4 mei 2025, 19:25:35

Overgeven????

Gestart door Joke, 31 januari 2005, 00:32:21

« vorige - volgende »

Joke

Ik zat net rustig op de bank en ik hoorde ineens het geluid wat er op lijkt dat ze zaadjes uit hun bakje gooien.
Ikke kijken maar nou is het Timmie die aan het overgeven is!!!!
Wat kan dat zijn? Heeft ze dan teveel gegeten of kan het iets anders zijn. Ik heb wel sinds vorige week ander voer omdat in het vorige teveel zonnepitten zaten(tenminste dat vond ik)  en nu heb ik uit zo'n pak een totaalvoer voor valkparkieten.
Ze is vandaag ook gewoon de hele dag los geweest maar ik heb niet gezien dat ze nou iets gegeten heeft.
Weet iemand raad en moet ik nu iets speciaals doen???

Groetjes
Joke

Groetjes,
Joke

Tara

Hoi Joke,

je moet er eens aan ruiken, als het stinkt, is er iets verkeerd. Stinkt het niet en zit ze er goed bij, kan het zijn dat ze neigingen heeft een nestje te beginnen (aan jongen geven ze namelijk ook braaksel)

Groetjes, Tara

Joke

Het ruikt niet raar.
Ze heeft het nu sinds gisteren na die keer niet meer gedaan.
Ik vond het ook niet net als ons. De zaadjes waren nog niet verteerd.
Ze is wel rustiger dan normaal.

Groetjes
Joke

Peter

Hoi Joke,

Is ze de laatste tijd ook broeds geweest? Of broeds gedrag vertoond? En dat ze nu rustiger erbij zit is dat naar je eigen idee zorgelijk of gewoon iets rustiger als anders?

Groetjes,
Peter

Joke

Ik heb niet het idee dat ze broeds is maar ik weet dat niet omdat ik maar twee valkjes heb en nog nooit jongen heb gehad. Naar mijn mening is ze gewoon echt rustiger. Normaal als ik de 'sochtends opkom dan gaat ze door de kooi heen denderen om er maar uit te mogen en daarna lekker door de kamer heen snuffelen. Nu zit ze nog steeds gewoon niks te doen.

Groetjes,
Joke

Joke

ze is vanavond al weer een stuk actiever.
Ik vraag me toch af wat het is geweest en of ze misschien toch dan broeds is.. Hij is wel helemaal dol op mijn vriend dus misschien vertoont ze dat gedrag naar hem toe.
Ik hou het gewoon nog een paar dagen in de gaten en als ze het vandeweek weer heeft, bel ik toch even hedwig want het ziet er wel erg raar uit.

Groetjes,
Joke

Paul

Hoi Joke,

Zeker als Timmie erg gek is op je vriend dan kan het heel goed dat hij je vriend wil voeren en daarom zaadjes opgeeft.
Houd het in elk geval even in de gaten meestal is dat met een paar dagen weer over en vertrouw je het niet dan zou ik zonder meer Hedwig even bellen wat die ervan denkt.
Beter voor niks gebeld als te laat vind ik altijd.

Groetjes, Paul

Peter

Hoi,

De eerste keer dat wij het hebben mee gemaakt was op zaterdag avond en niemand bereikbaar (de site was toen nog in opbouw en wij hadden nog zeer weinig ervaring) we waren helemaal van slag en maar een paar dagen later was PD weer helemaal de oude. Ze was toen ook een paar dagen "anders" maar bij twijfel zeker even bellen.

Groetjes,
Peter