1 november 2024, 01:15:32

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Lin

De Rosella lijkt nog wel een beetje bang.Maar het gaat goed met de valk en de rosella zeker? Of zitteen ze niet aan elkaar?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valerie

Oh, die had ik wel goed in de gaten. Ik zou ze nooit alleen laten buiten de kooi. Dan vertrouw ik Ricky niet volledig. En, ja, Ricky is bang. Hij's niet erg tam, lukt bij rosella's praktisch nooit.

~Natas~

Hoi Val,

waarom heb je dan in vredesnaam een Rosella????
Je schrijft net dat ze niet echt TAM kunnen worden, maar wat heb je dan aan zo'n vogel  ???  ???  ???  ???  ???  ???   ???  ???

Hoe is het verder, hoe is het met onze prater.

Groetjes van ons

Natas[/color]

Joepie[/color]

Valerie

Toen ik die rosella aanschafte wist ik dat ook niet. Hij was toen 9 maanden oud en niet tam. Ik dacht hem wel tam te krijgen. Ik heb hem nu al meer dan een jaar en ben er ondertussen enorm aan gehecht geraak, als ik zie hoever ik nu met hem ben. Toen had ik er ook helemaal geen verstand van, hij zat eerst bij Rocky tot hij agressief wer t.o.v. Rocky, toen gingen ze uit elkaar. En Ricky is een poosje bij mijn schoonouders geweest tot hij zich ging plukken, dan heb ik hem terug gehaald en hij gaat nu nergens meer heen.
Ik weet dat het moeilijk is om dit te begrijpen. Ik denk ook dat enkel Paul dit zal begrijpen, hij heeft zelf een rosella die niet meer zo tam is als hij was. Dat is nu eenmaal de aard vaan een rosella. Ik ga hem daarom niet wegdoen. ;)
En onze prater brabbelt maar rustig verder. Kan er geen woord uit halen, maar hij wil kennelijk wel iets zeggen.  ;D Leuk gezicht.

Paul

Citaatwaarom heb je dan in vredesnaam een Rosella????
Je schrijft net dat ze niet echt TAM kunnen worden, maar wat heb je dan aan zo'n vogel  ???  ???  ???  ???  ???  ???   ???  ???

Hoi Natasja,

Ik heb ook zat valkjes die niet echt tam zijn en daar ben ik ook heel erg aan gehecht.
Mijn rosella is op zijn manier best heel lief en de beste prater in huis soms is het echt leuk als je hem hoort praten hij zegt onder andere zijn naam heel duidelijk :)
Bij mijn vriendin komt hij vaak wel zitten als hij er uit is maar aan mij heeft hij een hekel en hij valt me soms ook verschrikkelijk aan :(
Maar ondanks dat zou ik hem niet willen missen hoor.

Groetjes, Paul

Rianne

Je kunt m natuurlijk ook wat meer aan jou laten wennen, of heb je dat al geprobeerd? Lokken met trosgierst en zo?

Anita1

heej valerie hoe gaat het nu met peppie? is hij nu bij je schoonouders? hoe is het laat ff wat horen.kusss anita :-* :-*

Valerie

18 maart 2005, 18:14:15 #67 Last Edit: 27 juni 2005, 10:51:38 by Valerie
Met Peppie gaat het heel erg goed. Hij kwam gisteren zo vanuit de kooi op m'n hand en bleef daar mooi zitten. Hij bijt niet en staat niet hoog op z'n pootjes. Heel ontspannen dus. Ik denk dat Peppie toch zijn vertrouwde omgeving/personen nodig heeft.
Maar Rocky zat ook altijd met 2 en toen stierf Charly en zat Rocky ook langer dan een jaar alleen zonder problemen. Enkel de eerste dagen treurde hij.
En Peppie hapte ook wel eens naar Valko als ik Valko een zaadje wilde geven, dat deed Rocky vroeger ook. Alle aandacht op willen eisen en lekker de baas spelen. Daar had ik geen probleem mee.
Is een kooi van 50 cm breed en 60 hoog (ongeveer, de exacte maten krijg ik nog doorgemaild) klein voor een of twee valkjes (die er uiteraard wel uitmogen)? Ik ga zo die van Ricky opmeten, daar heeft Rocky vroeger altijd met Charly ingezeten. Geen idee hoe diep dat kooitje is. Er wordt 5 € voor gevraagd.
Peppie zit nu in mijn reservekooi, die ik van Angelique en Peter heb, maar die was beschadigd en zit gaas aan. Voor heel even, vind ik dit niet erg, maar voor langer wil ik Peppie een betere en iets grotere kooi geven, meer plek voor speeltjes en stokjes.
Groetjes,
Valerie

