24 juli 2025, 02:25:23

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Rox4nne

BEAAAAUUUUUU!! Het sneeuwt hoor!
vergeet je mutsje niet op te doen als je weer naar buiten gaaaaat!!

:-*

~Natas~

Hai Paul,

Zo nu gaan ze pas uitvliegen.
En ja hoor Beau moest als 1e ff kennis maken met de grote wereld.
Leuk hoor en was groeien ze als kool.
Ik heb 2 dagen je verhalen nie gevolgd maar ja kan duidelijk zien dat ze groot worden :)
En inderdaad Paul zet de mutsjes op bij je valkjes, dan vatten ze geen kou met deze SNEEUW.

Gr Natas

Paul

3 maart 2005, 03:09:29 #197 Last Edit: 3 maart 2005, 04:14:26 by Paul
Hallo Allemaal,

Ondanks het koude weer is ok de tweede vandaag uit het broedhok gekropen.
Op mijn vinger zat Kenay altijd heel plat maar nu ik hem zo in de gaten houd kan hij best heel goed rechtop zitten.
Hier was ook Kenay aan het proberen wat hogerop te komen :-)

Uieindelijk was de stok teveel van het goeie maar het gritbakje vond ze ook wel een fijn plekje :-)

Ik vond het zo zielig om het kleintje alleen te laten zitten dus die heb ik zelf even bij haar zusjes gezet vanavond.

Uiteindelijk lagen ze allemaal lekker te slapen op een hoopje tegen elkaar aan :-)

Helaas ontdekte ik wel dat Little iets op haar rugje was geplukt maar het kopje heeft de vader nu met rust gelaten.
Hopenlijk word er op de bodem minder geplukt.
Vanacht zet ik de kleintjes na het voeren wel terug in het broedhok dat is als ze zo klein zijn toch wat fijner voor ze in de nacht.

En dan nu nog even de standen met de gewichten.
Er is niet zoveel veranderd en ze eten ook amper meer de eerste twee, ik kreeg er niet eens een volle spuit bij naar binnen.
Alleen de kleinste heeft iets meer dan een spuitje op maar die at ook minder dan gisteren.
Misschien een teken dat ze al genoeg van de ouders hebben gehad.

Dit is Beau die woog vandaag 99 gram en na het voeren woog ze 104 gram.

Kenay woog vandaag 101 gram en na het voeren 108 gram.

Little woog vandaag 82 gram en na het voeren woog ze 94 gram.

Maar over de gewichten maak ik me niet zo'n zorgen het borstbeen voelt best goed aan bij alle drie dus dan zijn ze niet echt uitgehongerd en dat is wel een goed teken.
Eigelijk zouden ze nu zonder extra voeding kunnen maar voor Little is het denk ik toch beter als die elke dag iets krijgt bijgevoerd.

Groetjes, Paul

Rox4nne

Hai Paul,

Aaw wat schattig zo met zn drietjes op de bodem, lekker knus tegen elkaar aan!
Jammer dat Littletje wordt geplukt, maar dat gaat helemaal goed komen  ;)

Fijn dat het zo goed gaat!

Liefs,
Roxanne

Lin

Hoi Paul,

Mooie foto's. ik denk dat ik ook maar de kleintjes uit het broedhok haal want die is ook helemaal alleen daar. Hoeveel kleintjes heb je nou totaal alleen deze? En wanneer verwacht je weer kleintjes?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

KoosjeTweety

Wederom weer hele mooie foto's Paul
Hoe jong zijn ze nu, dat ze al uit het blok gaan is wel heel leuk om te zien !
Ik geniet iedere keer weer van je foto's!!!
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

~Natas~

:D Hai Paul  :D

Ja jij bent echt een FOTOGENIEK.
Zulke foto's krijg ik niet voor elkaar hoor.
Maar geniet er nog maar van, want voor je het weet zitten ze al bij hun eigenaren die nu al met smart op hen zit te w8ten  ;)

Groetjes

Natasja

bobbie

Hoi Paul,

Met veel voorpret duik ik om de paar dagen je dagboek in. Dan weet ik al dat me leuke foto's staan te wachten.

