3 mei 2025, 23:06:45

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

Lin

Ik weet niet of je Paul kent maar die moest snachts het licht aan laten omdat er niet meer gebroed werd in het donker, later kwam dat goed. soms vinden valkjes het eng in een onbekend hok in het donker.De mijne doen dat gelukkig wel en anders een klein lampje aanzetten. Meer kan je dan niet doen. Maar vaak is het ook gewoon even wennen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

ahzo daarmee dat ze er nu wel in blijft zitten maar ik doe toch het nestblokje niet toe.
men vriend deed het toe en ja ik van men oren maken dat hem dat niet mocht ja als fien er uit moest gaan en er niet meer indurven gaan omdat het daar zo donker is dan weet ik het ook niet meer ik wil wel is een foto trekken hoe ze er nu opzit maar zal dat doen wanneer ze broedt wat nu nog niet het geval is.
het is wel tamelijk stil sinds dat ze de hele tijd in dat kotje zit ik zelf zou geen valkje willen zijn omdat wij eigenlijk wel een pure luxe hebben.

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

dit is nog een foto van flutty toen we hem in het begin hadden op z'n oud kot.

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

hier nog een paar foto's van daarjuist getrokken.

flutty aan het wassen.

flutty nog is aan het wassen maar uit een andere kant getrokken.

momenteel zit fien terug in het nestblok is ga sebiet is een klein nachtlampje halen die op men kamer staat en dat bij het kot zetten zodat ze er toch durft ingaan.

christine

Christine

het nachtlampje heeft heel goed geholpen en fien is bijna de ganse nacht in het nestblok geweest alleen eruit geweest om te eten zoals ze overdag doet.
men papa met nog weiniger ervaring wou ook weer iets zeggen, de valkparkieten kunnen ook in het donker in het nestblok. Hier is dat dus niet zo zal maar men nachtlampje heeft precies goed gedaan, normaal gingen we het groot licht aandoen maar das een beetje zot als je ook iets anders hebt. ik meende fien te trekken maar je ziet niks in het kot en als je lichtflits gebruikt zie je er niks van alleen wit.
ik ga ze nog een paar dagen zo laten dan zal ik wel zien of ze eitjes heeft of niet.

christine

Christine

men mama heeft mij daarjuist opgebelt (ik zit dus bij men vriend op pc'ke).
het eerste valkparkieten ei is er van fien en flutty, het is denk ik een normale grote omdat men mama het al vrij groot vond, fien heeft er dus drie dagen over gedaan om eentje te leggen.
men mama zag fien buiten komen uit het broedblok en het enigste wat ze deed was in het nest gaan kijken en ja uiteraard het eerste ei nu hopen dat alles inorde komt maar men zo een waakmama gaat dat wel lukken ;D ;D ;D ;D.

groetjes
Christine, fien, flutty en de beestenboel

Lin

He gefeliciteerd!! wat leuk voor je!! Ik hoop voor je dat de mutaties eruit komen van de valkjes die je zelf wil houden. niet te vaak het broeden storen he.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

thx lin nee nu leer ik het af weet nu tenminste dat er een ei is en dan straks een 1 erop zetten zodat ik dat ei kan schouwen.
ik izt nu momenteel niet thuis dus ik weet pas deze avond wat er verder kan gebeuren en daarom kan ik pas deze avond verder antwoorden.
ik hou jullie op de hoogte

christine

bobbie

Hoi Christine,

Ik heb net je dagboek doorgelezen. Wat spannend allemaal zeg. Een echt valkenei  8). De volgende zal overmorgen wel gelegd worden.

Ik blijf je volgen. Succes, Nel :)

~Natas~

Hai,

GEFELICITEERD[/color][/b]
met je eerste ei.
Hopelijk blijft het allemaal goed gaan en ben erg nieuwsgierig wat voor mutaties eruit komen  ;D
En natuurlij hoeveel eitjes er komen te liggen  ;D
Hou ons op de hoogte verder, ben erg nieuwsgierig.

Groetjes,

Natas

Gerda

He Piperke,

Het eerste eitje van je schatjes. Spannend allemaal he??
Ik blijf het volgen hoor.
Mooi dat het lampje heeft geholpen!!!

Groetjes Gerda

Christine

juist thuis en heb het ei zien liggen omdat ze ff half uit was maar toen ik het broedblok opende was ze er rap terug in.
ah ik hoor nog juist dat ze diaree heeft  :( misschien is dat normaal allé dat hoop ik toch.
op dit moment brandt het lampje weer en blijkbaar helpt dat zeker en ben zeker en vast benieuwd welke mutatie's eruit komen. het is te hopen dat ze allemaal bevrucht zijn. ik durf eigenlijk niet te schouwen want heb schrik dat ze het ei niet meer zal aanvaarden.
voor de rest heb ik ze zelf ook gefeliciteert en blijkbaar begreep ze het.

ik hou jullie op de hoogte.
christine

~Natas~

Hoi Chris,

hahaha wat zeiden ze toen je hun feliciteerde  ;D
Tis en blijft wel allemaal afwachten he, en vooral het eerste nestje  :o
Dat Fien diarree heeft kan normaal zijn omdat ze eitjes gaat leggen of dat er een volgend eitje uitkomt "volgens mij" als leek  ;)
Succes ermee en ben erg benieuwd.

groetjes

NaTaS

Christine

16 mei 2005, 09:04:32 #73 Last Edit: 16 mei 2005, 09:07:51 by piperke
hier nog een paar foto'kes van fientje

.

flutty:

deze foto's zijn daarjuist getrokken, flutty zat daarjuist in het nest en ik daarna is gekeken en het ei is verschuift ik zou totaal niet weten wat meneer met dat ei wilt doen fien zit nu in het kot misschien om een tweede ei te leggen omdat ze er zo slapjes uitzag. het is toch zo een mooi koppeltje maar ja ik ben van plan om 1 te houden en nog een ander bij te kopen en dan is er normaal gezien geen enkel probleem.
want zie mij al bezig de eitjes verwisselen van fien en flutty en onder dat koppel leggen maar dan moeten ze wel allebij tegelijk broeden.
voor de rest stelt fien het goed ik heb een 1 geschreven op het ei om het ei binnen de 4 dagen te schouwen ben wel is benieuwd als het mij lukt ik vind zo een  klein eitje wel schattig zeker als je het voor de eerste keer in je handen houdt.
fien was op dat moment aan het eten en dan dacht ik ja ik ga het is vastpakken was wel een beetje koud.

Christine, flutty, fien en de beestenboel[/color][/font]

Christine

kan er me iemand helpen

Vader     Wildkleur
Moeder    Lutino
Nageslacht:
Jonge man    100.0 % Wildkleur split to {X2:Lutino}
Jonge pop    100.0 % Wildkleur

wat wilt dit nu eigenlijk zeggen?

christine