16 mei 2025, 01:27:11

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Gerda

Oooh wat worden ze al snel groot!!! Ik zie zelfs al pennetjes. Het begin van een stekelvarkentje is er!!
Ik kan bijna niet wachten tot Grisha bij ons komt wonen. Ik ben al helemaal in de voorbereiding (nieuwe kooi erbij, plek uitzoeken etc.) Ik heb nu drie kooien, twee slaapkooien (2 valken en twee grasjes per kooi) daar zitten ze alleen in te slapen. Overdag zijn ze altijd vrij. Daarnaast heb ik een grote kooi voor als we een middagje weggaan ofzo.
Nu moeten we dus een kooi voor Grisha nemen voor de eerste periode. Ik hoop dat ze daarna bij Spikey en Nezumi kan. Spannend allemaal.
Ik vind het geweldig van Paul en Linda dat zij dit valkje aan mij toevertrouwen.  :-* :-* Mijn grootste wens een witmasker en geboren op mijn verjaardag, dat is gewoon voorbestemd!!!!
Mijn twee valken zijn ventjes en mijn grasjes ook. Met mijn man erbij woon ik bij 5 mannen, dus een popje zou te gek zijn, maar een ventje is ook van harte welkom.

Groetjes Gerda

Paul

Hoi Gerda,

Ik weet ook zeker dat hij bij jou goed terecht zal komen ik heb gezien in wat voor palijs je valkjes en grasjes wonen :)
Ik heb zelf geen idee wat het zal worden man of pop ik weet niet of via de berekneing van de ouders van Lida dat te zeggen is?
Maar dat zal Linda zeker wel weten :)

Groetjes, Paul

Lin

Hey

He Gerda ik zie al dat het dus nu bekend wordt aan iedereen dat jij Grisha krijgt. Ik zal het ook nog even in mijn dagboek plaatsen (als dat nog niet gebeurd is) Wat groeien ze toch goed. Ik voel me toch nog wel een beetje trots. Zal even wat fotos kopieren en in mijn dagboek doen. Ik kan niet zeggen wat het geslacht is wordt dus afwachten. Ik hoop voor jou een pop. In ieder geval erg leuk weer om te lezen dat je zo blij met dit valkje bent. Maakt me heel gelukkig!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda

21 april 2005, 20:49:46 #408 Last Edit: 22 april 2005, 16:37:00 by Gerda_T
Hoi Lin en Paul

Ja ik ben dolgelukkig met dit valkje. Geweldig!!
Ook al om dat ze zo'n grote familie heeft met ouders en pleegouders, oma en pleegopa. Broertjes en zusjes en stiefbroertje en zusjes. Overal op de site kom ik wel familie tegen!!
En zoals jullie wel weten zal dit valkje bij mij in goede handen zijn. Mijn valkjes komen op nummer 1, en bij mijn man ook.
Hij zegt altijd: eerst de valken, dan een hele tijd niets en dan kom ik (Gerda), dan weer een hele tijd niets en dan weer anderen, hahahaha.

Groetjes Gerda

~Natas~

Hoi Gerda,

Van harte gefeliciteerd met Grisha.[/color][/b]

Nou ben jij ook gelukkig met een valkje dat op jou verjaardagsdatum is geboren.
Grisha krijgt een goed tehuis aangeboden dus dat komt helemaal goed.

Groeten,

Natas

Kolkkie

Hoi Paul,

Wat een scheetjes zijn het zeg :). Ze groeien als kool en ze zien er echt goed uit :).

Geef ze een lekkere knuffel namens mij.

En Gerda, gefeli met je nieuwe aanwinst ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Rianne

Wat een lieve kleine dikkerds! Gefeliciteerd Gerda! :)

Gerda

Bedankt allemaal voor jullie felicitaties. Ik ben ook heel blij met Grisha. Het is nu alleen nog even wat weken wachten.
Maar ik ga Grisha natuurlijk wel snel een keertje opzoeken!!! (En meteen de rest van Paul's valkjes bewonderen.)

