22 juli 2025, 16:35:18

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Olga en Hans

Hoi Paul,

Geweldig zoals je die 2 kleintjes ziet groeien  :D en van die mooie foto's.
Je doet het toch maar weer. Heb je al een naam voor ze?

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Gerda

Hoi Paul,

Heb je allerlei logeervalkjes???
Of ben je een valkenhotel (ik bedoel niet van der valk hotel) begonnen ???

Wat er komen bekende namen langs die niet bij jou beestenboel horen ;) ;)

Groetjes Gerda

Lin

Hey Paul,

sorry dat ik een tijd niet geweest. Ben nu langzaam weer ale dagboeken aan het lezen. Maar wat mooi dat verschil tussen een grijze en een cinnamon. Daar is echt geen twijfel over mogelijk. Maar wat jammer dat het niet zo goed ging met de broedmachine gelukkig heb je er nog twee. en met Dazzle gaat het ook helemaal goed. Ik heb helemaal gemist dat die bij je is en ik zie ook opeens Awan net zoals gerda vraagt: heb je allerlei logeervalkjes of mis ik wat?

Groeten, Lin

ps leuk dat je weer vaak op het forum bent, ik leer weer veel van je.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Allemaal,

De twee kleintjes hebben nog geen naam maar dat zal vast nog wel komen :)
Ze gaan in elk geval nog steeds goed ik zal snel weer even een paar foto's maken.
Vandaag was er een uit het aquariumpje geklommen en op de grond gevallen maar door het fladderen breken ze hun val dus die mankeerde gelukkig niks.
Ze zitten nu op mijn schouder lekker tegen me aan dat lijken ze fijn te vinden.

Hoi Lin en Gerda,

Ik heb geen valkjeshotel hoor ik heb alleen Awan en Dazzle hier zitten omdat die wat extra aandacht nodig hadden.
Awan heeft echt een soort cinnamon waas over zich heen hangen die is niet spierwit maar het is wel een schatje ook :)

Groetjes, Paul

Lin

Hey Paul,

Ik ben heel benieuwd naar de namen en de nieuwe eigenaren en naar de nieuwe fotos. En ook zijn deze weer lieverds zo te horen.

Maar denk je dat Awan wat cinnamon in zich heeft? Lijkt me wel heel apart dan. Want hij was eerst spierwit net zoals tinco. Mmm.. zal wel erg leuk zijn cinnamon. Ik was bij Tinco en die was ook een beetje bruin, maar dat was viezigheid hoor. Kan je ook eens een mooie foto maken van Awan en in mijn dagboek plaatsen, je maakt me benieuwd!

Groeten, Lin

Gerda

Als je naar Grisha haar buik kijkt en haar hele voorkant, is ze ook meer bruinig dan grijs. Dat valt me steeds meer op.
Haar vleugelpunten zijn echter bijna zwart. Heel aparte valkjes dus!!

Wat schattig dat de twee kleintjes al bij je zitten. Doet me denken aan hoe Grisha bij je zat.

Groetjes Gerda

Lin

Citaat van: Gerda op  2 juli 2005, 19:04:55
Als je naar Grisha haar buik kijkt en haar hele voorkant, is ze ook meer bruinig dan grijs. Dat valt me steeds meer op.
Haar vleugelpunten zijn echter bijna zwart. Heel aparte valkjes dus!!Groetjes Gerda

Geen stille hoop geven!!  ;)

Paul

Hallo allemaal,

Hier nog even een paar foto's van de miniatuur valkjes :)
Ze krijgen ook steeds meer veren dus dat gaat de goeie kant op.

Hier het popje die is cinnamon bont gepareld:

En hier het mannetje de bonte cinnamon.
Zo op het eerste oog lijkt hij alleen cinnamon maar aan 1 vleugel zijn de zes buitenste pennen wit :)

De een komt zelf zijn bakje al uit nu dus die is al erg druk bezig de wereld te verkennen :)
Het zal niet lang duren denk ik voor ze ook echt gaan vliegen nu.

Groetjes, Paul

Gerda

Hoi Paul

Wat een mooie valkjes!!
Vooral het ventje vind ik schattig, maar de kleine pop mag er ook zijn hoor!!
Fantastisch dat het zo goed gaat.

Groetjes Gerda

Lin

Hey Paul,

Oh ik ben helemaal verliefd op cinnamon aan het worden. Ik vind de cinnamon bont gepareld wel erg mooi. Wel fijn dat ze zo mooi zijn geworden. Het is wel weer een werk geweest voor je. Zijn ze nu 4 weken?

Groeten, Lin

marianca.

Hallo Paul,

Wat een schoonheidjes :)Ze zijn net zo lief en vertederend als de hummelkes die bij bompapa en bommama liggen...zo lief.
Goh,dat zoiets door mensenhanden vanuit het ei tot nu zo groot en mooi kan worden,wonderbaarlijk!
Ben er maar trost op ;)

groetjes
marianca

bobbie

Hoi Paul,

Zo, ik had weer heel wat bij te lezen bij je. Wat een wonder dat de kleintjes zo goed bij je groeien. Zo mooi om te zien als je het weken niet hebt kunnen volgen.

Ze zijn heel mooi en zien er tevreden uit.

Ik hoop dat de terugval van je niet te lang en te diep zal zijn. Ik wens je veel sterkte.

Groetjes, Nel :)

Valerie

Paul

Hallo Allemaal,

Met de kleintjes gaat het nog steeds heel goed je kan ze al bijna geen kleintjes meer noemen nu :)
Ze wegen nu 72 en 73 gram en gaan mooi gelijk op in gewicht nu.
Vanmiddag heeft er een zijn eerste vlucht gemaakt en die landde echt heel erg mooi zonder brokken :)
Ik heb ook even wat foto's gemaakt weer net na het voeren.
Bij de snaveltjes zien de veren er nog een beetje nat uit dat is van het schoonspoelen van de pap waar ze zo mee knoeien  ;D

Hier eerst beide even op de bank bij elkaar:

Dit is het cinnamon bont geparelde popje:

Kijk eens wat een mooie vleugeltjes ik heb al :)

En heb ik geen lief koppie zo :)

Hier de cinnamon bonte man:

Heb ik ook niet net zo'n lief koppie als mijn zusje :)

Ze gaan dus best wel goed momenteel en ik vind ze er zelf al heel goed uitzien :)
Ook eindelijk een keer kuifjes die niet geplukt zijn dat is ook weer eens wat anders zo.
Nog even en ze gaan zelf eten dan kan het al bijna niet meer misgaan.

Groetjes, Paul

bobbie

Hoi Paul,

Ze  zijn om te  :-* :-*.

Heb je er al adressen voor of hou je ze zelf? Of heb ik ergens overheen gelezen :-\

Je hebt echt eer van je werk Paul.

Groetjes, Nel :)