19 juli 2025, 13:11:12

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

Hoi piperke

Als ik het zo lees worden alle jongen wildkleur.
Maar het blijft toch altijd een verassing want waarschijnlijk weet je niet of de ouders van fientje en flutty nog ergens split voor zijn.
Mijn allereerste nestje was van 2 wildkleurtjes en daar kwamen geparelde en wildkleurtjes uit.
Ik zou het gewoon lekker allemaal afwachten.
In ieder geval gefeliciteerd en veel succes met je nestje.
Groetejs diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Christine

ah oke ik ben wel is benieuwd wanneer het tweede eitje komt want ze zit er nog altijd op en flutty was er bij gekropen, toen we gingen kijken zat flutty al in het gewoon kot want als hij ons ziet of hoord is hij daar :D. dus dat betekend fien met rust laten maar ze reageerd niet op lawaai.
dus dan komen er wildkleuren uit allé als het ei bevrucht is en als alles goed gaat. normaal gaan we dan een vrouwtje houden.

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hey

wat leuk dat het nog goed gaat. en van dat diarree dat is vrij normaal hoor in deze periode. Maar probeer niet de eieren aan te raken dat is niet goed. En als je gaat schouwen hoef je je handen ook vrijwel niet te gebruiken. en waarschijnlijk krijg je nog wel andere mutaties uit, want vaak zijn ze toch wel split voor iets. dus dat betekend dat hun ouders er anders uitzagen dan wildkleur en lutino.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

ja maar ik ga het zo laten er staat nu wel een 1 op het ei maar ja schouwen is eigenlijk niks voor mij ik heb schrik dat het ei kapot gaat ofzoo, dus laat ik het liever en ja hopelijk legt ze rap haar volgend ei want ze zit weeral zo raar. ik ben wel blij dat alles gegaan is zonder één enkel probleem en als we er moesten hebben mag ik een meisje houden genaamd tosca en het mannetje gaan we dan kopen genaamd  ricky.
we zullen wel zien maar ze zijn welkom daar mogen jullie zeker van zijn ons hartje kan nog meer gevult worden met liefde van onze dieren ook al heb ik er nu zo veel.

christine

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

op dit moment zit fien nog altijd in het nest waarschijnlijk klaar om een tweede ei te leggen, de mutatie's wacht ik mooi af maar spijtig dat ik niet weet hoe de ouders van fien en flutty er uit zien wie weet krijg ik geparelde en wildkleuren en lutino's ik hoop er zo een beetje op dat het een mooi exemplaar wordt.

christine

bobbie

Hoi Piperke,

Ik kan me voorstellen dat het allemaal heel spannend voor je is.

En ja .................. alleen wildkleur of ook nog verrassingseitjes? Als je bij Lin leest weet je dat een verrassing in een klein hoekje zit  ;). De ouders waren split voor iets wat ze niet wist. Misschien is dat bij jou ook zo. Zou leuk zijn joh.

Groetjes, Nel :)

Christine

ze zit nog atlijd in het nest en flutty gaat is kijken zo van ja wanneer kom je er van af ik mis je.

flutty hier nog is.
ja mama fien doet goed haar best ben wel echt fier op haar en ik ga graag bij haar gaan zitten in het nest ;) maar als baasje komt wil ik liefst bij haar in het kot zitten want ik wordt nu extra verwend en dat heb ik wel graag vooral een beetje kroelen maar te veel kroelen is niet tof en dat laat ik voelen door te bijten :P.
voor de rest ben ik een ongeduldige vader en dolgelukkig met zo een vrouwtje als fien :-*.

ja ik mag ook toch nog iets zeggen eh flutty.
ik ben ook trots op mezelf dat ik het zo goed doe. alleen was volgens mij het eerste ei een beetje moeilijk maar wat wil je zo een groot eitje uit mijn klein poepje ::).
op dit moment zit ik weer op het nest en heb totaal geen zin nimeer om men luie kont op te heffen ;D, ik zit liever bij men toekomstige kleintjes :D :D.

christine, flutty en fien :-* :-* :-*

Marianne

Hoi Christine,

Veel succes met dit nestje.
Ik blijf het volgen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Christine

het tweede eitje is er van fien en flutty op dit moment staat fien weeral kippetjes :P.
waarom weet ik niet dus ja dacht maar is ik ga nog is kijken en ja er mooi naast gelegd.

