19 april 2024, 01:37:14

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Henry

maar toen hi naar anita ging he hoeveel woog hij toen?
en hijn was daar toch 1 week of minder?

henry

Valerie

Geen idee, het is al een tijdje geleden dat ik hem woog, toen woog ie 86 g.
Donderdagavond kwam Anita hem ophalen en vanaf toen was ie stil en at of dronk niet. Hij eet en drinkt nog steeds niet. Hij zit zich nu te poetsen afwisselend met bolzitten. Ik maak me verschrikkelijk zorgen. Zou hij Peppie missen?



Valerie

Hij zit nu met zijn kop in z'n vleugeltjes te slapen. Ik hoop echt dat hij straks wat eet, want anders wordt ik gek. HAd ik maar nooit Valko laten gaan. :'(



Valerie

Ik heb Valko betrapt dat hij bij het waterbakje (het bakje dat hij gewend was) zat en ervan weg ging. Ik heb hem niet zien drinken, maar ik veronderstel dat, als hij erbij zat, wel iets gedronken zal hebben. Daarna zag ik hem een beetje aan het lekker stokje (van de Schlecker) knabbelen. Dan ging hij op het bovenste stokje zitten suffen, niet slapen met kop in veren, beetje suf en bol zitten. Beneden bij de zaadjes is hij nog niet geweest. Ik hoop dat dit een goed teken is en dat hij snel weer beter eet en weer begint irritant te fluiten. Ik mis dat nu wel. Peppie leek zich bij Anita snel thuis te voelen. Dus daar maak ik me geen zorgen om. Heel raar, maar ik mis Peppie zo niet. Komt dat omdat ik me nu zoveel zorgen om Valko maak? Peppie lijkt wel vriendjes te sluiten met Jippie.
Ricky is nu ook wel een beetje stiller dan normaal. Het is net of hij beseft dat Valko even rust nodig heeft. En Daffy is nu ook heel rustig, op hetzelfde stokje als Valko.
Ik blijf hier iig opdaten. Ga zometeen film kijken, dan kan ik ook tegelijkertijd Valko observeren. Ik hoop dat het morgenvroeg beter is.
Groetjes,
Valerie



Valerie

Het lijkt iets beter nu, hij is nog steeds stil, maar heeft +- 2-3 cm snoepstok op en slaapt nu met hoofd in de veren én op 1 pootje helemaal bovenin de kooi. Hij had daarstraks ook even aandacht voor Daffy, zat haar aan te kijken.
Ik hoop dat het morgen beter is. Wel moet ik dr Feld nog bellen voor raad ivm rui. VAlko is nu 9 maanden oud en nog nooit in de rui geweest. Dat maakt me ook wel zorgen.  :-\



Valerie

Valko heeft vanochtend even gefloten en 1 keer "Peppie kusje" gezegd. Hij heeft meer gegeten, is er even uit geweest. Hij heeft bijna 2 ml pap met druivensuiker binnen. Lekker he :p
Zijn onlasting is niet mooi, lichtgroen en 2 waterige poepjes. Die moet ik in de gaten houden. Maar het kan van het te weinig eten en nu weer proberen meer te eten komen en de stress. Maar ik moet morgen of overmorgen toch Feld bellen i.v.m. zijn rui die niet doorkomt. Bijna 9 maanden oud en noch steeds geen rui gehad.  :-\ Dus dan kan ik van die onlasting vragen en evt. staaltjes sturen. Als ik straks nog lelijke poepjes vind, gaat er weer A4 papier in de kooi om op te vangen.
Groetjes,
Valerie



patty_dordtse valkjes

hoi,

beter dat valko toch beetje bij beetje wat opknapt nadat hij weer thuis is bij je.

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Valerie

Ja, maar Valko is wel heel erg stil. Wss zal die nu wel stiller zijn. Hij zat vroeger altijd luid bezig omdat Peppie zo luid was. Ik zie het wel.
Ricky heeft weer een badje in zijn waterbakje genomen. Ben ik toch mooi slim geweest om vanochtend geen vitaminen door zijn water te doen en het vanavond pas te geven.



Valerie

Zo zit Valko er nu vaak bij. Hij fluit enkel als hij andere vogels hoort (bv op CD). Zijn rechter vleugel staat ook heel raar.




