24 juli 2025, 14:40:48

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Paul,

Geweldig goed van je zeg, ze zien er erg goed uit.
Wat een prachtige foto zoals ze liggen te slapen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

margreet

hallo Paul,

Wat een schatjes, heb zelf nog geen handvoeding hoeven geven, mijn vijf jongen zijn gelukkig keurig opgevoed door de ouders, was het tweede nestje, heb gelijk het blok weggehaald want 2 is dit jaar genoeg, kan ik weer genieten van mijn eigen valkjes, hoop dat het zo goed blijft gaan en ik blijf ze uiteraard volgen.

groetjes Margreet

Paul

27 juni 2005, 02:06:00 #602 Last Edit: 27 juni 2005, 02:07:32 by Paul
Hallo Allemaal,

De jongen groeien niet zo erg hard maar de veertjes beginnen nu wel lekker door te komen en ze gaan er nu als echte valkjes uitzien :)
Ze beginnen zich nu ook te laten aaien zonder dat ze meteen om voer beginnen te zeuren.
Hier even wat fototjes van de twee :)
Dit is de cinnamon bont geparelde pop:

En dit de cinnamon bonte man:

Hier even van boven:

Het zal niet lang meer duren voor ze helemaal in de veertjes zitten dan zien ze er meteen een stuk volwassener uit :)

Groetjes, Paul

Valerie

Wat zien die 2 er snoezig uit. Ze komen echt al mooi in de veren. :)

gonnie

Hoi Paul

wouw die zijn mooie ,vooral die  bont geparelde pop , echt Paul het kriebelt alweer , zo een wilde ik een hele tijd terug al eens, is het zo dat [ik heb nu twee valken] je dan weer beter 4 valkjes kunt houden i.p.v drie , of maakt dat niet uit , ik merk nu wel aan frans die is nog steeds erg tam en indy lijkt wel minder tam te worden , ze blijft niet op je hand zitten .
en als in die cinnamon pop van je zie , dan ben ik bijna niet te houden die vind ik zooo gaaf .

Groetjes Gonnie

Kolkkie

Hoi Paul,

Wat zien je 2 kleintjes er goed uit zeg :o. Die foto dat ze met z'n 2-en slapen is echt cool 8).

Veel succes nog met je donders.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

~Natas~

Hey Paul,

Geweldig zeg hoe die jongen eruit zien.
En de veertjes groeien inderdaad snel nu zeg.
Het zijn wel 2 hele mooie cinnamon bonte valkjes zeg  :-*
Veel succes verder met deze 2.

Groetjes,

Natas

trienke

he paul

wat zijn het toch 2 kleine mooie dotjes echte schatje hoor, ze zien er goed uit.

Groetjes Trienke

cora

hoi Paul,

wat heb je weer een schattige kleine valkjes. Altijd leuk je verhalen te volgen, samen met de foto's.

groetjes

Cora

Gerda

Hoi Paul,

Ik vind die twee kleintjes er goed uitzien!! Toch al flinke veren en kuif. Maar ze worden ook niet geplukt door de vader (ik zie je al veertjes uittrekken  :D :D :D), dus over een paar dagen zullen ze er wel als 'echte valkjes' uitzien.

Groetjes Gerda

Rianne

Hey Paul,

ik heb  net even gekeken bij de mutatie omschrijving, maar daar staat dat het geslacht niet is vast te stellen bij bont gepareld. Hoe weet je dan dat je een man en pop hebt?

Mandy

Ach wat een lieve foto's zo bij die knuffel! :-*
Ze zien er ook goed uit hoor. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Rianne,

De vader is cinnamon bont gepareld en de moeder cinnamon split bont.
Het zijn beide jongen van mezelf die ouders dus ik weet daarom ook de split van de pop.
Als je de uitkomst invoert krijg je dit:

Ouders:
Vader    Bont Cinnamon Gepareld
Moeder    Cinnamon split voor Bont

Nageslacht:
Jonge man    50.0 % Bont Cinnamon split to {X1:Gepareld}
50.0 % Cinnamon split to Bont {X1:Gepareld}
Jonge pop    50.0 % Bont Cinnamon Gepareld
50.0 % Cinnamon Gepareld split to Bont

Dus bij de twee kleintjes is de cinnamon geparelde  een popje en de cinnamon bonte een man.

Groetjes, Paul

moonwitch (diana)

Hoi Paul

Echt top hoor dat je die 2 vanaf dag 1 zelf heb opgevoed.
En echt ik vind het supermooie valkjes worden.
Hou je ze allebei of gaat er nog een weg.
Hoe gaat het met de eitjes die je in je eigen gemaakte broedmachine hebt liggen.
Er was er 1 van bevrucht toen, heb je er inmiddels meer?
Hopelijk gaat dat ook goed.
En hoe gaat het met dazlle bij jou, gedraag hij zich een beetje.
Hopelijk geef je snel weer antwoordt.
groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Paul

Hoi Diana,

Dazzle gaat heel erg goed hier hoor die kan erg goed opschieten met Awan :)
Hij laat zich ook makkelijk vastpakken en komt zo op je hand of vinger zitten dus die is echt lekker tam ook :)
De eitjes in de broedmachine gaan niet zo goed ik denk dat ze te vochtig gelegen hebben in het begin en er leven er nog twee nu.
Maar het is de eerste keer dus je moet dan toch nog het een en ander ontdekken hoe dat het beste gaat.

Groetjes, Paul