20 juli 2025, 01:00:04

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Rianne

Valkjes kunnen zich zo vermaken buiten de kooi, alleen moet je zo op ze letten! Dan scheelt het natuurlijk wel als ze zelf in de kooi stappen! Tinco kan er nu zelf uitvliegen dus even de kooi open laten staan is geen optie!

Valerie

Hahaha, dat moet ik bij Daffy en Valko ook niet riskeren. Bij Ricky kan het gerust. Zijn kooi staat nu ook open. Maar ik ga er zometeen lekker bijzitten. Eerst moet ik de zitstokken nog schoonmaken. Foei! Heb die van de valkjes nog steeds beneden liggen. Ze hebben dus maar 1 zitstok nu, een speeltje om op te zitten en een vijlstok. o-oh sowwie..  :-X  :-[  ;D
Maar ze klagen niet hoor... :)

Valerie

Heb net een stuk stok van wilgetak afgezaagd. Die ligt nu in heet water in de badkuip. Hopelijk zegt Han er niks van als hij thuiskomt. Hoe lang moet ik die in dat water laten? Het is een dode tak. Ik heb ook birdspray om nadien op te spuiten. Dan krijgt Ricky die als bovenste zitstok. Ik ga aan de ketting iets doen, zodat Ricky er niet meer op kan zitten. Is VEEL te dun voor zijn pootjes/nagels. Hij zit daar het merendeel van de tijd en dat zint mij niet. Die ketting moet hoger komen, maar ik slaag er niet in. Toch nog maar es Han vragen. Ricky moet op een zitstok zitten, niet op een dunne ketting. Foei, Ricky!  ;D

Petra en Cheeky

Tja, zolang die ketting er hangt en Ricky daar de voorkeur aan geeft..... Hij weet zelf niet wat slecht voor hem is, hij vindt hem waarschijnlijk gewoon prettig zitten! Maarre... die wilgetak is vast een goede vervanging!  ;)

Groetjes,
Petra

Valerie

Prettig zitten??? Hahahaha, hij moet wel moeite doen om z'n evenwicht te bewaren op dat ding. Ik zal wel proberen er een foto van te nemen. Heb er eentje, maar is erg wazig.

Valerie

Ankie

Hoi Val

Krijg je een wiebelende Ricky ;D ;D. Zazou heeft dat ook soms,grappig gezicht is dat. Hij zit wel een sbij Carine op de kamer en daar hangt een schommeltje voor de parkieten. Veel te klein en onstabiel voor Zazou,maar hij chijnt het wel leuk te vinden. Schitterende vogel ,die Ricky ;D.

:-*Zazou & Ankie

Rianne

Ik heb zo'n stevig touw gekocht die je in de kooi kunt bevestigen. Tinco is er wauws van! Dan hangt er een wilgentak voor de voerbak langs dus daar zit hij ook vaak op. Deze tak is dunner dan het touw. Dan nog 3 zitstokken, maar ik wil er meer want Tinco springt zo naar beneden, met geknakte veren als gevolg. Verschillende diktes zijn belangrijk voor de voetjes. Dus het zal voor Ricky ook beter zijn als ie eens wat minder kracht hoefde te zetten om te blijven zitten.
Hangt de tak al? :)

Valerie

Nee, de tak hangt nog niet. Hij's nog doornat. Hij staat nu te drogen.

Ankie

Hoi Val

Is die tak nou nog niet droog ;D ;D.Met dit weer moet het snel gebeurd zijn toch ;).

:-*Zazou & Ankie

Valerie

Hahaha! Nu is hij wel kurkdroog.  ;D Maar hij is te lang voor in de lengte of breedte en te kort voor schuin.  :-\ Weeral afzagen. pffff en ik weet niet precies hoe ik 'm in de kooi hang. Moet Han vanavond dan maar doen.
Ik had wel een leuke droom vannacht: Ricky ging op m'n schouder zitten. :)

Rianne

Als dat toch eens zou gebeuren... :)

Valerie

Jaaaaa! Echt! Dat zou zoooooo ontzettend gaaf zijn! Oh Ricky!!! Toe dan, kom maar! :) Leg ik een heleboel zaadjes op mijn schouder.  :P  ;D

Valerie

Dankzij Natas heb ik nu een heel mooi samengesteld filmpje van Valko en Peppie. Eerst zie je Valko een poosje in het donker heel blij zijn , dan zie je Peppie aan de kooi bij Valko.
the birds.wmv

Petra en Cheeky

Ricky op je schouder! Da's toch een mooi streven! Gaat echt nog wel gebeuren hoor!  ;)

Enne.... die ketting is idd wel een beetje wiebelig zo! Wie weet houdt-ie gewoon van lekker schommelen?

Hoe dik is jouw wilgetak dan? Ik heb ze bij een tuincentrum gehaald, maar ze zijn veel te dun, maar een breinaald dik. Nu spelen ze er een beetje mee en knabbelen eraan, maar ik durf ze niet echt als zitstok te gebruiken!