4 mei 2025, 10:34:46

hond en valk

Gestart door madelon, 30 januari 2005, 18:59:48

« vorige - volgende »

madelon

Hallo Allemaal
Wie o wie kan mij helpen ik heb sinds vrijdag een amerikaanse bull dog van 7 maanden, nou is de vraag ikm heb een hele liefe valk die eigenlijk altijd los is als ik thuis ben en van kriebelen houd nou heb ik hem los gelaten met de hond en de hond wilde er gelijk naar happen omdat het nieuw is hoe kan ik deze twee nou laten wennen aan mekaar want om mijn valkje nou in zijn kooi telaten (begint ie ook te krijsen) wil ik ook niet en het laatste wat ik wil is hem weg doen wie o wie kan mij alstjeblieft helpen.
alvast bedankt op de reactie en hoop dat dit wat gaat worden
groetjes madelon en paco

Riny

Hallo Madelon
Je zult ze heel langzaam aan elkaar moeten laten wennen.
De hond moet ook leren dat het valkje er thuis hoort ,en omgekeerd .Je zult er veel geduld mee moeten hebben.
Ze moeten leren om elkaar te verdragen en dat kost tijd.
Maar ik zou ze nooit alleen laten.!!!!!
Veel succes en groetjes Riny :D :D :D

madelon

Ik probeer ze ook te laten wennen maar ik wou graag wat tips over wat wel en niet in het begin.
groetjes madelon

Karin

Met een jonge pup van een week of 8 is het goed te doen, maar ik ben eerlijk gezegt bang dat je hond er al te oud voor is. Alle dieren die een hond in de inprentingsfase mee maakt is voor hun een soortgenoot. Die fase loopt maar tot een week of 12. Nu heb je ook weer niet het makkelijkste ras ervoor genomen. Een vriendin van me fokt ze en ik weet hoe enthousiast en onbehouden ze doen. Schatten van honden, maar echte buldozers. Ik zou ze ten alle tijden gescheiden houden. Voor je het weet hapt de hond je valkje zo uit de lucht. Niet kwaad bedoelt van hem, hij wil gewoon spelen, maar ja, daar kan een valkje niet tegen ::) Ik heb 2 schatten van honden, maar ook zij doen het. Ik heb ze dus nooit samen zitten. Als de valkjes los gaan ( tijdens vakanties gaan ze dus wel los in de bungalow, thuis alleen op de vogelzolder ) dan gaan de honden in de hal.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

madelon

Bedankt voor de reactie dus ik zou inprinciepe de hond in de gang moeten doen en dan paco los laten hij gaat ook mee naar boven maar dan kan die niet zo lekker vliegen ik hoop dat er nog meer mensen zijn die hier wat van af weten.
bedankt en groetjes madelon en paco.

bobbie

30 januari 2005, 21:58:04 #5 Last Edit: 30 januari 2005, 22:00:04 by bobbie
Hallo Madelon,

Ook ik heb een hond en vogels. Hiervoor had ik een andere hond maar die is overleden.
Allebei mijn honden verdroegen de vogels.
Bij mijn huidige hond gaan zelfs de vallken op haar  rug zitten, en deze hond, Naira, is een kruising tussen 2 JACHTHONDEN: een spaniel en een flatcoated retriever. Naira jaagt buiten bijvoorbeeld op konijnen en het huiskonijn slaapt tussen haar voorpoten.
Het is dus wel te leren, tenminste bij mijn honden.
Ik heb geen verstand van het ras wat jij hebt, maar ook met 7 maanden kunnen ze nog aardig wat leren, toch?
Mijn eerste hond was al een paar jaar oud toen de eerste vogel in huis kwam.

Ik heb ze aan elkaar laten wennen op een ongedwongen manier. Je vogel in ieder geval NIET kortwieken.
Doe in het begin iets met de hond wat hij erg leuk vindt zodat hij wordt afgeleid als de vogel er uit is. Ook moet je hond goed onder appèl staan. Hij moet luisteren.

Ik neem aan dat je op cursus zit met je hond, zo ja dan kunnen ze je daar ook tips geven.

En ook ik zou ze nooit alleen laten als de vogel er uit is.

Succes, Nel :)

PS: is een Amerikaanse bull qua karakter hetzelfde als een Amerikaanse Stefford? Die heeft mijn dochter. Ze kreeg hem toen die 2 jaar was. Er huppelen nu ook 2 konijnen door de huiskamer bij haar, de hond doet ze niets, is hem geleerd.

madelon

Dank je wel voor de reactie ben gelijk weer een beetje gerustgesteld maar alle inf is goed want ik wil niet dat mijn valkje iets gebeurt of eenzaam of nog erger weg moet.
groetjes madelon

madelon

Wat de hond net dee ik weet niet of het een goed of fout teken is maar hij ging voor de kooi zitten en begon te janken wel kwispelend en afen toe blafen hoop dat dit een goed teken is.

bobbie

30 januari 2005, 23:43:28 #8 Last Edit: 30 januari 2005, 23:46:21 by bobbie
Hoi,

Hij vindt je vogel wel leuk (als speelgoed denk ik).
Als hij dat doet moet je hem een opdracht geven:
Nero klaar
of Nero hier
of Nero af
o Nero volg.

Doet hij dat dan, die opdracht van jou, dan is ie braaf.

Het klinkt goed bedoeld van je hond maar ik denk dat hij het als bewegend speeltje beschouwd.

Op een gegeven moment moet hij er geen aandacht meer aan schenken.

Succes, steek er in ieder geval genoeg tijd in.
VERGEET NIET: DE ENE HOND IS DE ANDERE NIET.

Dit houdt in dat wat de anderen hiermee hebben ervaren ook waar is. Ik heb misschien gigantisch geboft.

Groetjes, Nel :)

Olga en Hans

Hallo Madelon.

Wij hebben ook al jaren een hond, en toen wij Tjico voor het eerst hadden, is hij na een maand gepakt door onze hond alleen om te spelen.Tjico vloog heel laag en het was ineens een hap in de lucht, wij zaten er vlak bij, Tjico vloog wel verder, maar was heel geschrokken :o :o :o.Wij zagen dat het pootje van Tjico niet goed was. Onze dierenarts kon er niets mee, we zijn toen naar dr Feld gegaan in Amersfoort.
Het pootje was gebroken, dr Feld heefd het weer gezet. Alles is weer goed gekomen. We doen nu alleen onze hond een paar uurtjes in de gang (met iets lekkers) als de vogels los zijn en dat gaat heel goed.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

madelon

we hebben paco nou aan de muur gehangen hoog en niet meer op een tafeltje want ik heb nog een grasparkiet en daar kijkt ie helemaal niet na