31 mei 2025, 13:41:09

eieren

Gestart door saskia86, 27 januari 2005, 17:34:03

« vorige - volgende »

saskia86

ik had een vraagje. ik heb 2 paartjes valken. voor het eerst hangen er boerdblokken in. ze zitten in huis dus het is er alteid rond de 20 graden. nu was mijn vraag hoe lang de vlakjes van de eieren af kunnen want ze zitten soms we een uur uit het blok allebij. en ik heb nog een vraagje een pop wil absoluut niet dat de man in de buurt komt. hij mag wel voor het blok zitten maar er niet in. ze hebben allebei eitjes gelecht. is de kans groot dat de eireren nu niet uitkomen als ze er zo lang afgaan?
groetjes saskia

Lin

Wat bedoel je met ze hebben beide eitjes gelegd? Heb je twee popjes dan of bedoel je dat het een koppel is. Als het een koppel is en het popje jaagt het mannetje weg dan is dat wel vrij normaal hoor.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

saskia86

het zijn 2 koppels. allebij de koppels hebben eieren gelecht. alleen bij 1 koppel jaagt het popje het mannetje weg. ik denk dat deze eieren wel bevrucht zijn want ze wip wappen erg veel voor dat ze eieren kregen.

Paul

27 januari 2005, 18:21:54 #3 Last Edit: 27 januari 2005, 18:29:58 by Paul
Hoi Saskia,

Het is wel normaal dat ze er elke dag een tijdje vanaf zijn en dat de eitjes dan afkoelen.
Dat is juist goed voor de eitjes alleen is een uur wel lang maar dat kan nog steeds goed gaan hoor als de rest van de dag de eitjes goed bebroed worden.
Vaak eten de ouders wel wat het beste is voor de eitjes en zullen ze gewoon uitkomen.
Kijk ook even hier daar vind je wat meer informayie over eitjes:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweekei.htm

Groetjes, Paul

saskia86

bedankt voor de hulp. ik maakte me een beetje zorgen want het is de eerste keer dat we eieren hebben. en nu was ik bang dat we geen kleintjes kregen omdat we niet van die denderend slimme vogeldjes hebben (we hebben ze allemaal met 6 weken groot gebracht en zijn heel erg tam. ze willen niet vliegen want als je opgehaald kan worden als je roept wordt je niet moe) ik was bang dat ze dus geen broedgevoelens hadden. we zijn er erg mee bezig dat we ni eieren hebben. dus het is nu eigenlijk nog 1.5 week wachten voor de eerste eieren in de planning staan om uit te komen. spannend!!!
groetjes saskia

Karin

Wat raar dat je valkjes niet vliegen Saskia. Ik heb zelf ook een aantal met de hand grootgebrachte valkjes ( eentje was 2 weken oud toen ik begon, omdat de ouders niet meer voerde ), maar die vligen als de beste  ;D Veel succes met je eitjes ! Zo'n eerste keer is altijd superspannend !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves