laat het goed toe, als ik haar vasthoud. Heb nu ook geleerd een valkje anders te pakken, en dat lukt heel goed. :)

Valerie

Lin

Valerie

Ik kijk wel uit, Lin. Als het me niet lukt, dan blijf ik eraf.

Foto's...