4 juni 2024, 11:27:41

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

Christine

ik weet dat wel hoor lin ik hoop er nog niet teveel op want ze doet zo raar trouwens we hebben de kalkoenen ook niet zien paren en toch zijn er kleintjes dus ik snap er niks van.
het is niet omdat we fien en flutty niet hebben zien paren dat er geen eitjes kunnen komen anders zou ze niet de hele tijd in het broedblok zitten ofwel? ik ben gewoon blij moest ik klein valkjes hebben is het nu niet dan is het een andere keer maar ik weet al dat ik er twee mag houden moesten het een paar eitjes zijn die bevrucht zijn en goed uitkomen en de ouders zorgen er goed voor ik heb het er echt voorover moest alles mis gaan dat ik de kleintjes zelf opvoed nu het toch slecht op school gaat wil ik daar mijn tijd wel insteken.

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hey,

Ze kunnen ook alleen kijken in het broedhok zonder eitjes te leggen. Maar als je een echt koppel hebt dan komt het wel goed. Wat leuk dat je er twee mag houden ik wou dat ik dat mocht. Maar ja ik heb ze net weer verkocht op een albino na dan die is nog bij me. die is nog aan de pap. En daar gaat heel veel tijd inzitten. Gelukkig is het nu maar 4 keer op een dag.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

ik heb nog nooit z'n kleintje gezien alleen op foto maar das ook het enigste ik zou echt blij zijn als er kleintjes zijn en ja zal die dan maar tam maken allé toch niet te tam want ja ik moet er zeker twee houden ik zei al een paar keer ik ga er één houden en men mama dan telkens hou er maar twee en dan gaan we ook een groter kot kopen of een binnenvolaire.

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

hmz gisterenavond toen we het licht uitdeden ging fien uit het nestblok blijkbaar zit ze daar niet zo graag als het donker is maar men papa wou het licht niet aan hebben, dus ja daarmee dat ze er nu terug inzit flutty wordt bekke ongeduldig en laat zich dan ook van de schone kanten zien, ik mag hem kroelen wat ik daarvoor nooit of zelden mocht doen maar in het kot gaan heeft hem nog ni graag want dan pikt hem een beetje maar niet hard. ik weet wanneer ik mag kroelen en dat is wanneer hij een zelf gemaakt deuntje nafluit.
dat is wel schattig aan hem terwijl fien in het broedblok zit ben ik een beetje met hem bezig en kan ik ook terwijl een beetje fien in het oog houden.

christine, fien, flutty, fiona, marie, charlotte en Dikkie en de beestenboel

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

dit is een foto van fien hoe ze er deze morgen bij zat

nu zit ze weer in het nestkastje maar daar durf ik nog geen foto van te trekken.

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

~Natas~

Hoi hoi,

Wauw het gaat wel langzaam maar wel steeds de betere kant op gelukkig.
Nog even het laatste zetje en dan is het misschien wel raak.
Leuke foto van Fien zeg, ze zit er wel klaar voor hoor  ;D
Ben benieuwd verder,

Groetjes,

Natas en Joepie

Christine

ja dat weet ik geduld hebben maar ja ben toch is benieuwd wie weet binnen een paar dagen zit er een ei in het kot, ze komt er alleen uit als ze moet eten voor de rest komt ze er niet meer uit flutty heeft op dit moment veel aandacht nodig maar ja das ook wel normaal.

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hey,

Heb je ze al zien paren. Als de staart meer naar beneden hangt dan normaal en ze heeft haar vleugels een beetje hangen dan bevat ze eitjes. Leuk dat je ook een lutino hebt. Wat is de andere voor een?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

een wildkleur je ziet het op de foto's een paar pagina's er voor.
het is niet omdat ik ze niet heb zien paren dat ze geen ei bevat want ik ken dat ons kalkoen die nu met drie jonkies zit heb ik ook niet zien paren.

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hey,

volg ik je al vanaf het begin van je dagboek vergeet ik dat!  ;D ohoh
Citaat van: piperke op 14 mei 2005, 19:53:24het is niet omdat ik ze niet heb zien paren dat ze geen ei bevat want ik ken dat ons kalkoen die nu met drie jonkies zit heb ik ook niet zien paren.

christine


Had je al eens getypt wist ik dus al. Maar misschien dat je het nu wel had gezien dat ze bezig waren, misschien heeft ze inderdaad al eieren in haar lichaam.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

ahja op een duur hou ik het niet meer bij wie dit allemaal volgt nu flutty heeft daarjuist mijn deuntje nagefloten en zit de hele tijd zenuwachtig over zijn schommel rond te lopen. ik en men mama zijn zelf ook zenuwachtig omdat het dan ons eerste nest is men papa gaat er makkelijk overheen omdat hij het vergelijkt met andere vogels en men vriend vergelijkt het met valkparkieten in het wild maar één ding deze leven niet in het wild maar in gevangenschap.

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hey daar heb je helemaal gelijk in. Wat kan kan flutty nafluiten? Of heeft het geen naam?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

neen het heeft geen naam het is gewoon een deuntje wat ik zelf heb uitgevonden die muziek van op de site vinden ze blijkbaar niet zo mooi waarom weet ik niet maar ja ik heb een vraagje zou flutty nu buiten mogen of mag dat niet als fien op het nest zit?

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Buiten de kooi bedoel je?? Je mag ze gewoon los laten vliegen inde kamer hoor. Ik zou persoonlijk als er eieren zijn dat niet doen want dan is de kans dat ze lang van de ieren afgaan groter.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

oke thx maar ik vraag me af waarom ze niet in de donker in het broedblok wil zitten persoonlijk wil ze een beetje dat het open staat dat ze er toch nog licht in krijgt maar als het donker wordt gaat ze er meestal af.
dat was gisteren toch zo op dit moment blijft ze er op zitten en flutty zit eenzaam op z'n vaste stok te slapen.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**