christine  :D :D

~Natas~

Hoi Chris,

JAAAAAAA het 2e eitjes is er.
Spannend hoor allemaal.
Haha zo te merken is Fientje er helemaal klaar voor en ben ook benieuwd hoeveel eieren ze gaat leggen.
En ik ben ook benieuwd naar de mutaties die er eventueel uit zal komen.
Je weet nooit...........................toch een kleine verassing  ;D

Groetjes,

Natas

Christine

ja natasja ik sta vol verwachtingen en wie weet komt er toch een mutatie vanaf wat ik niet weet ik weet nu niet hoeveel eitjes ze heeft maar heb zo een gevoel dat flutty echt fier is en dat zie je ook aan zijn manieren, zeker als hij begint te fluiten in het nest en dan lijkt dat dat hij zingt voor de toekomstige babytjes.
ik ben wel benieuwd of ze vandaag al een eitje heeft gelegd.
ik weet wanneer ze een ei legt, meestal komt ze dan fier naar buiten
en dan ga ik altijd vlug nekeer is piepen en dat heeft ze in het oog want daarna gaat flutty vlug naar het nest en heb zondag is het gevoel gehad dat hij het ei kappot deed maar daarna toen ik nog is keek waren de eitjes precies omgedraaid dus waarschijnlijk draait flutty de eitjes maar hij kan er ook zot mee doen :P.

groetjes
christine

Christine

ik heb gisteren met men papa gesproken over een voliare die heb gratis kon vastkrijgen en ja we gingen is zien waar we hem kunnen zetten :D :D toen ik dat hoorde sloegen men gedachten op tilt. is misschien wel raar maar men droom kwam ineens tot werkelijkheid en ja het is te hopen dat men pa het meend maar ga het er nog is over hebben en wie weet binnenkort valkjes buiten en dan nog meer valkjes kweken :D :D.

christine ;D

~Natas~

Hoi Chris,

oh jee wat spannend.
Het zal wel erg leuk voor je wezen, een mooie grote voliere voor je valkjes.
En dan inderdaad ermee kweken, tja tis geen slecht idee :D
Leuk dat het nog steeds goed gaat met Fien en Flutty en de eitjes niet te vergeten........................... ???

Succes verder,

Groetjes,

Natas

Christine

nee ik weet dat ze in goede handen zijn en dat zie ik ook fien is er geen enkele minuut van weg te slaan maar wat wil je het is ook een goede moeder wat ik wel verwacht had ze liet maar meestal wel doen tegen flutty maar als het haar te veel was was het bijt  :P :P.
ik zal toch is een foto willen trekken hoe ze er nu bij zit maar heb het al is geprobeert maar die foto is te licht.

christine

Christine

18 mei 2005, 17:57:12 #89 Last Edit: 18 mei 2005, 18:57:45 by piperke
het derde eitje is gelegd sinds deze namiddag, ik hou het allemaal bij op een kalender voor te kijken wanneer ze dan kunnen uitkomen maar ik weet niet of ze exact op de 4de juni gaan uitkomen en weet ook totaal niet of ze bevrucht zijn het is eigenlijk te hopen van wel want wil echt wel is een klein babyvalkje in het echt zien.
nu ik is de kans heb wil ik echt dat alles inorde komt. zo te zien wisselen fien en flutty mekaar af en heb voor de zoveelste keer een discusie met men papa dat ze nog niet broeden maar ik vraag me dan af wat fien de hele dag bij de eitjes doet? er naast gaan zitten? ik ben dat gezever meer dan beu van hem, hij heeft vroeger toen hij klein was ook een volaire gehad maar niet met valkparkieten en hij vergelijkt zijn vogels met de mijn iets wat hij niet mag doen :( :(.
ik weet nu niet wie er gelijk heeft maar volgens mij broeden ze allebij wel eens en ik zie dat omdat flutty niet te bespeuren is als fien op de bodem van het groot kot zit, waar zou flutty dan zitten? Op het nest natuurlijk, men papa wilt de laatste tijd altijd gelijk hebben en ben dat stillekes meer dan beu :( :(.

ik hou jullie op de hoogte

christine, flutty en fien