21 juli 2025, 22:37:54

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi hoi,

Heb even bij kweken een spoedje aangemaakt. Zit te dubben over het welzijn van de jongen van P& L. Kropjes zijn momenteel niet erg vol. Zit te dubben over een bijvoeding (maar de pap is een maand over datum en geopend).  :-\

Kimm

hoi valerie,

ik hoop dat het helemaal goed komt meid!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Valerie

Ik wacht het vandaag even af.
De pap zou, als hij nog normaal ruikt, wel nog kunnen.
Maar ik voer liever niet bij, wanneer het niet noodzakelijk is.   ;)

*Manon*

spannend bij jouw zeg!
Hoop echt dat het allemaal goed gaat komen  ;)

Valerie

Gisteravond waren de kropjes weer zo half leeg. Maar het voer zat er doorheen. Ik denk dat ik het voerbakkie omruil voor dat van Ricky. Die heeft een grotere en heeft niet zoveel nodig.
Ik heb het gevoel dat er in het nest van Peppie en Luna geparelden zitten. De kuifjes (die heel klein doorkomen) zijn niet donker (als bij wildkleur) en ook niet heel geel (als bij bont), maar tussenin. Dus dan heb ik al met zekerheid 3 popjes. De jongste kan ik nog niet zien.
Ze lopen wel duidelijk achterstand qua groei, maar verder normaal blazen en bedelen en oogjes open. 3 zijn met succes geringd, de 4de is nog te klein.

Bij het andere nestje is 1 wildkleur gereserveerd. :)

Valerie

Ik heb weer nieuwe foto's.

De te lege kropjes is IDD door te weinig voer. Ik ben haast zeker, want het bakkie was enkel lege hulsjes weer. Ik heb het omgeruild voor het grote van Ricky en volledig vol gedaan. Meteen eten.
Dus de achterstand kan deels door mijn stommiteit komen. Hun voerbakkie was voor 4 jongen WSS te klein.
Leer ik weer uit. De jongen doen het verder goed, dus gelukkig maar. Jong 4 heeft de oogjes ook los, maar is te klein om geringd te worden.  ::) Ik zie het vanzelf wel wanneer dat lukt.

Hier komen de foto's:

Jongen op een rij:

Jong 1 (kuifje? gepareld?):

Nog een keer:

samen met de lutino:

De lutino:

Van jong 4 heb ik geen foto (vergeten?).

Valerie

Groter voerbakje hangen blijkt te helpen.  :-[
Nu schaam ik me rot. Peppie en Luna hebben nu meer voer en de kropjes van de jongen zijn veel beter gevuld.  :-[
Waarom zag ik dat nu niet eerder?
Gelukkig doen ze het, ondanks de achterstand, erg goed. :)

*Manon*

fouten maken is menselijk Valerie.
Fijn dat het nu goed gaat en dat je er op tijd achter bent gekomen toch ;D ;D

Anja

Hoi Valerie,

Wat een mooie jonkies zeg.

Tja een fout maken is menselijk hoor. Dit vergeet je nooit meer en zul je ook nooit meer fout doen.

Ze doen het goed ondanks de achterstand en dat is wat telt.

Groetejs Anja

Kimm

hoi valerie,

wat een lieve foto';s. geweldig zeg! fijn dat het nu goed gaat hoor! en wij allemaal maken fouten, alleen leer je daar gelijk weer van en het is nu goed toch?
ik heb genoten van je lieve donsjes!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi , leuke en mooie donsjesfoto's hoor ! Zo'n dotjes he ! Grtjs Ann

*Manon*

Hoe gaat het vandaag Valerie?
Eten de donsjes je al de oren van het hoofd en hebben ze hun kropjes nu mooi gevuld!

Valerie

Hoi hoi,

Dankjewel allemaal!  :-*

De donsjes eten goed. :) Ik controleer nu 2 x daags de voerbakjes. :)
De lutino, ik twijfel of die ook parels heeft. Ik maak van de week nog wel eens foto's, als ze wat meer stekels hebben.
Bij Valko en Daffy is de jongste een cinnamon.

Valerie