20 juli 2025, 10:54:46

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

HAHAHAHAHAHA! Wat dacht je?  ;D
Maar je ziet er wel meerdere foto's van.  ;D
Valkenp****  :o

Rianne

Ergens kan het natuurlijk niet, al die minderjarige valkjes die mee zitten te kijken! ;)

Valerie

Hahaha!

Ik maakte daarnet weer heel wat stress mee zeg! Niet goed voor m'n tikkertje.  :(
Had in spoed al topic aangemaakt.
Wij wilden een afzuigkap en hadden daarvoor een gat in de muur naar buiten toe nodig. Dus moesten ze met een grote diamantboor erbij, wat moeilijk ging en erg veel lawaai maakte. HEb nog overwogen de valkjes naar beneden te halen. Dacht dat die bang zouden hebben. Ricky zal er wel tegen kunnen. Ja, bekijk het maar! Het was Ricky die vol in paniek was. Bekje open, beven, ik zag zijn hartje in zijn borst kloppen, wat ik nog nooit gezien heb.  :'( Ik was even bang hem te verliezen, dat hij van de stress zou sterven. Mag er niet aan denken! Ben zo aan hem gehecht.Had een deken (wel veels te klein) over de kooi gedaan en ik zat met rosella foto's en een spiegel bij Ricky om hem af te leiden. Zolang de mannen ff pauze namen van het lawaai, hielp het wel, maar tijdens het grote lawaai hielp niks. Gelukkig zijn ze nu klaar en zijn de "vreemde (voor de vogels toch)" mannen weer weg. Nu kan Han rustig aan het werk met de afzuigkap.
Ik heb Ricky een halve appel in de kooi opgehangen, waaraan hij zat te knabbelen. Ik ga zo nog even kijken of alles goed gaat met hem.
Ik ben er nog helemaal huiverig van.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Wat een ochtend zeg!

Rianne

Met jouw zorg en aandacht zal Ricky wel weer rustig worden. :)

Valerie

:)
Wat kan ik daar nog meer op zeggen?  :-*

Ankie

Hoi Valerie

Eng is dat he? Arme Ricky :-[. Je kan het zo'n beestje niet uitleggen en da's wel jammer :(. Maar met lieve woordjes en wat extra aandacht komt het vast wel weer helemaal goed.

:-* van Zazou & Ankie

Valerie

Ja, Ricky lijkt weer helemaal de oude. :) Gelukkig maar!

Ankie

GELUKKIG MAAR.

Mijn buren zijn ook aan het boren :P.
Zazou schrik wel een beetje van het geluid, maar raakt niet in paniek gelukkig :). Ik af en toe wel :P :P :P.

:-* Zazou En Ankie

Valerie

Maar dit was onvergelijkbaar. Die mannen hadden hoorbescherming en de keuken is niet zo ver van waar de kooi staat. Kan je ergens hier op een foto zien.
Dus... arme Ricky.
Maar nu neemt hij wraak. Heeft de hele tijd erg luid zitten roepen, type alarmgeluid.  ;D

zazu

hayhay ricky heeft helemaal gelijk!
Zovan! nu laat ik wel weer van mij horen ;D ;D whaha
maruh die alarm geluiden herken ik ook  bij mijn valkjes
daar wordt ik 's ochtens altijd wakker van :-\ ...

groetje van
zelda
en
kusjes van
breezer
en
vlekkie

~Natas~

Hoi Val,

Ja vind het ook zielig voor kleine Ricky.
Het is moeilijk uit te leggen he tegen een vogel........maar gelukkig was het maar tijdelijk en is hij weer de Ricky die hij is.
Maar uh........hoe reageerde je andere valkjes erop dan?
Als Joep van mij iets hoort nou............dan gaat zijn SIRENE open hoor  ;D :D :) ;)

Groetjes,

Natas en Joepie

Val(op laptop)

Hoi!

De valkjes reageerden er gewoon op. Die hadden mekaar.
Maar Ricky is weer helemaal de oude. En blij dat ie is als hij mag vliegen. Hij vliegt erg snel en gaat vanzelf weer in zijn kooi zonder probleem. Hij is te graag in zijn kooi. Mooi makkelijk en goed voor Ricky want wij hebben besloten Ricky nu niet meer te laten kortwieken tenzij hij zich zou verletsen met gewone vleugels.
Valko heeft ook alle vleugels weer en Peppie bijna.
Ricky zat gisteren erg dicht bij Valko en deed niks. Valko wel es blazen en Ricky bang. HAHAHA
Ricky wilde bij hen in de kooi, maar dat laat ik niet toe. Ik weet nu dat ik Ricky kan vertrouwen. Hij gaat nergens zitten waar niet mag. Enkel even flink doorvliegen. Soms ff bij de ander vogels zitten op de kooi, maar vrij snel weer in zijn eigen kooi.
Gisteren zat Ricky bijna op mijn hand voor zaadjes. Ik moet mij er nog over zetten, de hand niet terug te trekken.

Morgen meer nieuws.

Groetjes,

Valerie

Valerie

Gisteren ff schrikken.  :o
Geen idee of het erg is of normaal.
Ik schrijf het nu pas omdat ik gisteren bijna geen tijd had en er niet aan toe kwam.
Toen ik bij Peppie was, meende ik te zien, als hij zijn vleugels spreide, dat hij open lag (verwond?) onder zijn linker vleugel. Daar ik hem niet zomaar in de had kan pakken en ik weer comentaar zou krijgen dat ik me aanstel... heb ik het niet echt kunnen nakijken. Zou Peppie een wonde hebben (te veel krabben ofzo?) of leek het maar zo? En als het toch een beetje openligt (geen bloed ofzo), kan het kwaad of geneest dat vanzelf. Dit zijn nu de dingen waar ik van baal, dat ik Peppie niet bij me heb. Han z'n ouder weten van de verzorging v.e. valkje niet zooo veel af. Ik heb hen al veel geleerd en ze verschonen het water nu soms meermaals per dag, mocht het vies zijn).
Groetjes,
Valerie

Valerie

Ricky, de geluksvogel, heeft vandaag het hele rijk voor zich alleen gehad. Ik was vandaag weg en bedacht me plots dat ik het deurtje van de kooi van Ricky had opengelaten. Ojee! Als Han maar niet eerder thuiskomt (had geen mobieltje bij) en niks merkt en de balkondeur openzet.  :o
Gelukkig was ik eerder thuis. Nou, Ricky heeft zich gedragen. Heb geen idee of ie gevlogen heeft. Hij heeft iig nergens aan zitten knabbelen, geen sporen... Oeffff

Rianne

Oh jee da's schrikken! Ik pak Tinco soms om beneden in de kamer te zitten. Dan staat de slaapkamerdeur open en het raam...
Als Peppie een klein wondje heeft, zou ik me geen zorgen maken. Vaak geneest het vanzelf. Toen Princess nog hier was, kreeg ze een bloedende schouder omdat ze tegen de muur vloog. Zelf deed ze net of er niks aan de hand was dus hoefde er niks aan te doen.