Anita1

hoi valerie.voor 2 valkjes vind ik die kooi dan wel te klein met de maten die je doorgeeft.dan heb je echt een grotere nodig.
ik ben erg verbaasd dat peppie op je hand vloog.dat heeft hij eerder ook nooit gedaan toch?dat weet ik van jou.
ik ben blij dat het goed gaat.hou je peppie nu zelf met nog een valk erbij/ of wil je er 2 naar je schoonouders doen?
als je hem zelf houd ben je dan niet bang dat ze allemaal weer gaan schreeuwen? want dat was de uiteindelijke reden dat er 1 uit ging.en let er ook op of je man het aankan.
veel succes met je beslissingen,en veel plezier met peppie.knuff anita

Valerie

19 maart 2005, 11:10:34 #69 Last Edit: 27 juni 2005, 10:53:35 by Valerie
Maar z'n ramp vind ik het nog niet.
Rocky heeft ook al zoveel meegemaakt. Hij zat jaren samen en toen plots heel alleen, maar ja, die heeft Charly wel dood zien liggen, dus besefte het wel. En Peppie niet.
Maar Rocky is ook vaak meegereisd. Telkens ik een lang weekend naar m'n ouders ging, ging hij mee. Toen ik naar hier kwam wonen en toen we lang op reis gingen is hij en Ricky enkele weken bij vrienden geweest. Nooit een probleem. En Peppie reist ook graag mee, lekker nieuwsgierig rondkijken.
Wat ik niet wil is dat Peppie van huisje naar huisje gaat.
Angelique wilde hem weer volledig handtam maken en dan een nieuw thuisje zoeken... maar wat als die nieuwe mensen na een jaartje of zo hem toch weer weg doen?? Daar wil ik niet aan denken, ik ga hier al het mogelijke doen om Peppie in een vertrouwde omgeving te houden bij mensen die hij kent.
Ik ga nu ff de kooi van Ricky opmeten. Daar zat Rocky vroeger in met Charly. Dus moet kunnen (als ze er voldoende uitkomen natuurlijk). Ze kunnen daar wel hun vleugels in strekken, heb ik bij Rocky gezien.
Vandaag heeft Valko een badje genomen en lekker op m'n schouder gezeten. En lekker dat hij m'n haar vindt.  :o
Maar wat dat pikken naar mekaar betreft, dat gebeurt hier ook. Daffy zat Valko in de rug te pikken en te jagen. Valko heel bang en wegklimmen en niet op een zitstokje durven. Maar toch mag Valko later dan weer bovenop Daffy. Dus ik denk dat het erbij hoort. Zolang ze mekaar niet pijn doen, dan moeten er wel maatregelen getroffen worden. Heb nog geen bloed gezien dus.. ;D
Maar Valko moet nu eindelijk wel in de rui gaan hoor, wil nog steeds niet.  ???
Groetjes,
Valerie

Valerie

Als die kooi exact 50-60 is, is ze kleiner dan die van Ricky. Die van Ricky is 68 cm breed, 26 cm diep en 65 cm hoog. Vinden jullie dit wel kunnen voor 2 valkjes die er wel uit mogen? Er zaten er vroeger wel 2 in, die er naar mijn denken te weinig zelfs uit mochten. Dan zou Ricky die kleiner krijgen, ik laat hem er toch wel uit, telkens ik voldoende tijd heb (enkele uurtjes thuis).

Anita1

;Dhoiii heb je geen foto van die kooi?
volgens mij is het wel aan de kleine kant voor 2 valkjes hoor.maar ik kan het mis hebben.ik vind m wat smal.laat eens een foto zien.knuff anita

Valerie

oops, 36 cm diep en niet 26. Typfoutje. Ja ergens wel foto. ff zoeken.

Valerie

De foto is al oud, toen ik nog in Oberhausen woonde en Rocky samen met Ricky zat. Had de voliere toen nog niet en ik liet ze er voldoende uit.

Valerie

19 maart 2005, 16:55:59 #74 Last Edit: 27 juni 2005, 10:54:27 by Valerie
Kuss,
Valerie