19 juli 2025, 13:28:25

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Ik ga Peppie zeker in de gaten houden als ik hem weer zie. Zeker zijn dat het niet erg is (onsteking ofzo).
Volgende week komt heel misschien mijn vader een weekje op bezoek. Jippie! Wedden dat hij Ricky op de hand krijgt? Mijn vader is helemaal niet bang van de vogels en durft dat zeker. Ricky wil wel naar mijn hand vol zonnebloempitten komen, maar ik ben weer te bang dat hij in mijn hand gaat bijten i.p.v. in de pitten. Chicken!  ;D
En als ik zie dat het bij mijn vader zonder problemen gaat, dan bij mij ook. En dan ofcourse foto's! :)
Daffy heeft zich vanochtend uitgebreid zitten poetsen onder mijn natte haren. hahaha Die Daf!

Valerie

Wordt hier blijkbaar een dagelijkse gewoonte dat Daffy in het waterbakje gaan en Valko erbovenop kruipt, maar doet verder niks. HAHAHAHAHA

Petra en Cheeky

Lekker he, Daf, natte haren!
Ik ben daar ook dol op! Dan ruikt vrouwtje ook zo lekker!
Wat grappig dat je in de waterbak gaat en dat je dan meteen besprongen wordt... lijkt me een rare ervaring!
Veel plezier bij Valerie en de rest!
Groetjes van
Cheeky
(en natuurlijk ook namens Petra & Chara)

~Natas~

Hoi Val,

Zo dan wat lees ik nu weer.
Wat had Ricky een mazzel dagje dan, als je het deurtje open hebt laten staan.
Maar ja je weet niet wat hij gedaan heeft, is voor hem een weet voor je een vraag?
Wat grappig dat Daffy onder je natte haren lekker gaat poetsen.
Wie weet heeft zij nog meer in PETTO  ;D

Groetjes,

Natas en Joepie

Valerie

Ik begin mij al af te vragen of Ricky ergen aangezeten heeft wat niet mag. Ik heb een aantal katjes (van treurwilgtakjes) op de grond zien liggen. Of Ricky daaraan heeft gezeten of Han dat onweten gedaan heeft met die vaas te verzetten??? Geen idee. Ik moet Ricky in de gaten houden, zijn ontlasting ziet er bruin uit van kleur. Is niet goed. Gelukkig ben ik nu heler dagen thuis en kan het in de gaten houden. Als geen verandering= Feld bellen. Evt. staaltje opsturen of baytril. Laat ons hopen dat het bij een paar slechte poepjes blijft. Ook hebben ze nu extra vers voer. Alles was op en heb nu een nieuwe zak in de bak gegooid en daar krijgen ze nu van. Nu viel me pas op dat het andere niet meer vers genoeg was. Want de grotere zaadjes zaten er ook niet meer tussen. Betekent beter opletten en tijdig het voer weggooien als het niet meer vers lijkt.
De kooien zijn ook weer schoongemaakt (de bodem althans) en de zitstokken en ladder van de valkjes liggen in de badkamer om schoongemaakt te worden. 1 zitstok (die net schoon was) hebben ze nog. Verder moeten ze maar even op het touw enzo zitten. Ikke ff rusten.  :P
Ook willen ze er weer uit. Ze zijn luid af en toe.  :o En Ricky vanochtend vóór 7 uur al erg luid, net alarm. Heb dekens en handdoek aan kooi moeten maken om hem stil te krijgen. Je kan je dat niet voorstellen. Hij maakt het geluid van een brandalarm. En 7 uur 's ochtend vind ik persoonlijk wel erg vroeg. Als hij zo doorgaat, ga ik nog klachten van de buren krijgen en moet hij weg.  :'( Jammer dat een vogel zoiets niet begrijpt.
Ik denk dat het dak van zijn kooi er dan maar afgaat en door gaas vervangen zal worden. Kan ik beter een doek over de kooi doen 's avonds.
Nieuwe foto's heb ik nog niet. Sorry.....
Groetjes,
Valerie

Ankie

Hoi Val

Lekker dat je nu thuis bent en Ricky goed in de gaten kan houden. Jammer af en toe dat ze niet kunnen praten en je uitleggen waar ze aan hebben gezeten.Misschien heeft Ricky ,toen hij een dagje los was geweest iets op wat niet zo goed voor hem is. Je weet maar nooit. Als je het niet vertrouwd moet je gewoon Feld bellen hoor. Anders blijf je er toch mee zitten.
Hou je taai en succes met Ricky

