mijn valkje is agresief en valt mij aan???

Gestart door teslime, 23 januari 2005, 01:43:26

« vorige - volgende »

teslime

Hallo, ik heb 2 valkparkieten (coco en pika), ze zitten nu sins 2 maanden samen in 1 kooi, dat gaat hartstikke goed en het is ook echt een koppeltje geworden en paren ook regelmatig (nog geen eitjes tot nu), maar dat is ook niet mijn probleem.

Coco het vrouwtje was nooit een knuffellaar, maar pika die was echt super tam en erg lief, maar nu de laatste week valt hij me aan en schreeuwd echt de hele boel bijelkaar als ik ook maar in de buurt kom van de kooi :'(  . Dat is ook erg lastig met de kooi verschonen en vers water en voer geven.

Ik weet echt niet wat ik hier aan kan doen, ik ben nu zelfs een beetje bang geworden van mijn valkje.

Wie o wie heeft raad, want ik vind dit echt heel erg, ik zou heel graag weer mijn lieve knuffeltje terug willen.

Alvast bedankt

Karin

Hm, ja, misschien een beetje boter na de vis ( zo heet dat toch  ;D ), maar als je je valkje echt super tam wilt houden en er lekker mee wilt blijven kroelen moet je er niet mee kweken. Als een koppel eenmaal jongen heeft gehad heeft het echt voor elkaar gekozen en kroelen ze liever elkaar. Dat agressieve gaat er wel weer van af hoor als er geen broedblok meer hangt. Hij beschermd nu gewoon zijn vrouw en eitjes. Maar de kans is dat het nooit meer een echte kroelkont wordt. Dat is het nadeel van kweken. Ik zie het zelfs met mijn tamste pop, die handgevoerd is.... ik dacht dat het met haar wel zou mee vallen, maar nee hoor, ze komt wel bij me zitten, maar met me kroelen wil ze niet meer. Daar heeft ze nu haar vent voor.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

O, ik zie dat ze nog geen eitjes hebben, dan beschermd hij dus alleen het vrouwtje  ::) Tja, blond hè ? Verkeerd gelezen  :D  Is hij nu wat in de pubertijd ? Zo rond de 10 maanden ? Dan kan het dat ook zijn, samen in combinatie met de hormoontjes en zijn mooie popje  ;D Ik zou dan in ieder geval geen broedblok ophangen en zijn pubertijd afwachten. Dan wordt het vanzelf weer minder.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

23 januari 2005, 18:20:48 #3 Last Edit: 23 januari 2005, 18:21:53 by Paul
Karin schreef:
Citaatals je je valkje echt super tam wilt houden en er lekker mee wilt blijven kroelen moet je er niet mee kweken. Als een koppel eenmaal jongen heeft gehad heeft het echt voor elkaar gekozen en kroelen ze liever elkaar.

Hoi Karin,

Het zal misschien vaak wel zo zijn maar ik heb hier met tamme valkjes ook nestjes gehad en die blijven gewoon net zo lief als daarvoor.
Alleen tijdens het broeden zijn ze verdedigend tegenover hun nest maar als dat achter de rug is zijn ze weer net zo lief en aanhalig als daarvoor.
Niet al mijn valkjes zijn tam hier maar met twee tamme koppels is dat hier gewoon goed gegaan.
Dus het hoeft gelukkig niet altijd zo te zijn dat het tamme eraf gaat na een nest.
En volgens mij heeft Lique binnen ook nestjes gehad met haar tamme valkjes en die zijn toch ook nog heel lief en kroelbaar daarna.

Groetjes, Paul