20 juli 2025, 01:57:24

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

~Natas~

Hoi Chris,

Ik vind inderdaad niet leuk dat je pa je vogels zo afkraakt.
Je kan vogels met elkaar vergelijken, en elke soort is gewoon anders.
Maar jeeeeeeeeeeeee het 3e eitje is er.
Spannend hoor nu maar hopen dat ze bevrucht zijn.

En ik ben totaal een leek vergeleken met de andere die vogels kweken.
Maar volgens mij is het zo dat pappa en mamma elkaar aflossen tijdens het broeden.
En dan is het dus waar wat jij zegt dat ze dus broeden  ;D
Ik ben benieuwd verder.

Groetjes,

Natas en Joepie de poepie

Christine

hier heeft men mama ze betrapt  :P :P

is dit normaal tijdens het leggen van eitjes? volgens men papa zijn die andere drie niet bevrucht. ik vind het weeral is spijtig dat ik het zelf niet heb kunnen zien anders had ik er een filmpje van gemaakt, het bewijst dus wel dat het een koppel is en daar ben ik heel blij om.

christine, flutty en fien

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

margreet

hallo Christine,

Spannend he!! zo'n eerste nestje, zitten ze ook 'snachts op de eieren, soms gaan ze pas goed broeden bij het derde eitje, en zo op de foto te zien weten ze wel hoe het moet, Heeft je vader de eitjes met een schouwlampje geschouwd, je kunt het nl niet gewoon zien, Als ik ze zo bezig zie heb je grote kans op bevruchte eitjes, en zoals bij de meeste koppels broed het vrouwje 'snachts en lossen ze elkaar op de dag af. Veel succes verder, we wachten het maar rustig af.

groetjes Margreet

Christine

ja maar zijn dan die vorige eitjes ook bevrucht want zou dat echt willen weten en ja fien broedt de ganse nacht en meestal ook dag flutty lost alleen in de dag af dus zo als een normaal koppel.
dus ja is dat normaal dat ze nu nog paren? want heb nog maar 3eitjes in het nest gezien of zijn ze nu niet bevrucht omdat ze nu gepaard hebben ik weet het echt niet meer.

christine

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

flutty en fien zijn juist aan het wipwappen nu kom ik weeral met men vraag fien heeft juist haar 4de ei gelegd zijn die eieren nu bevrucht of niet? want ze wipwappen en fien legt en broedt, ik snap er niks meer van.

pls help

christine

Lin

Hey gefeliciteerd met je 4e eitje. Heeft je vader een schouwlampje? Want anders kan je het vrijwel niet zien. Op de site http://www.rimo.nl kan je een schouwlamp bestellen. Niet met je handen de eitjes aanraken hoor, dat is niet goed. Maar na 4 dagen moet je wel kunnen zien of ze bevrucht zijn. Je zit dan adertjes lopen door het ei. Of ja kan zorgen dat het hok vrij donker is en dan de eitjes flitsen. Ik kon dan aan de foto zien of er bevruchte eitjes waren. de eitjes die roze kleurde op de foto waren onbevrucht. en over dat broeden, ze wisselen elkaar inderdaad af.

Groeten, Lin

ps niks aantrekken van je vader waarschijnlijk gewoon jaloers

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

ik zal dat toch is moeten proberen om een foto te trekken van de eitjes en van fien op het nest
van fien op het nest gaat dus niet ze wordt kwaad als ik met menne camera afkom want dan bijt ze bekan menne neus af is wel grappig hoe ze doen ;D ;D.
dus normaal de 4de juni moet het eerste babyvalkje geboren worden.

christine

Lin

Wel zorgen dat het erg donker is als je de foto maakt en wel van de rand van het broedhok nemen dat is een goede afstand. Ik hoop dat je wat kan zien en anders gewoon even een lampje bestellen, zo duur zijn ze niet.

Groeten, Lin

Christine

ik probeer een foto te trekken van fien maar die worden telkens te ligt  ??? het lukt mij gewoon niet op dit moment zit flutty buiten op het kot vrolijk te fluiten want vond het zo zielig dat hij telkens in het kot moest blijven als fien aan het broeden is maar naar mij komen doet hij nu niet omdat hij liever bij zen vrouwtje is.

christine

Christine

dit zijn nog een paar foto's van flutty om toch nog maar is foto's op het forum te plaatsen.

christine

Lin

Hey,

Je kan altijd fotos plaatsen hoor we zijn gek op fotos!! Wat een diepe kleuren heeft ie toch en een mooi kuif trouwens.

Groeten, Lin

Christine

toen ik ging kijken zag ik parels op flutty zenne buik dus vraag me af of dat ergens te maken heeft met de split die hij kan hebben.

christine

Lin

Ja dat kan, maar ik kan je niet vertellen of dat echt zo is. Dat kan je pas bij je jongen zien.

Groeten, Lin

~Natas~

Hoi Chris,

JA FOTO'S van WIPKIPPENDE Fien en Flutty........ ;D :D ;D :D
Nu is het toch gelukt.
Het is gewoon even afwachten of ze bevrucht zijn ja of nee.
En het is net wat Linda zegt, sommige gaan pas broeden met het 3e of 4e eitje.
Dus ik ben erg benieuwd.
Leuke foto's hoor.

Groetjes en succes daar  ;)

NAtas

Christine

fien zit er al op van haar eerste eitje dus normaal broedt ze van de eerste dag ze heeft toen maar een half uur van de eitjes afgeweest misschien iets minder dus ja normaal zijn ze allemaal bevrucht maar ja dat is nog ff afwachten.

:-* christine, flutty en fien :-*