1 mei 2025, 22:41:28

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

Christine

Tja hier genoten ze er van het zijn nu zo twee druktemakers pfft ik weet niet wat er met hun scheeld ze krijsen de hele dag door zonder op de houden, ik heb ze zelfs trosgierst moeten geven omdat ze dan eindelijk rustig zouden zijn, en ja ze blijven maar kroelen en kroelen met mekaar maar ja ff een moment met de klein hoort er ook bij ik vind wel dat ze het super doen alleen dat ze nu minder en minder op het nestje zitten maar ja laat ze maar doen zou ik zo zeggen

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Petra en Cheeky

Ha Christine!

Wat lekker dat gekroel bij jou zeg! Flutty en Fien zijn aardig bezig! Lieve verhalen van Jazzy en Ricky, die kleintjes blijven toch altijd iets heel bijzonders!

Grappig dat ze bij jou ook zo van badderen houden! Cheeky & Chara vinden dat ook heerlijk, liefst elke dag even!

Groetjes,
Petra

Christine

hier niet elke dag heb daar straks gezien dat ze er liever van drinken wel rare beesten die valkjes zo een beetje averecht niet normaal. ben net thuis en men thuiskomst was goed beloond met een fwiet van flutty, een blaas van jazzy en ricky en een fwiet van fien ze zijn toch zo een schatjes

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Deze morgen wou ik de klein aan men papa laten tonen en ik dacht dus echt dat ik Jazzy vast had, maar ik keek naar zen oogjes en dacht huh die zijn niet open. ik pakte de andere er uit en bleek te zijn dat ik eerst ricky opnam die jongen zijn zo fel verandert gewoon niet normaal ik hoop maar dat ik ze nog uit mekaar kan halen als ze groot zijn ???
Jazzy heeft: grijse kuif, roze pootjes, witte staartveertjes (misschien kunne die nog veranderen) grijse veertjes aan de vleugel en ook witte ik weet het echt wat het gaat worden daar in tegen heeft ricky beginnende grijze pootjes en ja ik ben echt is benieuwd wat het gaat worden.

Petra en Cheeky

Valt niet mee he Christine, de kleintjes uit elkaar houden! Ik heb soms echt bewondering voor mensen met heel veel kleintjes, die ze ook nog eens uit elkaar weten te houden! Of ze doen gewoon alsof.... voor mij lijken ze allemaal wel heel veel op elkaar, tenzij het een andere mutatie is.

Dus bij jou drinken ze ook gewoon uit het badje? Bij ons drinken ze eruit, eten ze eruit (we doen er meestal kleine blaadjes sla in) en uiteindelijk badderen ze erin! Tja... die sla was de enige manier om ze te lokken, hoewel Chara ook wel baddert zonder sla!

Groetjes,
Petra

Christine

17 juli 2005, 16:34:44 #410 Last Edit: 17 juli 2005, 16:36:28 by Christine
ik heb jullie waarschijnlijk al eens vertelt in een ander dagboekje over die dierenwinkel waar dat de hondjes heel klein zitten, waar dat er visjes dood zijn in de auqarium en waar dat de vogels losvliegen???

ik ben daar vandaag is terug geweest moest daar toch zijn en ja alles was piek fijn inorde ik vraag me af wat is daar ineens gebeurd. de honden -> zaten nog in hokken maar die waren proper en er zat ook een katje in één van die hokjes kei schattig. de rest van die honden zagen er toch tamelijk inorde uit vooral twee klein jack russels die tesamen aan het spelen waren en aan de andere kant van die muur zat er eentje helemaal alleen  :( dat vond ik zo zielig.
dan gingen we is kijken naar de vissen, alles super proper, geen enkele dode vis of schildpad te zien.
maar bij de vogels  :'( ik had het er moeilijk mee nog altijd niet echt veel verbetering -> de manier hoe ze die vangen, ze gaan daar in die voliere pakken een net en vang het intereseert hun niet echt of die grasparkiet gewond geraakte of die stierf, ze gingen er zo wild mee overweg. er zaten ook twee grijze roodstaarten  :'( :'( de ene met een wond aan zenne kop ik dacht eerst ai neen eh die heeft een oog kwijd, maar ik ging naar de andere kant zien van het koppieke oef heeft de andere oog nog, ze zaten met twee in een onderdeel van die voliere die voliere is zeker onderverdeeld in 10 stukken ofzo, heel veel verschillende vogels nog in aparte kooien en ook zo wild en niet op hun gemak te stellen. ik was eigenlijk gewoon opzoek naar een fruit-graanstokje maar ja nu ik daar toch was kon ik nog is kijken hoe het met al die dieren ging. wat mij wel opviel GEEN ENKELE VALKPARKIET te bespeuren terwijl er daar vorige keer wel zaten, wat is nu een dierenwinkel zonder de valkparkiet en wat is een dierenwinkel met twee grijse ondervoede roodstaarten  :'( ik wou dit even kwijd. als je veel van dieren houdt koop je daat niet echt een dier maar neen iemand dat een grasje wou en dan moest het nog een heel mooie kleur zijn, iemand dat een konijn wou, ze pakte gewoon wild dat beestje op.
het enigste wat wel goed was waren de slangen, kikkers, spinnen enzovoort die zaten wel goed in een verwarmde kamer heel netjes onderhouden dus ja...

