1 mei 2025, 04:49:58

Gedrag

Gestart door dith, 22 januari 2005, 20:54:30

« vorige - volgende »

dith

Hallo allemaal,

Wie kan mij zeggen of valkjes zgn. na-aapgedrag vertonen? Ik zal het mij wel verbeelden en er zal dus wel een logische verklaring voor zijn, maar mijn Paco (popje van bijna 2 jaar)lijkt menselijk gedrag te immiteren!

Zo kijken mijn man en ik en Paco met z'n drieën naar de tv, met Paco op de bank, drinkt 'ie een kopje koffie mee en steelt intussen sigarettenpeukjes. Als wij een tukje gaan doen doet zij ook een dutje op mijn been en als we gaan slapen, en Paco zit nog niet in zijn kooi, gaat zij vast een lekker plekje op het dekbed zoeken.

Het nieuwste gedrag is traplopen. We hebben haar geleerd van de benedenetage naar zolder (en omgekeerd) te vliegen en hierdoor vindt zij ons dus overal in het hele huis. Maar traplopen, tree voor tree?

Terwijl ik dit typ zit Paco naast mij op de zitting van mijn bureaustoel.

Waarschijnlijk vertoont zij allemaal heel herkenbaar gedrag, toch?

Groetjes,
Edith

Ed

Hoi Edith,

Weet je wel zeker dat het een valkparkiet is want het lijk er niet veel op he. Maar wel leuk wat zij allemaal doet en vooral het traplopen lijk me geinig om te zien. :D :D

Maar inderdaad niks mis mee hoor het lijkt me allemaal wel gezond.

Groetjes
Ed

Paul

Hoi Edith,

Het klinkt allemaal wel bekend hoor valkjes zijn echte naapers :D
Hier zitten er soms ook voor de tv en het is dan net of ze meekijken maar ze kunnen geen tv zien als dat mensen dat kunnen helaas.
Met koffie en sigarettenpeuken uitkijken dat is echt slecht voor ze.
Hier pikken ze ook wel eens een peuk en we hebben hier wel eens een gehad die met een brandende peuk ervandoor ging dat is best wel link maar gelukkig doofde hij de peuk op het hoofd van mijn vriendin :D
Als wij eten gaan de valkjes ook vaak eten dat valt vaak echt op.
Valkjes zijn groepsdieren dus die doen veel dingen samen vandaar dat ze als ze alleen zijn ook met hun verzorgers alles samen doen dat is wel heel leuk :-)

Groetjes, Paul