16 mei 2025, 08:09:19

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Lin

He jeetje ze zij toch geboren op 10 en 12 april? En dan na 9 dagen al de ogen open? Wat een goede ouders en ze wegen ook nog zo veel! Gaat echt super Paul kan niet beter met die twee. Wat ontzettend lief die twee!  :-*

Wel jammer dat dat laatste eitje daar weg moet. Maar aan de andere kant kan Taco het ook wel goed af. Ik hoop wel dat dit laatste eitje goed komt. Zal wel erg sneu zijn!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lin,

Ik vond het ook best snel ik stond ook erg raar te kijken dat Grisha me ineens zo glazig zat aan te kijken en zat te blazen :)
Ze zien er  erg gezond uit in elk geval maar dat was ook wel te verwachten met zulke ouders die de eitjes gelegd hebben want ze hebben altijd mooie jongen gehad :)
Met Taco is het een appart verhaal.
Dat is mijn eerste valkje en die heeft totaal geen interesse in andere vogels ook niet in popjes.
De laatste tijd merkte we dat hij echt broeds was en steeds in een hoekje in de kast ging zitten.
Om te kijken hoe hij reageerde hebben we hem toen een onbevrucht ei gegeven en daar broed hij heel fanatiek op :)
Als ik in de buurt kom dan komt ie aanstuiven en dan valt hij me aan.
Hij zit niet in een broedblok hij heeft zijn eigen plekje uitgezocht :)

Nu heeft hij dus 2 eitjes en hij is er heel fanatiek mee dat is wel heel erg leuk om te zien :)
Ik ben alleen benieuwd wat hij doet als er een jong uit komt of hij dan goed voert anders hebben we altijd nog de optie om het jong bij het andere nest te leggen maar het zou wel leuk zijn als Taco een keer een jong zou opvoeden :)

Groetjes, Paul

bobbie

Hoi Paul,

O wat gaan de kleintjes goed zeg :-* Heerlijke knuffelvalkjes.

Ach die lieve Taco, die is echt vertederend :D. Zo zie je maar, een mensenvogel krijgt toch ook ooit die natuurlijke drang.

Je doet het weer voortreffelijk allemaal Paul. Er staat geen lachebekkie bij die een schouderklopje geeft anders had ik die hier achter geplakt. 8)

Groetjes, Nel :)

Gerda

Hoi Paul,

Wat zit Taco mooi op de eitjes. Hij is vast je favoriete valkje ??? Ik ben benieuwd hoe hij het verder gaat doen ;)

Groetjes Gerda

Rianne

Taco is een bewust alleenstaand vader. ;) Het zou mooi zijn als hij het kleintje straks groot gaat brengen.

Tara

Hoi Paul,

wat een lieverdjes toch..
Echt schattig hoor met die oogjes open nu.
Vind het echt super voor je :-*

Groetjes, Tara

Lin

Citaat van: Paul op 19 april 2005, 01:07:23
Hoi Lin,

Ze zien er  erg gezond uit in elk geval maar dat was ook wel te verwachten met zulke ouders die de eitjes gelegd hebben want ze hebben altijd mooie jongen gehad :)
Groetjes, Paul

Nou niet gaan slijmen he! ;D Gelukkig maar dat ze het goed doen, zou je daar ook nog zorgen om moeten maken. wat lief zo Taco op die eitjes! Hoe oud is Taco nu? en waar zit ie in? In een opbergvakje? wat ontzettend lief!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi Paul,

Ben een paar dagen hier niet geweest en jeetje wat is er gelijk een hoop gebeurd,.
Verdrietig dat het lutino jong het niet gehaald heeft, Ik heb met een brok ik m'n keel je verhaal gelezen :'(

Ben wel blij dat het met de witmaskertjes goed gaat en was helemaal verliefd op die innige foto.
Ben ook benieuwd hoe het met de bop(bewust ongehuwde papa) Taco gaat aflopen en prachtig dat hij dat gevoel toch zo kan uiten.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Paul

CitaatHoe oud is Taco nu? en waar zit ie in? In een opbergvakje? wat ontzettend lief!

Hoi Linda,

Taco is mijn eerste valkje en is 14 jaar oud nu :)
Die is altijd los in huis ook in de nacht als we thuis zijn.
Hij zit in een boekenkast achter een schilderij in een soort tupperware bak daar zat ie altijd al graag in die stond een tijd lang los onderin zijn kooi :)

Groetjes, Paul

Paul

Hallo Allemaal,

Met de twee witmaskertjes gaat het prima :)
Ik heb ze vanavond even geringd en dat was krap aan met Grisha wan ik kreeg de ring er alleen met wat vet omheen zo dik was het pootje al.
Maar het is gelukt :)
Beide hebben nu de oogjes open en ze kijken glazig om zich heen.
Ik heb alleen even twee foto's van de kleintjes bij elkaar andere komen morgen weer :)
Alleen hebben ze natuurlijk op de foto's net weer de oogjes dicht  :D

Groetjes, Paul

~Natas~

Hoi Paul,

Gelukkig gaat het goed met de jongen.
En wat GAAF zeg van Taco?
Wie weet in de toekomst, misschien is hij wel de perfecte pappa  ;D
Nu kan ik Taco ook eens zien op een foto, ik moet zeggen hij is wel heeeeeeeel erg mooi zeg.
Lekker donker grijs met een FEL gele kop  :-*

Ben erg benieuwd verder,

Groetjes

Natas

margreet

Hallo Paul,

Fijn dat het zo goed met de witmaskers, en wat een apart verhaal over Paco, zal mij benieuwen hoe dat afloopt. De eerste BOV (bewust ongehuwde valk). We wachten het maar even af.

groetjes Margreet

Gerda

Hoi Paul,

Wat een dikkertjes zeg. Schattig!!! Mooi dat je nog net die ring om Grisha dikke pootje kreeg!! Peppie en Kokkie doen super hun best om ze vet te mesten ;D ;D ;D
Taco lijkt wel een beetje op Spikey hier. Die zit ook het liefst in een doos (bij Ronald naast de computer). In de boekenkast vonden we niet meer zo geslaagd nadat hij bijna een gang had uitgeknaagd ;D ;D ;D

Groetjes Gerda

Tara

Hoi,

super hoor dat ze geringd zijn,
ze zien er echt schattig uit.....
Gelukkig heb ik er ook nu of ik zou echt jaloers zijn ::) ::) ;D

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Allemaal,

Het gaat prima met de twee kleintjes alleen leek me dat de beginnende kuifjes weer weg waren die zullen wel zijn uitgepikt :(
Maar dat groeit vanzelf weer aan en ik zag niet echt bloedplekjes zoals vorige keer gelukkig.
Hier even beide op de foto:

53 41
Grisha is de oudste en die weegt nu 53 gram:

In overleg met Linda omdat het ook haar eitjes zijn gaat Grisha naar Gerda toe omdat die ook op haar verjaardag geboren is en dat geeft wel een heel erge band :)

De kleinste weegt nu 41 gram en die gaat ook heel erg goed:

De ouders zitten er nu beide steeds bij terwijl de eitjes al weg zijn dus ze worden best goed warm gehouden dat is wel fijn :)
Ze worden ook goed gevoerd de kropjes zijn steeds goed gevuld dus het kan al bijna niet meer mis gaan met deze twee schatjes :)

Groetjes, Paul