23 juli 2025, 13:50:44

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Paul

5 maart 2005, 16:50:53 #210 Last Edit: 5 maart 2005, 16:54:05 by Paul
Hallo Allemaal,

Ik heb Little nu ook maar uit het broedhok gehaald en ze zitten nu allemaal blijvend op de bodem in de kooi.
Het is nu wel leuk om te zien dat ze regelmatig gevoerd worden door de ouders die zijn er heel druk mee bezig.
Vanacht hebben ze geen voeding gehad om te kijken hoe het zonder gaat en ik zie weinig verschil dan met een extra voeding dus ik denk dat het niet echt meer nodig is nu want de ouders kunnen het makkelijk aan.
Hier even een foto van alledrie de kleintjes:

Ze beginnen nu best wel groot te worden en de veertjes worden ooksteeds mooier en zachter op de rug.
Beau weegt hetzelfde als gisteren en dat is 95 gram nog steeds.

He wat moet dat met dat fototoestel is eentje niet genoeg van mij!!!

Dan is hier Kenay  onze zwaargewicht die is ook precies even zwaar als gisteren en dat is 101 gram.

Kenay is de grootste en zwaarste van de drie op het moment ondanks dat ze als tweede geboren is.

En dan is Little vandaag zijn oudste zusje voorbij gegaan met haar gewicht.
Little woog 96 gram nu en dus een gram zwaarder dan Beau ondanks dat ze nog een stukje kleiner is.

Ook zie ik bij Little nu ook twee stipjes op de lange staartveren net als bij Beau en dat is wel een grappig gezicht :)

Als je de Beau en Little naast elkaar zet dan lijkt Little nog een stuk kleiner terwijl ze bijna even zwaar zijn.

Maar dat is voornamelijk de veren die iets groter zijn en die wegen niks natuurlijk.
De oudste twee zijn ook druk bezig met vliegoefeningen dus ik denk dat het niet lang meer zal duren voot ze gaan opstijgen :-)

Groetjes, Paul

KoosjeTweety

:-*
Ze zijn echt mooi aan het wezen he.

Enne verbeelding bij de oudste? whahaha
Nee hoor echt heel leuk

Ik geniet iedere keer weer van je foto's.

En die van de andere nestjes die er nu zijn natuurlijk :)
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Ria

Hoi,

Oh, wat kan Beau boos kijken.  ;D Hahahah, eigen schuld, ze hebben vast een hekel aan de fotocamera. Hier vaak wel. Ze worden nu echt groot. En geen voeding meer extra, kun je eindelijk eens van een lange nachtrust genieten. :-X

Groetjes,
Ria

Lin

Paul,

Mooie foto's, ik hoop dat ze bij jou beter blijven zitten dan bij mij want anders heb je er zowat een dagbtaak aan. Bij mij zitten ze niet stil of ze gaan slapen. Ik verheug me opde grotere kuifjes;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rox4nne

Aaaach.. Wat een poepies, Little is iedereen aant inhalen:
Whoehoeeee  ;D Doe je best meid!  :-*
De dames zien er allemaal echt heel schattig uit :)

Nog even hè Pake Paul?  8)

Liefs,
Roxanne

Ps. Pake = Opa int Fries  ::)

Paul

Hoi Allemaal,

Er is vandaag een hoop gebeurd in valkjesland hier.
Vanacht lagen ze alledrie nog helemaal in dromenland op de bodem van de kooi en af en toe is het wel schrikken als je ze zo ziet liggen maar gelukkig zie je ze dan al snel ademen en dat is dan weer een geruststelling.

Ik zat vandaag met Beau op mijn schouder en ineens nam die een duik en ze vloog ineens door de kamer achter haar ouders aan :)
De landing ging best goed want ze vloog een gordijn in en hing daar rustig te wachten tot ik haar pakje.
Even later kwam de tweede vanzelf in de opening van de kooi en even later vloog ook die door de kamer heen.
Alleen Little ligt nog steeds op de bodem van de kooi die klimt ook nog niet die lijkt het wel best te vinden zo maar dat gaat nog wel komen met een paar dagen verwacht ik.
Ik zal de foto's even per valkje laten zien dat is leuker dan kan je precies zien welke wat uithaald :)

Eerst kom Beau, die was als eerste vandaag in de kooi bezig met iets nieuws.
Vandaag woog Beau ineens weer iets meer en ze haalde het gewicht van 99 gram dus ze was de winnaar voor vandaag :)
Net als haar oudere zusje uit een paar nestjes terug blijkt ze gek te zijn op de touwring want ineens zat ze daar in :)

Omdat haar dat zo beviel heb ik haar ook even de ring buiten de kooi laten proberen:

Ze vond het helemaal geweldig om zo te zitten en ze leek het erg naar haar zin te hebben zo :)
Na wat vluchten door de kamer had ze uiteindelijk een ander plekje gevonden op het klimtouw:

Natuurlijk kon Kenay niet achterblijven :)
Kenay woog vandaag iets minder en die kwam op 97 gram maar door het vliegen verliezen ze aardig wat gewicht vaak dus dat is heel normaal en een mooi gewicht.
Ineens zat Kenay in de opening van de kooi te kijken naar wat haar oudere zusje allemaal uithaalde.

Voor ik het wist was ook zij ervandoor en maakte ook een mooie vlucht door de kamer.
Ze landde mooi op een hoog staande kooi en bleef daar een tijdje bijkomen.

Even later was Kenay ook aan het kijken wat ze haar favoriete plekje zou gaan vinden.
De ring was al in gebruik dus wat moet je dan he.