Nou, ook deze keer ben ik niet teleurgesteld, enig met die mutsjes. Als je om de paar dagen kijkt zie je ook hoe hard ze groeien. Wat gaat dat snel zeg.

Die serie van de omhoog klimmende valk is ook ontzettend leuk. En wat mooi he, die vleugels, kan je goed zien zo.

Ik zal ze missen als ze naar hun vrouwtjes zijn, of dames, gaan jullie ook volop foto's plaatsen op deze site van de pareltjes?

Groetjes, Nel :)

Ria

Hoi Paul, Hoi Nel,

Tuurlijk gaan we foto's plaatsen, althans ik wel.
En inderdaad ik kan niet wachten tot Beau er is. Twee nieuwe kleintjes in huis. Allebei inmiddels 4 weken oud en prachtig om te zien. Was het maar zover ...

Groetjes,
Ria

Paul

4 maart 2005, 06:40:13 #204 Last Edit: 4 maart 2005, 06:51:24 by Paul
Hoi Linda,

Ik heb nu 3 kleintjes zitten en wanneer de volgende komen weet ik niet de volgende die gaan appart in de broedkooi als deze weg gaan naar hun nieuwe baasjes.
Er is een kleine kans dat Stan en Roxy een adoptie eitje uitbroeden maar of dat bevrucht is weet ik nog niet.

Hoi Petra,

Ze zijn nu 26, 28 en 30 dagen oud en de twee oudste zijn er al uit geweest maar zitten er nu weer in.

Groetjes, Paul

Paul

4 maart 2005, 06:50:24 #205 Last Edit: 4 maart 2005, 07:33:15 by Paul
Hallo Allemaal,

In de nacht had ik ze allemaal in het broedhok gelegd en vandaag is alleen Beau er uit gekomen en die heeft zelfs op de hoogste zitstok gezeten dus het klimmen gaat haar al goed af :-(
In de avond hebben we haar weer in het broedhok gezet dat is toch wat fijner voor ze als ze met hun drietjes zijn en ook wat warmer tegen elkaar aan.
Hier zitten ze weer even in het mandje wachtend op het wegen en eten.

Beau is vandaag wat afgevallen die woog 95 gram maar die is ook inspannend bezig geweest dus dat kan gewichtsverlies veroorzaken.
Na het voeren woog ze 99 gram ze eten steeds minder pap dus het verschil is niet zo graat meer na het voeren.
Voor bepaalde leden een bekende vogel waar Beau op zit ;)

Hier even een close up van Beau:

Dan is Kenay vandaag precies even zwaar als gisteren en dat is 101 gram.
Na een spuitje pap woog Kenay 106 gram.
Ook Kenay mocht even zitten op de grote vogel:

En hier is ook een closeup van Kenay:

Dan is hier onze kleinste en dat is Little en die woog vandaag 85 gram.
Na het voeren woog Little 99 gram dus dat begint al de goeie kant op te gaan :-)
Ook Little mocht even op de foto:

En hier weer even een closeup van Little:

Als Little uit gaat vliegen dan haal ik het broedhok van de kooi dan groeien ze verder op in de kooi dat is ook leuker voor ze omdat ze dan wat meer ruimte hebben en ze kunnen klimmen en spelen.
Maar dat zal nog wel een paar daagjes duren voor die uitvliegt denk ik.

Groetjes, Paul

Lin

Wat leuk zo op die knuffel. Mooie foto's, echt vertederend.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rox4nne

Hey Opa Paul,

Ze zijn weer prachtig hoor,
Little komt al aardig op weg, gelukkig  :)

Ben benieuwd waneer ze uitvliegt..

Liefs,
Roxanne

Olga en Hans

Hoi Paul,

Hele leuke foto's van je steeds groter wordende valkjes op de snavel van een aandenken van de meeting in Avifauna.
Fantasties zoals jij of je vriendin de foto's maakt, want volgens mij moet je toch wel eens een hand te kort hebben.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Valerie

Mooie valkjes zijn het al. Leuke foto's! :)