:-* Zazou & Ankie

Valerie

Er zitten weer betere poepjes tussen. :)
Dus zal het wel meevallen.
Heb net 1 vleugel van Valko uitgestrekt. Beide lukte niet, hij hapte. Heeft het duidelijk niet graag. Enkel de buitenste veer is nog niet gewisseld. Verder heeft ie alle veren in de vleugels terug. :) En zo zal het ook blijven, tenzij hij overal tegenaan zou gaan vliegen, wat niet het geval is. :)

Petra en Cheeky

Fijn om te horen dat het mee lijkt te vallen, Valerie! Maar je zult best blij zijn dat je nu wat extra tijd hebt om 'm in de gaten te houden! Wat Ankie al zegt, jammer dat ze niet kunnen praten, je moet het toch altijd afleiden uit allerlei factoren. Maar hopelijk valt het dus idd mee!  ;)

Rianne

Gelukkig dat het weer beter gaat met Ricky. Je moet ook zo goed op vogels letten als ze los zijn. Ik zat lekker te Nintendöen (nieuw werkwoord ;D ) en Tinco was los. M'n vriend zag dat ie aan een plant zat te knabbelen en zei dat tegen mij. Was een fycus geloof ik dus heb Tinco meteen weggepakt.

Valerie

Vogels soms eh!  ;D
Heb nog een kort filmpje van Ricky. Piepen en bolzitten en staart op en neer. Maar is niet het headbang gedoe van hem.
Beeld is beetje onduidelijk. Zat te ver af, anders deed ie niks omdat ie bang is.
Vraag is eerder voor mensen die rosella's kennen. Is dit een zielig piepje of juist niet? Soms weet ik bij Ricky niet hoe die zich voelt. :(
mvi_3812.avi

Petra en Cheeky

Jammer Valerie, je kunt het idd vrij slecht horen... of mijn computer is niet goed afgesteld (maar je andere filmpjes waren altijd wel heel duidelijk te zien en te horen, dus dat zal niet). Maar ik hoop van harte dat het geen zielig piepje is en dat het weer goed mag gaan met Ricky!

groetjes,
Cheeky, Chara & Petra

Valerie

Valko en Daffy hebben deze ochten zomaar 1 volledige boterham opgepeuzeld.  :o
Ik had een hele boterham onderin de kooi gelegd (donker brood) en enkel een paar kruimels verspreid blijven nog over.  :o Vreetzakjes zijn het!  ;D

Valerie

Even een beetje nieuws over Peppie. Sorry, heb de laatste tijd geen nieuwe foto's meer. Mss moet ik mijn camera meenemen als we naar Han z'n ouders gaan.  :P
Als Han z'n mams 's ochtends beneden komt en naar Peppie gaat en zegt "Peppie goed geslapen?", knikt peppie en zegt "ja". Leuk! Dat heeft ze hem nu aangeleerd.  ;D
Ook is hij helemaal gek op kroelen, gaat bovenin de kooi zitten, kopje tegen tralies en wil gekroeld worden. Dan gaat kopje scheef en oogjes dicht. Ik haal soms wel hulsjes rond nieuwe veertjes weg, vindt ie zo lekker. :)
Maar toch ben ik de enige die erin slaag hem ook buiten de kooi te kroelen. :) Een echt schatje! Straks zie ik hem weer. :)

Rianne

Helaas opent het filmpje niet bij mij dus ik kan er niet over oordelen... Zijn er geen websites zoals deze over Rosellas?

Valerie

Nee, niet zoals hier.
Gisteren leuk! Allen uit hun kooi. Ricky rondkijken en neuzen.... Even vliegen...op de kooi van Daffy en Valko (die moe waren van het vliegen) landen...toch maar even kijkje nemen IN die kooi....wat heeft die kooi dat de mijne niet heeft? Hahahahaha, Ricky IN de kooi van Valko en Daffy, lekker vermaken, terwijl Valko en Daffy buiten de kooi, op de deur zaten te slapen.  ;D
Ricky er later toch maar uitgehaald (met stok) en in z'n eigen kooitje gedaan en de andere ook in hun kooi.  ;D