11 mei 2025, 10:19:15

Ayla en Tiamo (deel 2 is geopend!)

Gestart door Lin, 30 januari 2005, 21:16:06

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

;Dik heb nu dus blijkbaar 2 man en vrouwtjes.

eergisteren had er eentje een noodlanding weergehad en die word nu redelijk tammer alleen als die noodlanding heeft hahaha.
maar dan kan ik hem zo pakken en anders dan ben ik ruim een half uur bezig met hem.

hij ging dus eergisteren kletsen en de deuntjes fluiten en meneer die gaat heen en weer!!!!!

ik zei al gelijk dat moet je niet bij mij doen maar daarsow bij de popjes hahaha.
ik ben het oefen valkje volgens mij hihi.
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Lin

Ik heb weer foto's. De ring was alweer van de kleinste eraf. Maar daar ging ik toch wel weer vanuit.

De kleinste op de foto. Die is nu 9 dagen oud.

Dat was de albino, die is nu 10 dagen oud.

En de grootste de lutino van 11 dagen oud.
Twee oudste

En alle 3 samen. De kleinste had zo'n volle krop dat ie omviel  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Lin

boezempje

hai lin

wat geweldig die foto's en dat de kleinste omvalt dat heb ik hier ook steets mooi is dat zo vol en niet meer recht kunnen zitten :D

maar de kleintjes zien er goed uit.

gr essie

patty_dordtse valkjes

:D ;D :Dlieve foto's  :D ;D :D

het gaat sow snel zeg!!!
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Lin

Vandaag geen tijd gehad om foto's te maken had het druk met 18 maanvissen te vangen en te verkopen. Gisteren heb ik natuurlijk alweer genoeg foto's gemaakt. Maar ze hebben nu als ik het goed gezien allemaal hun oogjes open en er zijn geen ringen vanaf gegaan. Het is best wel leuk dat wanneer er mensen komen en die hebben ze een week geleden gezien dat ze zeggen dat ze echt gegroeid zijn, vinden ze echt ongelooflijk. Alleen vind iedereen de kleintjes wel lelijk met hun dikke kropjes. Lijken net monsters of draken. Maar ik vind ze natuurlijk hartstikke lief en mooi en ben supertrots, maar ja dat is logisch. Vooral omdat ik nooit van die splitten wist en dat ik twee kleine albinoootjes heb verloren zijn ben ik nog blijer met deze kleintjes. Morgen ga ik weer mooie foto's maken als de camera er is. Ik raak er helemaal verslaafd aan. Dat was mijn update weer weinig nieuws maar goed.

boezempje

hai lin

18 maanvissen ppfff heel wat zeg :)
en wat je zegt over de mensen het zien dat ze hard groeien jaaa dat heb ik hier ook.een vriend van me was gisteren hier die schrok zijn eigen rot :o :ohij zij zijn die al zoo groot jee wat gaat dat vlug hahahahah,
dus we moeten genieten nog maar nu ze nog zo klein zijn.

gr essie

Lin

Ik kweek maanvissen voor de hobby. Heb nu nog 50 zitten van 6 cm groot (zonder vinnen gerekend) als je kijkt bij topic andere dieren en dan bij aquarium ofzo zie je wat meer over mijn vissen. En ja, ze groeien echt onwijs hard. Als de oudste zijn vleugels uitslaat ben ik af en toe al bang dat ie wegvliegt  :) Soms dan geniet ik er een beetje teveel van dan zegt mijn vriend "je mag ze nu wel weer terug zetten hoor" of van "heb je niet al genoeg foto's gemaakt?"

Paul

Hoi Lin,

Ze gaan lekker bij jou zeg voor je het weet zijn ze al zelfstandig dat gaat eigenlijk veels te snel.
Ze zijn inderdaad een beetje lijkend op een dinosaurus met die kopjes maar daar stammen ze eigenlijk ook vanaf alleen hadden dono's geen veren altans de meeste niet denkt men.
Als ze de veren krijgen worden ze pas echt mooi vind ik en dan is het ook leuk om ze elke dag meer veren te zien krijgen.
In elk eval gaan deze drie perfect ze worden ook goed gevoerd de kropjes zijn lekker gevuld :-)

Groetjes, Paul

Lin

Ja met veren zien ze er toch wel wat beter uit. Ik ben ook erg blij dat het met deze drie erg goed gaat.

Ink

Hoi Linda,
Wat zijn ze toch mooi,heel goed hoor.
Dat heb je toch echt van je overgrootvader.Wat zou die trots op je zijn.
Succes met de rest!!

Ink

Lin

dit is de kleinste die is nu 12 dagen oud.
Dit is de oudste die is nu 14 dagen oud.

Ik was gister nog de kleintjes aan het filmen ik wilde graag laten zien dat wanneer ze geaaid worden ze de oogjes dicht doen en soms geluidjes gaan maken. Maar helaas begon er iemand door heen te schreeuwen. Maar vandaag hoop ik een leuk filmpje te maken. vooral als de oudste gaat lopen is echt geweldig, dat strompelen  :)

Verder gaat het wel goed met de ouders ik kan nu zelf met mijn hand het broedhok weer in en dan valt de moeder me niet meer aan. De ouders zijn weer gewoon dezelfde zoals ze waren voordat ze jonkies kregen. Alleen zijn ze vrijwel altijd uit het broedhok. Is dat erg? De kleintjes worden welgoed gevoerd. Maar waarom kan ik de kleintjes dan niet langer bij me houden? Is dat omdat ze dan koud worden? Ook heb ik volgens mij best wel koude handen want wanneer ik een kleintje oppak dan begint ie meteen te poepen. Is dat slecht voor ze of is dat normaal?

Vanavond hoop ik een filmpje te maken en op te sturen naar de site.

boezempje

hai lin

ik heb dat hier ook dat de ouders er meer van af zijn de 3 kleintjes houden elkaar goed warm.
en pak je een kleintje op met warmen handen poepen ze ook  ;)dus licht niet aan je kouden handjes,
ze zien er prachtig uit de kleintjes van je meis super hoor,

gr essie

Lin

Dank je Essie. Ik dacht dat het aan mijn koude handen lag dat ze meteen gaan poepen. Verder hebben de kleintjes nog wel een leeg kropje en zit moeder weer krom en hangen de vleugels. Ik hoop maar dat dit tijdelijk is. Want maak me nu wel zorgen.