Anita1

hoi meisss.hehe ik heb dit gevonden.was all zooo benieuwd hoe het met valko ging.goed dat hij toch weer wat eet!!
en drinkt.mooi dat hij rustig is en en niet meer zo schreeuwt.want dat was zooo erg! dit komt nu omdat peppie weg is.nu heb je 1 pop en 1 man.dan is het al snel rustiger in de kooi.dat heb ik ook.lekker rustig en tocg genieten peppie en jippie heeel erg van elkaar.ze lijken echt al een stelletje.ik kan peppie al niet meer missen!
jippie is door het gefluit en roepen weer broeds geworden ahahahaaa.alleen peppie denkt wat moet ik ermee?? ahahaha.
peppie zit de hele dag bij me op mijn schouder en wilt maar kusjes geven.tegen jippie in de kooi zegt hij: peppie kusje?
hahaahah lieffffff.ik ben helemaal verliefd op peppie.alsof hij altijd hier is geweest.
ook eet hij vreselijk veeel zeg! sjeees.
ik denk dat falko meer met de rui zit.dan zijn ze vaak ook niet lekker hoor.beaky was toen ook echt ziek ervan.
de ontlasting is denk ik idd van het weinig eten.dat zal morgen wel beter zijn.
geef m ook maar een lekker bruin brood.vinden ze heerlijk en heeel gezond.daffy is er ook gek op!
nou meiss ik ben blij dat je peppie minder mist als valko.en gelukkig..peppie doet het keigoed,en wat kan die mooi fluiten zeg! thnx kanjerr en succes.anita kusss :-* :-* :-*

Anita1

hoe is het nu met valko meis?
met peppie gaat het geweldig! knuff anita ;D

Valerie

Met Valko gaat het alweer iets beter. Hij beweegt meer en ik denk ook dat hij meer eet. Hij kijkt ook meer naar Daffy.
Daarstraks moest ik hem er even uit halen en hij komt in de kooi niet op de hand, dus Anita, als jij daar nog tips voor hebt (ik weet niet hoe jij daar in slaagde). Hij had een van de staartveren gebroken en die heb ik eruit getrokken. hij liep steeds van me weg, dus moest ik hem weer beetnemen en dan zo de veer eruit trekken. Ging heel gemakkelijk.
Morgen bel ik dr Feld om te vragen of ik Valko iets kan geven wat de rui bevordert, want hij wil geen veren laten vallen.
Ricky heeft zowat heel de dag in het donker gezeten, eigen schuld. Vanochtend om kwart over 7 begon hij ontzettend luid en hoog te piepen aan een stuk door. Ik had geen tijd meer, moest gaan werken, dus ging het kleed over zijn kooi. Jammer.
Groetjes,
Valerie en de vogels



Valerie

Valko is weer iets vrolijker, fluit ook weer, maar zegt ook "Peppie kusje".
Heb net Annie van bij Feld aan de lijn gehad. Ik mad gewoon de vit. druppels van bogena proberen of dat helpt. Maar ik kan ook osteovit krijgen. Dat kost iets van 9 €, maar er komen 10 € verzendkosten bij.  :-\  Nu probeer ik Han te vragen of hij daar na het werk makkelijk heen zou kunnen, of dat het te lastig is. Want 10 € erbij is wel een beetje veel. *even hopen*
En Daffy die is gek op bruin brood, zeg!  ;D Ze bijt al in m'n hand om bij het brood te kunnen.  :o Foei!  :D



patty_dordtse valkjes

 gelukkig dat het weer wat beter met hem gaat. ;D

mvg,
patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Valerie

Met Valko gaat het nu precies prima. Hij is 's ochtends weer veel te luid.  ;D Han heeft gisteren bij Feld Osteovit opgehaald en dat krijgt ie nu door het water. Hopelijk gaat hij nu snel echt de rui in en wisselt eindelijk zijn veren.  :)
Ook zijn ze hier gek op het eivoer van Cede, wat ik gisteren bij de welkoop gehaald heb. Maar ik geef maar  x in de week om te beginnen en op aanraden van Anita een uurtje (max ) in de kooi laten en weer wegnemen zodat het niet kan bederven. Dat deed ik eerder niet.