25 juli 2025, 15:28:06

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Rox4nne

Citaat van: Paul op 28 februari 2005, 13:41:14
Hoi,

Ik heb wel een beetje lijm moeten gebruiken want ze vielen er anders steeds vanaf.
Dus Little zal wel een paar maanden met een muts op moeten maar dat is niet zo erg zeker Roxanne?

Groetjes, Paul

Nou heel erg vind ik 'et niet hoor Paul, als je er wel even een paar gaatjes in knipt zodat et kuifje er mooi door kan komen, dan vind ik alles best ;)

bobbie

:D :D :D :D :D :D

Die foto met de mutsjes zou ik insturen voor de foto van de maand.

Heeeeeeeeeeeeeeeeel leuk!!!.

Groetjes, Nel :)

boezempje

hai paul

het gaat goed daar zo te zien met de valkjes erg lieff en vooral die mutsjes ;D ;Dwahhahahaha erg mooi.

gr essie

~Natas~

Hai,

HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAAHAHAHAHA oh wat gaaf zeg.
Hoe krijg je het voor elkaar, en dan vooral dat ze het mutsje ophouden.
Ze lijken nu een beetje op:
* Karin Bloemen
* Engelse politie agente (Bobby)
* Vikings

Gr Natas :D

Paul

1 maart 2005, 06:18:11 #184 Last Edit: 1 maart 2005, 06:20:51 by Paul
Hallo Allemaal,

Vandaag zijn de eerste twee een stukje gezakt in gewicht en de laatste is niet aangekomen.
Misschien waren ze gestrest doordat ze met die mutsjes opgezeten hebben dus die heb ik er vandaag maar weer afgehaald.
Ik vond de kleinste wel een beetje lijken op Harry Slinger van drukwerk alleen de verkeerde kleur pet  :D
Hier eerst even weer een totaaloverzicht van alledrie de kleintjes dan is duidelijk te zien dat de kleinste nog een stukje achter loopt kwa grootte.

Hier nog even een bovenaanzicht dan kan Ria nog even de stipjes op de staart van Beau zien zitten :-)

Dit is Beau die probeerd al te oefenen met het klapperen van de vleugels en ze zit af en toe al in de opening van het gat naar buiten :-)
Beau is vandaag iets afgevallen en ze woog 95 gram.
Ze eet ook niet zo erg veel pap meer en na ruim een spuitje kwam ze op een gewicht van 105 gram uit.

Hier is Kenay en die is nog steeds de zwaarste.
Kenay kan nog niet zo goed op mijn vinger zitten ze ligt dan echt helemaal plat wat dat betreft zit Beau er het beste bij.
Kenay woog 99 gram en na het voeren woog ze 108 gram en ook Kenay heeft net iets meer dan een spuitje op.

Little is vandaag precies hetzelfde gebleven in gewicht maar gelukkig niet afgevallen.
Little eet het beste van de drie en ze heeft ruim 2,5 spuitje pap gegeten ze zeurt er ook als enige heel erg om als je de spuit laat zien dus ze heeft er wel behoefte aan.
Ook zat Little na het voeren helemaal onder de pap op haar kopje omdat ze zo tekeer gaat tijdens het eten.
Little woog voor het voeren dus evenveel als gisteren en dat was 72 gram.
Na het voeren kwam ze uit op 89 gram dus je kan zien dat ze erg veel gegeten heeft.
Dus ze krijgt ook al een heel mooi gewicht :-)

Ik ben benieuwd wanneer de eerste uit het broedhok zal komen ik denk dat dat deze week wel zal gebeuren met Beau want die zit er al erg stevig bij op de pootjes.

Groetjes, Paul

Valerie

Wat zien die er weer leuk uit. Wel net gieren, met dat kale kopje.  ;D :D
Maar, die parels, woaw! Is zo mooi! Maar met 2 mooie ouders, wat wil je dan? ;)

Rox4nne

stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes stipjes

Mooie foto's hoor, mutsjes er alweer afgeweekt dus?
Of je hebt een beetje slechte lijm, kan ook  :D

Gaat snel nu he? WHiehoeee, kan al niet meer wachten!!

