15 mei 2025, 09:03:08

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Paul

Hallo allemaal,

Het gaat heel goed met de twee kleintjes hier :)
Alleen de kopjes zijn wat kaal maar dat komt vanzelf wel goed als ze wat ouder zijn.
Gisteren ben ik niet aan foto's toe gekomen dus vandaag dan maar een paar extra :)
Eerst Grisha die is nu 71 gram dus al een heel mooi gewicht en de kropjes zijn ook steeds goed gevuld :)

De iets kleinere weegt nu 62 gram dus die stijgt ook nog steeds in het gewicht en gaat ook best wel goed vind ik :)

En dan hier nog een paar foto's van beide bij elkaar je kan dan ook een beetje verschil in grootte zien.

Het popje zit nu op 2 zelf gelegde eitjes en 1 eitje uit de volliere om te kijken of dat bevrucht is.
Ik verwacht nog wel dat er een paar bijkomen maar weet nog niet of ze echt bevrucht zijn misschien is er morgen een begin van aders te zien.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Paul
Wat leuk die foto's op dat groen!!
Dat is een goed idee dat ik zeker ook ga doen.
Fijn dat ze zo goed groeien,zijn ze al verkocht?
Groetjes Riny ;D ;D ;D

gonnie

Hoi Paul

Wat een schitterende foto`s heb je geplaatst, en zo`n lieve koppies, geniet er maar van , ze zijn zo groot , en niet minder lief hoor.

Groetjes Gonnie

Gerda

25 april 2005, 18:55:41 #423 Last Edit: 25 april 2005, 19:09:02 by Gerda_T
Wat prachtig in het gras!! Net of ze stiekum aan het weglopen zijn!! ;D
Ze worden inderdaad al groot. Hun koppies en nekkies zijn nog wel net die van waterschildpadjes   :D (maar zonder wangvlek), maar verder worden het bijna al valkjes ;)
Ze ontlopen elkaar niet zoveel. Af en toe moet ik echt goed kijken wie wie is  ;D ;D Gelukkig weet ik dat ik ringnummer 4 moet hebben  ;D ;D
Geweldige foto's weer, Paul. Ze gaan meteen in mijn fotomapje op de pc.

Het eitje dat bij Taco heeft gelegen is dus niets meer geworden :( :(
Hopelijk gaat het goed met de twee eitjes van Kokkie en Hedwig's eitje.

Riny, ze zijn verkocht. De oudste (Grisha) is van mij (hoi hoi hoi!!!!!!!!!!) en haar/zijn broertje/zusje heeft ook al een nieuw baasje.

Groetjes Gerda

Marianne

Hoi Paul,

Een tijdje niet in je dagboek gelezen en..... wat zijn ze al groot geworden.
Lief zo in het gras, ze kijken een beetje ondeugend.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Riny

Hoy Gerda
Wat een geluksvogel ben je dan!!
Zo'n mooi valkje en ook nog zo'n mooie naam.
Of die ook een mooie ''pleegvader''heeft daar kan ik je zaterdag pas een antwoordt op geven.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Gerda

Ja ik ben een geluksvogel Riny. Dit valkje is geboren op mijn verjaardag!!
De naam betekent 'de standvastige' maar er zit ook het franse gris (grijs) in.

Hoezo ga jij zaterdag de pleegvader zien?? Of komen ze helpen met voeren??

Groetjes Gerda

Henry

he gerda

ja klopt paul en ik gaan limburg op zijn kop zetten.en gaan riny helpen met de valkjes.maar ze gaan ook op de foto dus riny wel even de valkjes opvoeden dat ze erg mooi gaan zitten he :D

henry

Riny

Hoy Gerda
Dan zeggen ze wel tegen mij dat ik moet zorgen voor een kersenvlaai,maar er mogen geen pitten in zitten want daar kunnen ze niet tegen.
Ik zal mijn toestel ook bij de hand houden dan kunnen jullie ook meegenieten.
groetjes Riny :D :D :D

Gerda

25 april 2005, 20:41:20 #429 Last Edit: 25 april 2005, 20:45:20 by Gerda_T
He Riny,

Wat prettig voor je die hupltroepen, twee man sterk nog wel. Paul is trouwens eigenlijk de pleeg-opa ( :-\) Peppie is de pleegvader, toch?? En beiden doen het geweldig!!

Wel veel foto's maken, er mag er ook wel eentje bijzitten van een kersenvlaai-etende Henry en Paul, maar liever van al je lieve jonkies!!!! ;D ;D ;D

Tja en wat die pitten betreft, mannen blijven toch een beetje kinderen :-X :-X

Kolkkie

Hoi Paul,

Wat een supergave foto's zijn het. Die lieve koppies en dan nog eens lekker tussen het groenvoer ook nog :).

Groetjs,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lin

Hey Paul,

Ach wat leuk zo buiten. Hebben ze een beetje genoten. Ik vind mijn kleinkindjes super mooi hoor. Ook zonder kuifje. Zo leuk dat je die pennetjes ziet. En ze wegen ook  nog mooi. Tinco weegt nog steeds 62 gram. Dus dat is ook niet veel. wat leuk dat je zoveel tijd weer hebt gesteekt in het maken van de fotos. erg mooi dat groen zo bij dat grijze van hun. Ik wou dat ik ze even kon aaien.

Citaat van: Riny op 25 april 2005, 19:10:11
Hoy Gerda
Wat een geluksvogel ben je dan!!
Zo'n mooi valkje en ook nog zo'n mooie naam.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Linda de trotse oma smileyt  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

~Natas~

Hai Paul,

Oh Paul wat zijn ze GAAF zeg die foto's met de vlakjes in het gras.
En wat zijn ze toch mooi he om te zien  :-*
Ze hebben alleen nog een hoedje nodig om die kale kopjes te bedekken  ;D

Groet,

Natas

Gerda

Hier Natas, speciaal voor jou:

Groetjes Gerda

Paul

Hoi Gerda,

;D ;D ;D Lachen met die hoedjes op hoor hahahaha
Ik moet er nog wel even bijzeggen dat er tijdens de foto's geen valkjes in gevaar zijn geweest of gewond gerakt hahahaha
Het gras was wel licht vochtig maar ze hebben er maar even voor de foto in gezeten en leken er geen problemen mee te hebben.
Als je ze vast hebt voel je trouwens wel meteen wie Grisha is want die is toch bijna 10 gram zwaarder :)
Maar aan de ring kan je het altijd zeker zien als ze straks evengroot zijn :)
Ik vond de foto's in het gras weer eens wat anders dat fleurt de boel echt op :)
En met de zon hoefde er niet geflitst te worden dus dat is ook altijd mooier :)

Groetjes, Paul