19 juli 2025, 00:18:47

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Monky

Hi Valerie,

Gefeliciteerd met je 2de donsje  :)

Ik kan je helaas niet helpen met je vragen. Het is wel erg rustig vandaag op het forum...Misschien komt het omdat het nog vroeg is  :-[ 8) ;D

Ik kan me wel goed voorstellen dat je bezorgd bent. Zou ik ook zijn. Ze gaan het vast allemaal halen. Ik heb er alle vertrouwen in  :)

Geniet er maar lekker van. Ze zijn zo groot  ;)

Groetjes,
Monky

Riny

Hoy Valerie
Nog Gefeliciteerd !!
Het is normaal dat jij je nu veel zorgen maakt ,maar dat is niet nodig.
Je valkjes weten heus wel wat ze moeten doen, en voor kropverzuring hoef je niet zo bang te zijn.
Bij valkjes die door de ouders gevoerd worden ,komt het bijna nooit voor.
En dat gewichtsschema daar kun je maar beter niet teveel naar kijken.
Valkjes zijn net als mensen ,de een s dik de ander dun.
Je wordt er alleen zelf maar bloednerveus van.
Als jij het een beetje in de gaten houdt, en voor de rest de natuur zijn gang laat gaan , moet jij maar eens kijken wat jij mooie jongen krijgt.
Groetjes Riny :D

Valerie

Dankjewel, Riny!  :-*
Zoveel zorgen maak ik me niet hoor.
Die kropverzuring, dat was even cinisch. ;) Als je je gedachten teveel de loop zou laten gaan, dan ga je veel denken uiteraard. Maar dat doe ik niet.
Ik probeer ook niet te hechten( wat heel moeilijk is). Ik weet dat het 50 % fout kan gaan. Houd ik me voor om niet teveel teleurgesteld te zijn, mocht het fout gaan.
Maar hoe dik moet de krop eigenlijk zijn? Ik zie vaak bij foto's dat die krop zoveel dikker is dan het buikje?
Ook kijk ik niet om de haverklap.
Ik moet zo naar m'n werk. Vanavond kijk ik nog een keer.
Ik controleer enkel of de krop gevuld is, meer kan ik niet doen. Ik heb me ook voorgenomen geen handopfok-dingen in huis te halen. Als er wat misgaat, niet voldoende gevoerd. Dan zal dat wel zijn redenen hebben, neem ik aan. In dat geval heb ik en zij gewoon pech gehad. ;)
Ik hoor wel geregeld het voeder-geluidje. Voed de pop ook? Heb ik nog niet gezien.

Riny

Hoy Valerie
Man en pop voeden samen.
En bij die hele kleintjes is het kropje nog niet zo propvol
Als jij voergeluidjes hoort is alles prima in orde.
Werk niet te hard vandaag, daar is het veel te warm voor!!
Groetjes Riny :D

Ivy

Hoi Valerie.
Bij mij voeren beide ouders, maar Nicky broedt vooral 's nachts, dus is ze overdag wat minder in het blok. Ze gaat er wel af en toe in, maar ja, als je werkt kan je dat natuurlijk ook niet in de gaten houden. En het kropje was bij mij niet groter dan het buikje. De eerste paar dagen was het nog ieniemienie. Nu is het wel groter dan het hoofdje, maar niet dat het buikje.

Maak je maar niet al te veel zorgen!
Succes! Ivana

PS Riny was me net voor, maar je ziet het, je moet je niet te veel zorgen maken!

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Gefeliciteerd met je tweede jonkie!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ankie

Hoi Val

Gefeliciteerd met je 2de jonkie ! Wat zijn ze schattig he ?
Ik ben net weer bij mijn kleintje wezen kijken en hij groeit ongelofelijk hard ! Het eerst jong van Ivy komt bij mij wonen en ik kan hem regelmatig bezoeken....is zoooo leuk !

Groet van Ankie

Valerie

Dankje!!
Dat wilde ik precies horen, Ivy! Ik dacht dat die krop groter moest zijn. oefff :)
Nou, speciaal voor jullie... het is niet helemaal scherp, maar dat kost teveel storen en moeite. ;)
Foto EN filmpje. :)

http://www.zippyvideos.com/4853860175624516/valko_en_donsjes1/

Valerie

HAHAHA! Zie je meteen hoe ik Peppie samen en toch apart heb zitten.  ;D

gonnie

hoi Valerie
gefeliciteerd met je 2 e jonkie, lieve foto heb je gemaakt , snoesjes he , geniet ze.
Gonnie

Lin

Hey,

Het enige groeischema die ik ken kent denk ik iedereen maar zoals al gezegd is kijk daar maar niet naar. ik moet wel weer lachen als ik al die vragen van je zie..

ik vind de foto mooi gelukt hoor! Gefeliciteerd met je tweede!erg leuk om ze zo te zien! hoeveel verwacht je nog dat er uitkomen?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Leuke foto hoor.

Zippyvideos kan ik helaas niet kijken, dan slaat mijn laptop op tilt.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Vannacht om 3 uur wakker.  :o Grote paniek bij de valkjes. Ze vlogen heen en weer door de kooi. Ik aftasten naar de lichtschakelaar.
De kooi open en Valko gepakt. Ik kon hem zo met volle hand over z'n rugje aaien.  :o Zo'n paniek.
Wat was wss het probleem. Het laken dat ik aan het raam gespannen had wapperde.
Heb ik weggehaald en heb een lampje aangelaten. Toen was het weer rustig.
Even de baby's gecheckt.
Ook heb ik Daffy horen voeden. :)
Verder geen nieuws. :)

Caroline

Fijn dat daarna alles weer goed was.

Groetjes!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Ja! :)

Ik heb net het laken dubbel gevouwen en aan de binnenkant opgehangen met 2 duimspijkers. Hopen dat dat houdt!  :-\
Iets minder goed, maar goed genoeg!
Ik kan het eitje nummer 4 (derde donsje) horen piepen! Dus dat zal er morgen of vanavond wel zijn!
Alle kropjes (ook jong 2) lijken goed gevuld. Jong 1 kan al flink poepen!  ;D
Kan het kwaad dat Valko en Daffy een bad nemen. Ik heb het daarnet even toegestaan. Zelfs Valko ging er zo in. Zo warm hebben ze het, denk ik.