Liefs,
Roxanne

aletta@wanadoo.nl

Hoi
wat een leuke foto,s allemaal.en oooooooo zo mooie valkjes

Groetjes sandra

margreet

hallo Paul,

Het zijn inderdaad net  kleine giertjes, maar als ze ongeveer een week zijn zien ze er ook niet uit, ze worden pas mooi als ze lekker in de veren gaan zitten. Ik heb mijn jonkies eens vergeleken met andere foto's en ze hebben inderdaad best veel dons. Zo zien ze er echt lief uit, maar dat zal ook gaan veranderen, maar ook dan zal ik ze heel lief blijven vinden.

groetjes Margreet

Ivy

Hoi Paul.
Ik lag helemaal in deuk toen ik die foto met de mutsjes zag, prachtig...
Ik vind het zo leuk om alle dagboeken van babyvalkjes te volgen, ze zien er allemaal zo schattig uit...

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Paul

2 maart 2005, 06:06:38 #190 Last Edit: 2 maart 2005, 06:21:21 by Paul
Hallo allemaal,

Ik hoorde al steeds gefladder in het broedhok en ging er vanuit dat dat Beau zou zijn omdat die de oudste is.
Maar ineens zie ik Kenay op de grond in de kooi zitten dus die was al zelf het broedhok uitgekomen  :)
Ik heb haar wel weer teruggezet want ze zat zo zielig alleen en de rest van de dag is ze er niet uit geweest.
Wel zat ze steeds voor de opening van het broedhok en daar kon ik even snel een foto van maken.

Ze zijn vandaag weer iets zwaarder dan gisteren maar het blijft nu een beetje stabiel met hun gewicht alleen de kleinste komt nog duidelijk wat aan.
Hier even alledrie de deugnieten op mijn hand het past nog net  :)
De foto's maak ik altijd voor het bijvoeren dus de kropjes kunnen er wat leeg uitzien maar na het voeren is dat zeker niet meer het geval  :)

In het broedhok zaten ze trouwens lekker op een hoopje toen ik ze wou pakken en Beau zat helemaal rechtop met de andere twee tegen haar aan.

Beau was vandaag weer 98 gram dus iets zwaarder dan gisteren en na de extra maaltijd woog ze 109 gram.

Kenay is nog steeds een echte zwaargewicht en ze woog 101 gram en na het voeren van de pap 110 gram.

Onze kleine Little was vandaag weer 5 gram aangekomen dus daar was ik wel blij mee ze woog 77 gram en na het leegslurpen van ruim 2,5 spuitje kwam ze op 95 gram uit.
Ze valt de spuit echt aan en dat doen de andere twee veel minder dus het is toch een teken dat ze de voeding harder nodig heeft dan de andere twee.
Ook beginnen bij Little op haar kopje echt de pennetjes door te komen bij de andere twee waren die allemaal geplukt dus die zijn nog niet terug.
Bij Little zie je al duidelijk dat het oranje wangetje aan het komen is.

Ik zie de vader ook niet echt meer plukken dus dat is wel fijn anders had ik toch moeten besluiten om die appart te zetten zolang de jongen nog niet uitgevlogen zouden zijn en dat is voor het popje niet leuk want ze zijn zo ontzettend aan elkaar gehecht.
De vleugels zien er bij alledrie al best mooi uit als ze die spreiden want er zitten al allemaal mooie veren op :)
Het zal niet lang meer duren of ze vliegen hier door de kamer.

Groetjes, Paul

Agnes

Hoi Paul,

Wat worden ze groot zeg! Eerder vond ik ze alleen maar lief, maar nu worden ze ook mooi! :)

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

KoosjeTweety

Paul, ze zijn leuk hoor.

Word er hebberig van :)

9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Paul

Hallo Allemaal,

Even wat nieuws tussendoor want vandaag is Beau uit het blok gekomen en ik kon er snel even wat foto's van maken :-)
Hier zit ze lekker op de grond:

Ook even lekker strekken hoort erbij voordat de grote inspanning naar de beklimming van die enge hoge stok gaat beginnen:

Ze heeft nog wel alle hulpt van de vleugeltjes nodig maar het gaat haar lukken :-)

Pappa ik zit hier hoor voor mij moet je het blok niet in.

Ok, dan wacht ik wel tot je er weer uit komt.

Het was wel even leuk en ik kon gelukkig even een paar leuke foto's maken want meestal ben je daar net te laat voor.
Ook werd ze op de grond al gevoerd door de moeder dus ze zal niet vergeten worden ook al is ze nu uit het blok.
Misschien dat ik haar vanavond laat weer zolang terugzet ze zit nu zo zielig alleen en dan ligt ze ook wat warmer tegen haar zusjes aan.

Groetjes, Paul

Ria

Hoi Beau,

Go Beau, go. Super, lekker uit het blok. Ik geef je groot gelijk.  :-*

Groetjes,
Ria