16 mei 2024, 03:55:19

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Dankje Paul, maar ik heb je IM nog steeds niet.  :-\ en zit ook nog lange niet aan het max berichten. ;)
Gisteren had ik de hele tijd de camera bij me want Valko zat naar Daffy te lonken. Ja zeg, niks hoor. Of ze wisten dat ik een foto wilde nemen.  ;D
1 van mijn patienten zegt dat een popje van 7 maand toch wel een eitje kan gaan leggen en dat ik vroegtijdig jongen kan hebben. Ik heb daar mijn twijfels over.Ik zie een meisje van 11 jaar ook niet direkt een kind krijgen, maar er zijn altijd uitzonderingen. I.i.g. komt er nog geen broedblok in huis voor beide valkjes hier oud genoeg zijn ( +- oktober). Ik hoop niet dat ik van de zomer toch vroegtijdig jongen krijg, want dat lijkt me ook niet erg gezond voor Daffy. Maar het eerste nestje mislukt toch bijna altijd of niet?  :-\
Groetjes,
Valerie



Ria

Hoi Val,

Wacht nog maar lekker, je hebt nog alle tijd. Niet alle eerste nestjes mislukken hoor. David en Bowie hier hadden gelijk 3 jongen in hun eerste nestje. Die jongen zijn prachtig groot geworden.

Groetjes,
Ria

Lin

Hoi,

Misschien als ze te vroeg kleintjes krijgen dan kan het misgaan maar bij mij en Essie zijn mooie jonkies gekomen hoor zie ons dagboek maar. Maar niet bij alle bevruchte eitjes kwamen jonkies uit of overleefde het.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anita1

 :o daffy is pas van 18 augustus.dus dat is nog heeel jong.
net 6 maanden pas.nee dan komen er echt nog geen eitjes hoor.
trouwens daafy is veeelste gek en wild.dat zit er nog helemaal niet in.die zit zwaar in de puberteit hahahaaa.knuff anita

~Natas~

Hai Val,

Zo dus je wilt al graag een nest beginnen, nou zo als ik lees moet je daar toch nog even mee wachten.
En ja leuk is dat he, denk je leuke foto's te maken om dat in je dagboek te zetten HO maar dan doen ze ineens helemaal niks meer.
Net of ze het inderdaad weten dat je erop zit te wachten met je camera, ik heb dat ook met Joepie haha  ;D ;D ;D

En ik heb je filmpje een paar keer goed beluisterd maar ik kan er weinig echt gepraat eruit halen alleen wat ik al tegen je ze was ARIBA, en verder  ??? ??? ???

Groeten

Natasja[/color]

Valerie

Hoi Natas,
Ik wil nu nog geen nestje hoor. Ik was enkel geschrokken om Valko al zo snel op Daffy te zien, terwijl Daffy nog zo jong is. ;)  ;D
Maar het was wel een gezicht.
Moeilijk eh, wat Valko zegt. Ik denk dat dat nog wat tijd nodig heeft, voor hij duidelijk is. Maar ik hoop er toch een keertje achter te komen. Een echt brabbelbeest is het. ;D



Paul

Hoi Valerie,

Hier zijn alle eerste nestjes best goed gelukt en in het nestje van mijn jongste koppel had ik toch twee mooie jongen.
Ik zal je meteen even een IM sturen ik was dat nog vergeten tot nu toe.
Ik heb ook een popje waar de man toen ze een maand of 7 was al regelmatig op zat maar die ging pas eitjes leggen toen ze ruim een jaar oud geweest was dus vaak gaat dat ook wel goed en leggen ze nog geen eitjes tot ze er klaar voor zijn.

Groetjes, Paul

Valerie

ok, ik hoef me dus absoluut geen zorgen te maken. Laat ze dan maar mooi oefenen.  ;D
Enkel is het zielig voor Ricky. Die kijkt dan soms alsof hij ook wel een popje wil.  :(



~Natas~

Hai Val,

Nou dan neem je voor Ricky toch ook een popje.
Wat maakt nou 1 zo'n vogel nog uit, des te gezelliger het wordt bij jullie thuis.
En inderdaad Valerie laat die andere maar lekker oefenen, want OEFENING baart kunst zeggen ze  ;D ;D ;D

Groeten

Natas en Joepie

Valerie

8 maart 2005, 22:15:36 #54 Last Edit: 8 maart 2005, 22:18:09 by Valerie_vh
Een popje voor Ricky???  :o Dat liever niet. Als je weet hoe agressief rosella's kunnen zijn. Als popje niet wil, bijten ze die dood.  :o :o
Hier nog leuke foto's.
Daffy in de bak met voer en Valko erg leuk!  ;D




Lin

Wat een bijdehandje!!Valko staat echt mans op de foto. En Daffy kan straks niet meer opstijgen van al dat eten. ;D

Groeten Muppet en Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valerie

Nou, ze mag dan wel flink dooreten, wil ze die bak in een keer leeg hebben.  ;D



~Natas~

Hai Val,

Oh ik wist dat dat Rosella's zo agressief konden zijn als het popje niet wil.
Je moet er ook niet aan denken dat je 's morgens naar beneden komt en 1 van die 2 ligt dood  :o JASSES  :o

Haha wat leuk foto zeg van Daffy in het eten.
Die denkt van zo das allemaal voor mij alleen en eten maar  :P
En ik moet zeggen ben er JALOERS op dat jou vogel zo mooi blijft zitten voor de foto ::) echt heel mooi.

Groeten van ons

Natas [/color]
                 Joepie[/color]


Valerie

Even een tijdje niks meer gepost hier.
Zondagavond zijn ze nog even uit de kooi geweest. Ricky heeft nog kunnen vliegen. Heb een paar leuke foto's gemaakt.





Groetjes,
Valerie en de vogeltjes



Rianne