6 augustus 2025, 20:53:08

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi hoi!
Het lijkt mij ook lastig om 2 valkjes tegelijk mee te nemen onder de douche, je hebt geen handen over! Anders probeer je toch 1 voor 1? Dan kun je 2 keer douchen! ;D

Christine

twee keer douche men ouders verklaren mij dan zot :P ze zitten nu al te zeuren als ik ff warm water gebruik voor het eivoer te mengen hihi ja het is het proberen waard om met twee valkjes te douche zo een uitdaging doe ik nog wel wat ik niet probeer zal ik nooit weten en leren hoe of wat het moet :P ik kan wel eens een foutje maken maar je ziet nu wel dat alles inorde gekomen is en nu dat ze vliegen heb ik er ook voor geleerd voor de gordijnen dicht te doen.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Gerda

Hoi Christine,

Ik neem mijn valkjes eigenlijk elke dag mee in de douche, maar ze zitten alleen op de douchegordijnstang. Ze gaan er niet onder. Dat vinden ze niet lekker, de straal is ook te hard voor ze.
Ze vinden een nevel wel lekker. Dus een plantenspuit is beter voor ze!!
Ze gaan gewoon mee in de douche omdat ze het gezellig vinden, niet om te douchen :D :D
Ik denk ook dat ze meer genieten van een nevel met de plantenspuit. Dan kun je ze wel in de badkamer neerzetten (dan is het niet erg als alles nat wordt), dat doe ik ook.

Maar echt meedouchen, nee. Ze worden dan ook te nat en dat is niet zo goed voor ze.

Veel plezier met ze!!!

Groetjes Gerda

Rianne

Hey Gerda,
ieder valkje is anders. Tinco hier vind het super om nat te worden. Het schijnt goed te zijn voor doorkomende veertjes. :)

Gerda

Hoi Rianne en Christine:

Ik heb de quote gevonden die ik zocht. Want ik zei al dat het niet goed is als je valkje te nat wordt.

Dit schreef Bonnie in Peppers dagboek

Als je op de link klikt kom je in het dagboek en zie je een supernat valkje :D

Citaat van: Bonnie op 30 mei 2005, 11:56:18
Nouja... die is maf  ;D
Je moet trouwens wel uitkijken met douchewater, het is voor valkjes nogal warm. Natuurlijk zal hij/zij zich niet branden, maar de beschermende vette laag spoelt wel van de veertjes waardoor ze vatbaar worden voor kou en jeuk kunnen krijgen.
Normaal gesproken moet een valkje niet zo nat worden dat hij/zij niet meer kan vliegen, dat zou in de natuur heel gevaarlijk zijn. Als ze wel doorweekt raken is het vettige laagje dus weg.

Douchen is wel goed, maar te nat en te warm is niet goed.

Maar zoals Rianne al zei: ieder valkje is anders, dus je moet gewoon uitprobeen wat ze lekker vinden!!

Groetjes Gerda

Rianne

Nee, zo nat laat ik Tinco niet worden! Ik ben altijd erg voorzichtig, ik wil niet dat hij ziek word.

Petra en Cheeky

Voor die van ons is de plantenspuit zelfs taboe, de heer en dame willen deftig in bad...!! ;) ;D

Fijn Christine dat je zoveel steun bij ons allen hebt gevonden! Dat bewijst maar weer eens dat het forum werkt! (ondanks de negatieve berichten van een paar maanden terug!).

Veel plezier met je valkjes en je vriend!

Groetjes,
Petra

~Natas~

Hai,

Joepie van mij haat sinds kort de plantenspuit.
Zodra meneer de spuit al ziet is hij verdwenen, maar sinds kort heeft hij het badje ontdekt.
En das gelukkig wel een groot suces.

Hoi Chris,

Ik ben erg blij voor je dat je inderdaad veel steun bij ons hebt gekregen.
Het is ook zeker lekker om je verhaal op te schrijven dan door het hele tijd te vertellen.
Geniet lekker van de 2 ukkie's want voor je het weet zijn ze zelf groot en brengen ze zelf straks een nestje groot  ;D

Groetjes,

Natas

Christine

bedankt voor de berichtjes en morgen moet ik toch douche ga ik het is proberen maar heb schrik dat ik ze niet tot boven krijg  ::) overal zijn vensters maar zal ze heel goed vast houden.

Met de valkjes gaat het heel goed ze hebben een langere staart gekregen heb ik gezien en ricky heeft een mega kuifje gekregen maar morgen of woendsdag trek ik wel weeral terug foto's van die twee eigenlijk ben ik terug blij dat ik thuis ben heb niet echt zo een goede nachten gehad

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Nog een paar prachtige foto's we zijn naar een show geweest van camions die geschilderd waren ;) :D

een soort mobilone

dit waren de mooiste ik kan ze niet allemaal trekken er waren er zeker zo een 300 stuk geschildert :D :D

het was wel leuk als ze gingen starten ineens al die toeters gingen af en verschillende melodietjes onder elkaar doen wel mooi om te zien en hoeveel verschillende er waren  :o :o ik heb echt men ogen moeten open trekken uiteindelijk waren we gestoort door een plaatselijke stortbui we waren heel erg nat maar echt de moeite om nog is over te doen

Lin

He gaaf joh die beschilderingen! Is  je vader daar gek van?

Groeten, Lin

p.s. wat is camions?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

neen heb het met men vriend zijn ouders gaan zien het zijn vrachtwagens maar alleen zonder die bak daaraan voor alles in te steken ;)

Christine

nog twee cadeautjes die ik gekregen heb mooie bloemen :D

Fien, Jazzy en Ricky

Dit waren ze dan wat mij opvalt is dat jazzy en ricky al groot geworden zijn :D :D

Rianne

Nou idd, wat een megakuif! :)
Jammer dat het ging regenen bij de vrachtwagen show. Gelukkig waren de schilderingen niet met waterverf gedaan. ;D

valkje-jacco

hoi Christine,

Er zitten weer mooie foto's bij hoor...
ik ga daarlijk ook wat foto's van jacco maken dus... ;D ;D

groetjes: mitchell en Jacco
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)