8 mei 2025, 17:47:35

Fientje ziek

Gestart door weedee, 14 februari 2005, 01:29:22

« vorige - volgende »

weedee

Sinds gisteren is ons Fientje niet in haar gewone doen.Zit er zomaar bij met de vleugels naar beneden en rilt over haar hele lijfje.Maar Flup haar partner is al een paar dagen zeer agressief.Ook tegen mij.(heeft gisteren nog in mijn vinger gebetenen vanmorgen bij mijn vrouw) Er liggen nu weer 4 eitjes en Flup jaagt haar steeds van de eitjes af en is ook zeer agressief tegen haar.Heb haar vanavond bij ons genomen en Flup in het kot laten zitten dat hij haar ook eens een paar uur zou gerust laten.Zou het kunnen dat Fientje uitgeput geraakt ? Heeft sinds 18 dec tot eergisteren reeds 18 eitjes gelegd.
groetjes
Weedee

Paul

Hoi Weedee,

Zoveel eitjes is zeker niet goed voor een popje ze moet gewoon bijkomen denk ik.
Als ze een ei moeten leggen dan hangen de vleugels ook vaak heel laag tot op de stok dus je hebt best kans dat er vanavond weer een eitje komt.
Als het morgen niet verbeterd zou ik toch even langs een goeie vogelarts gaan.
Hopenlijk stopt het leggen nu wel want anders word het wel teveel.
Je kan even een weekje druivesuiker door het water doen daar sterkt ze wel wat van op.
In veel supermarkten kan je het kopen van zonnatura en dat is dextrose poeder en lost makkelijk op in water.
Laat je de eitjes wel liggen als ze gelegd zijn?
Sterkte met Fientje.

Groetjes, Paul

weedee

Ik denk dat we morgen niet meer naar de dierenarts moeten gaan.Fientje ligt op de bodem van het hok en beweegt bijna niet meer.Heb er haar juist nog even uitgenomen om haar wat te laten drinken zonder resultaat.
Ik vrees het ergste voor morgenvroeg
Weedee :'( :'( :'(

Paul

Hoi Weedee,

Wat erg dat het zo slecht gaat met Fientje :-(
Probeer haar zo snel mogelijk warm te leggen onder een lamp daar kan ze van opknappen.
Hopenlijk gaat ze starks toch weer beter.
Kan het zijn dat er een eitje vastzit?
Je kan dan voorzichtig haar buikje naar de achterkant toe masseren hopenlijk is dat het en knapt ze snel weer op.
Sterkte met Fientje.

Groetjes, Paul

Anita1

:o ooow bah wat naar zeg! ik hoop dat het ergste nog niet gebeurt is..... heel veel sterkte met haar.knuf anita :-/

ep

Ik hoop dat ze het haalt.
Wat erg voor jullie zeg,die lieve schat.
petra

Riny

Hallo Weedee
Hoe is het vandaag met Fientje.??
Ben je nog naar de dierenarts geweest?
Ik hoop echt dat het beter met haar gaat,18 eitjes is ook wel erg veel.
Groetjes en sterkte Riny :o :o :o

weedee

Dank voor de lieve reacties.Ik kan wel zeggen dat ons Fientje het tegen alle verwachtingen in gehaald heeft.Ik heb haar vanmorgen wat eivoeding en drinken kunnen geven.Vanmidag haar uit het kot gehaald en haar wat op tafel laten rondlopen zonder Flupke.En inderdaad Paul.Jij hebt gelijk gehad.Opeens zakte ze terug door haar pootjes en begon met haar buik over tafel te slepen.En na een paar minuten ieens floep ,nog een eitje.Toen is ze met haar staart rechtop en haar kopje naar beneden wel vijf minuten blijven stilzitten .Is daarna haar dagelijks stukje geroosterd brood beginnen opeten,aan haar steentje met mineralen en grit beginnen bijten.Heb ik Flup uit het kot gehaald zodat ze wat kon rusten en nu momenteel zitten ze als een verliefd koppeltje dicht naast elkaar te slapen.
Iets wat ik ook ga doen want ik heb niet veel geslapen
 vannacht.
Gelukkig zijn we haar nog niet kwijt.
In elk geval bedankt voor de lieve reacties die ik ontving.
groetjes
Weedee :-* :-* :-*

Riny

Hoy Weedee
Ik ben blij te lezen dat ze er nog is.
Hopelijk was dit voorlopig het laatste eitje en kan ze rustig bij komen en opknappen.
\Groetjes RINY :D :D :D

weedee

Ik hoop het ook.Want dit nu van 18 dec tot op heden 19 eitjes.
En ze is toch nog maar van juni 2004.
Ik had al gedacht van Flupke,als hij weer wil wipwappen,in een apart kooitje te zetten voor een dag of twee.Ik weet niet of dat dit wel zo 'n goed gedacht is,want hij kan ze echt niet missen.
groetjes
Weedee  ;) ;) ;)

Riny

hoy Weedee
Het is misschien een oerstomme vraag maar zou daar niet wat voor te krijgen zijn bij een dierenarts.
Ik zou het toch eens navragen.
Groetjes Riny :D :D :D

weedee

Hey Riny
Ik weet het niet.Kan het eens vragen.In elk geval, ik denk niet dat er zulke kleine condoompjes zijn.
 :D :D :D :D
groetjes
Weedee

Riny

Zeg maar dat bedoel ik ook niet!!!
Als er niets bestaat kunnen we misschien samen wat uitvinden.
Groetjes Riny :D :D :D

Gerda

Hoi Weedee,

Gelukkig dat ze het gehaald heeft.
In een groot aantal gevallen slaat de prikpil voor valkjes goed aan. Vraag het maar na aan je DA.

Groetjes Gerda

weedee

Met dank voor de informatie,en nogmaals iedereen bedankt voor het medeleven met ons Fientje.
groetjes
Weedee ;) ;) ;)