Groetjes Gerda

Gerda

Hoi Paul,

Hoe is het met het eitje bij Taco? Is die al aan het uitkomen??
En hoe is het met mijn schatje??

Groetjes Gerda

Paul

Hoi Gerda,

Ik moet nog even foto's maken maar het eitje van Taco is denk ik mislukt ik zag niks meer bewegen :(
Hij is ineens van zijn eitjes gegaan en een hele dag eraf gebleven en we waren juist een dagje weg dus ik denk dat dat te lang geduurd heeft en dat het eitje is afgestorven :(
Grisha woog gistren 56 gram dus dat is best al wel aardig leek me en ze worden beide nog steeds goed gevoerd.
Alleen is het popje (Kokkie) sinds gisteren blijven in het blok gaan zitten naast de jongen.
Toen ik later keek bleek dat ze een ei had gelegd  :o
Ik heb toen ook het eitje van Taco erbij gelegd omdat dat nog de enige hoop is macht het toch nog niet dood zijn.
Ook is in de volliere op de bodem een ei gelegd door Hedwig en als die bevrucht is zal daar waarschijnlijk ook een witmasker uit komen maar de vorige waren toen niet bevrucht dus ik hoop deze wel.
Ik heb het ei ook onder Kokkie liggen momenteel omdat die meteen fanatiek is gaan broeden op het eerste ei en ze heeft er nu dus 3 en in de volliere keken ze niet naar het eitje om daar ligt nu een onbevrucht ei :)
als ze bevrucht zijn en ze legt er nog meer dan zal ik ze een broedblok geven.
Ik zal morgen nog wat foto's maken van de twee kleine boefjes en die dan hier plaatsen.

Groetjes, Paul

Gerda

24 april 2005, 01:44:55 #415 Last Edit: 24 april 2005, 15:55:49 by Gerda_T
Net even op de webcam de eerste "vliegkunsten" van Grisha kunnen zien (nog geen twee weken oud!!!!) Voor degenen die het niet geloven, hier een screenshot (en speciaal voor Linda, omdat haar valken zo'n superjong hebben gemaakt):

Schattig he?
Hartelijk dank nog Paul, 't was net of ik er even bij was.

Hopelijk wordt het eitje dat bij Taco lag goed uitgebroed door Kokkie en is het eitje van Hedwig bevrucht. Vooral als er een witmasker uit kan komen!!!

Ik ga naar bed,

Groetjes Gerda

Paul

Hoi Gerda,

Wat een leuk screenshot dat lukt op een foto meestal niet je bent dan vaak veel te laat.
Ze worden nu om deze tijd ook weer gevoerd nadat ik ze had teruggelegd dus dat is wel heel goed :)
Ik zal morgen wat foto's proberen te plaatsen dan zie je ze weer een dagje ouder :)

Groetjes, Paul

Anita1

:D wat een schatiige kleintjes.zo te zien beginnen ze bij jou ook allemaal te leggen tegelijk.leuk is dat hoor.echt het seizoen.
maar wel in het broedhok heeeej,niet op de bodem hahaa.
maar goed dat je ook pleegkoppels hebt zeg.
en gerda felieeee met je machtige valkje!
mooie screenshot is dat hoor.lijk net of ie echt gaat vliegen ja.
knuff anita

Lin

Hey Paul

Wat gaaf zo om Grisha te zien! Is wel een heel snel valkje in alles. Ik ben benieuwd wanneer ze/hij echt gaat opstijgen. Wat jammer van dat ene eitje, ik hoop dat het nog wel goed komt. En Kokkie weer eitjes. Ik hoop dat dat wel goed gaat met voeren en broeden tegelijk.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi,

Wat schitterend zeg: Grisha de supervalk met vliegbewegingen. Een vlotterik hoor.

Ze zien er weer goed uit Paul, je hebt weer eer van je werk :)

Groetjes, Nel :)