Zou dit dan wat zijn?
even uitproberen of het lekker zit:

Ja dat leek haar wel ze zat er lekker op haar gemak een hele tijd.
Regelmatig kwam er bezoek van de ouders die ze natuurlijk goed in de gaten hielden.

Little liet het allemaal maar over zich heen komen.
Ze woog vandaag 98 gram dus ze liggen wel lekker dicht bij elkaar met hun gewicht vandaag.

Little is nog erg klein dus ze moet natuurlijk veel slapen:

Maar af en toe moet er toch even gekeken worden wat er allemaal gebeurd dus ze is wel regelmatig op de bodem aan het rondsnuffelen.

Al met al was het voor allemaal best een vermoeiende dag dus doen ze nu allemaal wer even een tukje lekker bij elkaar :)

Groetjes, Paul

Ria

Hoi Paul,

Vliegende jongen ! Jippie. Weer een grote stap naar volwassen valkjes. Wat is er mooier dan een vliegend valkjes.

Ik heb een raadsel Paul. Het is klein, het heeft stipjes waarvan twee op de staart, het is kaal, het vliegt en het is heel lief ?

BEAU !

Groetjes,
Ria

Lin

Wat een foto's paul. Leuk hoor, echt grappig om te zien als ze op onderzoek zijn.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rox4nne

Hai Paul,
Ge-wel-dig!  :D
Ze zijn allemaal heel mooi en lief!
Little die doet 'et lekker rustig aan, maar dat mag best,
Wat ziet ze er schattig uit met haar koppie naar achter om te slapen, de vleugeltjes lekker alle kanten op!  :-*

Little: Doe je best!

Liefs,
Roxanne

Lique

Hoi Paul,

Wat een geweldige foto's van je jonkies weer.
Wel jammer dat ze zo geplukt zijn, maar dat groeit allemaal wel weer aan, daar houden ze gelukkig niets aan over.

groetjes Lique

Olga en Hans

Hoi Paul,

Wat weer een mooie foto's en wat gaan die 3 lievertjes hard vooruit, mogen ze al gauw naar hun nieuwe baasjes toe  ???
die zitten volgens ons al met smart op hun te wachten.
Op 1 van de foto's zag ik een klokje van zaadjes, heb je die ook zelf gebakken  ??? , als dat zo is geef ons dan ook dat recept  :D :D :D :D

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Paul

Hoi Olga en Hans,

Het klokje is gekocht in een dierenwinkel dat is een mineraalklokje maar je hebt ze ook in eivoer en snoep geloof ik.
Als het goed is mogen over 2 weken de valkjes naar hun nieuwe baasjes :)
Maar ze moeten dan wel eerst zelf kunnen eten maar dat zal zeker lukken binnen 2 weken want ze pikken nu ook al in de zaadjes alleen pellen ze die nog niet.

Groetjes, Paul

Paul

7 maart 2005, 23:01:38 #222 Last Edit: 7 maart 2005, 23:03:53 by Paul
Hallo Allemaal,

De kleintjes groeien als kool en ze fladderen regelmatig met de vleugels om die te oefenen.
Little kan nog niet vliegen maar ik denk dat dat niet lang meer duurt ze zat vanmiddag te kijken alsof ze elk moment wilde opstijgen :)
Hier zitten ze alledrie even naast elkaar op de speeltuin:

Ze kunnen ook zo lekker eigenwijs kijken :)

Hier is Beau die woog vandaag 100 gram dus de gewichten veranderen weinig het gaat een beetje op en neer.
Beau is de enige die totaal geen kuif heeft ze zal denk ik verder als kakariki door het leven gaan  ;D
Beau was vanmiddag ineens zelf weer het broedblok in geklommen en liet zich daar heerlijk voeren door paps en mans misschien dacht ze dat er daar beter gevoerd werd :)

Kenay woog vandaag 96 gram maar dat is ook nog een mooi gewicht.
Kenay heeft tot nu toe de langste kuif maar die groeit nog een stuk verder maar het begint nu te komen.

Little woog vandaag nog steeds 98 gram dus ondanks dat ze een stuk kleiner lijkt is ze toch evenzwaar als haar zusjes ongeveer.
Ook little heeft al een klein kuifje weer en ze ziet er ook met de dag groter uit.
Het zal niet lang meer duren of ze vliegt met haar 2 zusjes mee door de kamer.

Nu ze echt in de veren zitten zie je echt duidelijk het verschil in cinnamon en normaal gepareld.
Ik zie ze ook al regelmatig in de voerbakjes pikken alleen krijgen ze de zaadjes nog niet stuk maar ze zijn er wel al druk mee bezig :)
Ik denk dat met een weekje de eerste al begint met zelf zaadjes eten want het gaat nu best wel snel.

Groetjes, Paul

~Natas~

Hai Paul[/color]

Oh wat een schitterende foto's
En wat groeien ze weer als kool zeg.
Nou ja kan al zien dat de kuifjes al aardig aan het bijgroeien zijn.
Nog even en dan...........................................ja ben je ze weer kwijt  :'(

Groetjes

Natasja

Ria

Hoi Paul,

Beau een kakariki ? Ah maakt het uit. Het is een lieffie dus ik zal geen spiegeltje bij haar neer hangen. Dan schrikt ze er zelf ook niet zo van. Over twee weekjes ongeveer, dus nog een nachtje of 14. We kunnen beginnen met aftellen dus ....

Groetjes,
Ria