Christine

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 17 juli 2005, 11:38:33
Valt niet mee he Christine, de kleintjes uit elkaar houden! Ik heb soms echt bewondering voor mensen met heel veel kleintjes, die ze ook nog eens uit elkaar weten te houden! Of ze doen gewoon alsof.... voor mij lijken ze allemaal wel heel veel op elkaar, tenzij het een andere mutatie is.

Christine

ik weet niet hoe ik daar mijn zinnetje moet onderplaatsen dus doe ik het hier maar. Petra ik zal die wel uit elkaar kennen desnoods doe ik iets kleins rond Jazzy's pootje dat ik er achteraf nog kan afdoen en waar ze geen pijn van gaat hebben maar dat ik gewoon zorg dat ik ze uit elkaar ken maar ik weet alleen nog niet wat.

Christine

Weer is thuis gekomen en hoe??? amai ben verschoten toen ik de klein zag zooooooooooo mooooooooooooooooi niet te geloven zooooooooooooo schattig echt waar. Jazzy krijgt mooie veertjes binnen ene week zit hij in zijn verenpakje en ja Ricky natuurlijk ook ik ga wel is nieuwe foto's maken wanneer ze in veren zitten.
ooooh ik zie die twee doodgraag ik zou alles er voor doen om die twee NOOIT kwijt te geraken zo schattig, zo lief en zo een kroelbeestjes dat ze zijn  ;D

Christine

We zijn net nog is op de weegschaal gaan staan ik weeg nu 36 tot 38 gram en hoor nu men broertje of zusje Ricky is mij voor bij gestoken in het gewicht en die is 40gram. Ja dat ben ik men baasje zegt dat wij super mooi zijn geworden en dat ze ons doodgraag ziet. Ja Ricky wat wil je wij zijn zo mooi en vooral lief en vooral super klein tegenover haar. wat wij ook graag hebben is kroelen dat doen wij het liefste als baasje ons kroelt. wij zijn vooral klein en beginnen al in veertjes te komen. ikke (jazzy) heb aan mijn vleugel grijze veertjes en aan men schouders tot men elleboog witte veertjes voor de rest heb ik roze pootjes, witte poepveertjes en een wit grijze kuif ja baasje zag dat er een klein beetje wit door kwam. ikke (ricky) heb alles in het grijs mijn veertjes aan men vleugels in het grijs, men pootjes bijna grijs, men kuif ook grijs wat ben ik nu? Jazzy vraagt haar dat ook af welke mutatie ze gaat worden en natuurlijk baasje ook.

groetjes, kroeltjes, knuffeltjes en  :-* :-* :-*

Jazzy en Ricky

Lin

Hey,

Wat een slechte dierenwinkel hebben ze daar joh. Gelukkig dta er wel verbetering in komt. Ik hala nooit een dier uit een dierenwinkel. Ik erger me daar dood aan de verzorging. Konijnen die veels te klein en te jong zijn. vogels op zeer kleine wiebelige stokken enz.

Maar kan je weer eens fotos plaatsen van ze, want je beschrijft ze nu wel maar ik ben heel erg benieuwd. volgens de berekening komen er wildkleur uit. Ik heb zelf nog nooit een wildkleur gehad terwijl dat ook uit mijn nest kan komen. dus fotos van wildkleur vind ik erg leuk.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

ik heb net een paar foto's van de twee getrokken, het zijn er tamelijk veel dus blijf maar lekker lang zitten ;D

Jazzy:

Jazzy in men hand, ik moet hem dus echt vast houden want ie blijft niet staan.

Jazzy's rugje.

Hier zie je heel goed de veertjes van Jazzy

Hier zie je het nog is.

Ricky:

Hier zie je Ricky die al aardig in veertjes zit.

Ricky die echt in camera kijkt.

Ben ik niet lief?

Een iets donkere foto van Ricky.

Nu een paar foto's tesamen:

Jazzy en Ricky:

Ricky en Jazzy:

Ricky van voor en Jazzy van achter:

Dit waren wij dan, vinden jullie ons nu niet mooi?

groetjes jazzy en ricky

Christine

Ik vind dat de pootjes van Ricky nog erg raar staan hij houdt ze zo en waarom weet ik niet voor de rest houd hij zijn poten hoe het moet

Lin

Hey volgens mij is Jazzy een geparelde wildkleur en Ricky een gewone wildkleur. Maar ik heb nog nooit wilkleur gehad maar volgens mij heb ik wel gelijk. Maar ze zien er echt super uit!! en over die pootjes kan je even aan Paul vragen. Ik heb nog nooit spreidpootjes gehad dus kan niet zien of dat zo is. stuur hem maar een IM. Erg leuke fotos heb je gemaak!!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi Christine,.

Je bedoeld die kromme teentjes?,. Uiteraard kan je paul er een mailtje over sturen, dan weet je het zeker,maar volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Gebruikt hij z'n teentjes wel?
Ik heb genoten van je foto's, super ;D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------