1 mei 2024, 19:37:54

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Anita1

 ;D fijn dat het nu lekker gaat met valko en daffy.
ben blij voor je zeg!
ik denk dat ie nu wel door de rui gaat komen.
en wat ..op de vinger stappen betreft..jah,valko kwam echt snel op mijn vinger.zonder aarzelen.maar dat heb je zelf gezien ook.ze t je hele hand eronder en hoppaaaa snel omhoog.niet twijfelen helpt echt!
ik hoop ook dat hij snel weer bij je komt zitten en blijft zitten.want dat vond ie heeerlijk bij mij.wees maar blij dat hij weer schreeuwt hahaa.knufff anita ;D

Valerie

Mag je zeker van zijn dat ik blij ben dat hij iets rustiger is. Zo is het perfekt.
Maar hoe jij dat doet dat ie onmiddellijk bij je blijft zitten?? Ik ben ook niet bang van hem, dus dat kan het niet zijn. Maar, jij hebt ook wel meer ervaring.
Ik haal hem er gewoon telkens uit. Willen of niet, hij MOET bij me zitten.  ;D



Rianne

Misschien moet je hem wel wat lekkers geven als hij bij je zit en zo het goede gedrag belonen.

Anita1

 ;D dat doe ik altijd dus..lekker geven als ze bij me zitten.daarna blijven ze echt wel komen ook zonder lekkers.knuff anita :P

Valerie

Mss geen slecht idee.
Toen ik vandaag thuis kwam liet Daf wel merken dat ze vliegen wou. Ze vloog al in de kooi. Ik stak mijn hand erin, zij gelijk via mijn hand naar buiten en weg was ze. Een aantal rondjes door de kamer. Na een lange tijd kwam VAlko ook op mijn hand naar buiten. :)



Anita1

valerie ik hou mijn dagboek van peppie bij op dagboek, anitaas valkenbende.lees ff over peppie daar.knuff anita

Valerie

Hoi Anita,
Ja ik las het. Was gisterenavond niet meer online.
Gelukkig gaat het nu weer beter. Ik schrok wel even.
Valko bleef daarstraks een heel poosje bij me zitten, ZONDER iets lekkers. :) Ik heb de trosgierst beneden liggen. Morgen heb ik wel wat boven liggen.  :P
Nu hopen dat zijn rui snel komt.



Valerie

Vanmiddag Daffy er even uit. Ik was een eitje aan het bakken... Daffy toch maar weer even de kooi weer in wqant madam was bijna mee gebakken. Ze zat bijna in de pan op mijn omelet. Zo nieuwsgierig dat ze was.  :o  ;D
Valko is weer gewoon vrolijk. :)



Valerie

Valko zegt een aantal woordjes/zinnetjes waar ik niks van kan maken. Heb er een paar filmpjes van. Is er iemand die het mss wel zou kunnen verstaan en even wil proberen?
Daffy heeft weer lekker gekroeld en Valko blijkt al iets minder bang. Ik laat hem er regelmatiger uit.
Knuff,

Valerie, Ricky, Valko & Daffy



~Natas~

Hoi Val,

Ik heb zelf een pratende valkparkiet, en soms versta ik hem ook niet hoor.
Maar Joepie praat steeds beter, en soms mummelt hij ook weleens.
Maar ik wil het best wel eens horen, ben benieuwd :D

Groetjes

                                      Natasja

Paul

Hoi Valerie,

Wat leuk dat Valko wat dingetjes zegt ik ben wel heel benieuwd en ik wil de filmpjes ook wel zien.
Misschien kan ik er wel wat van maken want hier haal ik er wel woordjes uit die ze zeggen.

Groetjes, Paul

Valerie

Hoi Paul,
Heb je toevallig msn of een andere messanger? Dan kan ik een filmpje sturen. Zijn beetje erg lang om te mailen, 3 minuten. En kleiner maken, heb ik geen verstand van. :s

Valko slaapt wel erg veel en lijkt af en toe moe en suf. Ik hou hem wel goed in de gaten en ga ook wat bijvoeding weer geven. (pap in klein bakje dat ik kwartiertje of zo laat hangen, weet niet hoelang dat goed blijft. spuitje of lepel geeft te veel stress.)

Daffy voelt zich echt wel thuis.
Ricky heeft weer heerlijk mogen vliegen en via een lange tak krijg ik hem makkelijk in zijn kooitje.
Mss tip voor Paul. Ik heb een hele lange tak (van boom), houd die heel voorzichtig onder zijn buikje en dan stapt hij op. Dan ga ik heel langzaam achteruit en breng hem naar het deurtje van zijn kooi en laat hem op een zitstokje springen en dan kooi dicht. Jij vertelde toch dat Rainbow soms moeilijk te vangen is? ;)
Groetjes,

Valerie



Valerie

Je gelooft het niet. Ik dacht: Ricky stopt niet met zijn geheadbang met fluitje. Ik ga kijken.  :o Zie ik Valko met Daffy wipwappen.  :o :o Ga ik mijn camera halen... te laat. En Daffy liet het goed toe.  ;D
Heb nu de camera maar boven gelaten.  ;D



Anita1

 ;D ;D ;D ;D whoehahahaahahah daf  is er snel bij.wees niet bang,je zal volgend jaar pas eitjes krijgen.daf is nog veeelste jong.maar wat leuk zeg! hopelijk knapt valko nu meer op hahahaa.
peppie is nu weer heeel erg aan het bijkomen van alle indrukken.hij praat steeds meer en fluit de hele dag.echt een genot zeg!ook laat hij zich nu makkelijk pakken.hehehehe en peppie wilt ook op jippie hahahaa.ik was jippie aan het aaien,en ja hoor jippie hoppaaaa en peppie wou erboven op.klak klak,fuuuut fuuuut peppie kusje..en pats,maar jippie vloog weg,hahahaah was heeel leuk om te zien,en dat allemaal op mijn arm.
je kan merken dat peppie al veel vetrouwen in mij krijgt.vanavond heeft william mijn man peppie weer netjes in de kooi gekregen.stapte zo ook op zijn vinger.hele vooruitgangen hier dus.kussss anita ;D ;D ;D

Paul

Hoi Valerie,

Wat leuk dat je nu ook een paar valkjes hebt die gek op elkaar zijn :)
Dat beloofd wat voor volgend jaar :)
Rainbow gaat vaak vanzelf weer in zijn kooi dus dat is ook wel makkelijk.
Maar hij heeft me Vrijdag behoorlijk gebeten daar was ik niet echt blij mee :-(
Ik heb msn, icq en yahoo messenger maar msn is het makkelijkste ik zal het je even via een im laten weten wat het adres is wat ik daar gebruik.

Groetjes, Paul