19 juli 2025, 20:14:51

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

OOOOh Ivy,

Zoooo lief! Net een rups, zo klein! En hij/zij gaapte. LIEFFFFFF  :)
*smelt*
Maar moet ik op dingen letten? Is enkel droog eivoer voldoende of moet dat nat zijn? Met deze hitte is dat te lastig.

gonnie

Hoi Valerie
gefeliciteerd Oma, leuk zeg.je allereerste nestje.
Zo hee wij zijn echt tegelijk, ik heb het alle 3 in mijn kooi liggen momenteel , stukjes gekookt ei ,eivoer ,en eivoer nat gemaakt, gewoon om het uit te proberen, want de vorige keer lukte het niet echt met eten geven , dus vandaar dat ik maar vanalles wat er in leg .
Sucses Valerie
Groetjes Gonnie

Valerie

Maar dat nat en gekookt, kan je toch geen hele dag laten liggen?  :-\

gonnie

Hoi Valerie
Nee dat kan je niet een hele dag laten liggen, nee, maar dan kan je ook droog voer  neer zetten als je moet gaan werken, beter dan bedorven voer , toch .en het zal ook vast wel ergens staan hierzo op het forum.
Groetjes Gonnie

Rianne

Hoi Valerie,

ik gaf mijn koppel vochtig gemaakt eivoer (niet doornat), en zaadvoer. De meeste zonnepitten haalde ik er uit, maar niet allemaal.
Ik was maar 2 dagen per week van huis, dus kon vaker het eivoer verwisselen. Pas toen de jongen 5 dagen waren of zo, gaf ik pas groente en fruit. Dit kan van alles zijn. :)

Monky

Van harte gefeliciteerd met je eerste jong!!!
Dat hij sterk en groot mag worden  :-* :-* :-*

Groetjes,
Monky

Valerie

Dankjewel Monique!  :-*
Ik hoor het nu zachtjes piepen. :)
Daffy zit er op. Valko zit bij Peppie (lees: gescheiden door tralies).

Ankie

He Valerie

Gefeliciteerd met je eerste jong ! Ik ben hardstikke blij voor je en kan me je gevoel goed voorstellen hoor !! Ik hoop het zelf ook nog eens mee te mogen maken !
Ik hoop dat alles goed gaat en zal voor je duimen !!
Geniet van het heerlijke gevoel !!! ;D

Groet van Ankie

Valerie

Dankjewel Ankie!!  :-*

Caroline

Gefelciteerd!!! Gaaf joh!!  :D :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Ik lijk wel gek! En dat alles voor mijn vogeltjes.  ::) Puffffff
Ik heb als een bezetene rijst gekookt en 2 eitjes gebakken (beetje voor de vogels, de rest voor mij).
Dan de rijst afgegoten en met koud water gekoeld. Mais erbij (uit blik, afgespoeld, en geraspte worteltjes). Dat heb ik snel bij de vogels gedaan.
En waarom die gekte?
Zit ik hier met een grote doos eivoer van vorig jaar, die blijkt in dec. 2005 verlopen te zijn. Ik gaf ze bijna nooit eivoer, omdat het van Feld niet mocht. Ik wist helemaal niet dat ie al over datum was. Dus die moet nu weg. Zeker met die hitte!
Eerst heb ik nog een laken voor het raam gedaan, langs de buitenkant. Pufffff, ik heb het nu heet! Maar alles voor de beestjes!
Het kleintje is al gegroeid! Leuk eh! Ik kon het kropje zien, niet vol. Maar... vannochtend hoorde ik een herkenbaar geluidje. Ik had bij kwekerij de valk in Apeldoorn gezien en gehoord hoe een jonkie gevoed werd. Dat geluidje herkende ik vannochtend. Dus, het jonkie wordt wel gevoed. Heb het op m'n hand gehad daarnet. Liefffff. Het poepte ook, dat is goed. Maar het leken wel allemaal zaadjes.
De andere eitjes zie ik nog niks bij.
Ik ga zo even de tuin in, in het zwembad, daarna even de tuin sproeien. Dan ga ik naar de dierenzaak in Twello, degelijk eivoer halen en daarna naar een collega van me.

Agnes

Hoi Valerie,

Gefeliciteerd met je eerste donsje! :D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lin

Hey Valerie,

Zat al wel weer te elzen in je dagboek sinds je weer schrijft. Maar nu moet ik toch maar eens reageren. GEFELICITEERD!

Het moest er natuurlijk eens van komen! Erg leuk om jou nu ook als bezorgde oma mee te maken  :) Meteen zie ik hier allemaal vragen verschijnen. Ik zal regelematig even komen kijken, ook om te kijken of er vragen zijn. Ik vind het erg leuk voor je!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Gefeliciteerd met je 1e jonkie!!
Zo leuk om mee temaken!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Valerie

19 juli 2006, 08:34:10 #2084 Last Edit: 19 juli 2006, 08:35:43 by Valerie
Goeiemorgen!!

Ik daarnet even het broedblok open, en de ouders aan de kant gestuurd om controle te doen. Zie ik een kapot eitje met nummer 3 erop. Jawel! Het 2de jonkie is geboren! Tot zover gaat dat goed. Ze kunnen prima uit hun eitje komen!
Wel mag papa Valko iets meer voeden, of is dat normaal? Het kropje van het 2,5 dagje oud is niet helemaal vol. Maar ik bekijk zo de fotoreportage op de site hier.
Heb nog niks gewogen.
Lin,
Dankje voor je hulp-aanbod! Fijn om te horen!  :-*
Had jij niet een keer wat geschreven over hoeveel gram een jonkie moet wegen (per dag) enzo...?
Ik kan het niet zo snel weervinden.
Ik heb gisterenavond Valko zien voeden. Lieffff!
Ook hebben ze nieuw eivoer. Ik heb gewoon een klein doosje gehaald. Dan maar iets meer betalen.
Foto's heb ik nog niet, wel een kort filmpje, maar daar zie je zo weinig op.
Ik wil ze niet te veel storen.
Is het normaal dat Valko het jonkie bijna vertrappeld. Dat ie niet oplet waar die z'n pootjes neerzet? Eng gezicht, want ze zijn zo broos.  :o
Ik zou zo graag willen dat de jonkies het halen, zeker het eerste. Maar je leest zo vaak dat het eerste nestje niet lukt.
Verschillende dingen spoken door je hoofd: kropverzuring....
Doet me denken aan dat ene reklamespotje, waar in gedachten alles fout gaat (met die zoon die de boot wil besturen) en de verzekering denkt wel aan wat fout kan gaan.  ;D
Alle raad en tips zijn altijd welkom!  :-*
Het 1ste jong lijkt nu niet zo gegroeid. Ik zie nu minder verschil dan gisteren.
Heb het net weer even op de hand gehad. Zo klein! Maar dat deed ik vnl om het kropje te kunnen zien.
Voeden ze ook wel een 's nachts?
Ik controleer nu extra goed het voer, of ze voldoende hebben.
Nu ben ik wel een bezorgde oma he?  ;D
Wanneer kan je zien welke mutatie je hebt? Dag 4 of 5?
*edit: ik keek verkeerd, niet dag 4-5, maar dag 9-10-11 ;) *