wat is de afmeting van een goede kooi

Gestart door ep, 14 januari 2005, 23:25:27

« vorige - volgende »

ep

ik krijg morgen voor het eerst een valk nu heb ik een kooi gekregen van mijn buurman de afmeting is hoogte 60cm breete 50 cm diepte 30 mijn vogel mag elke dag een paar uur los vliegen.
graag snel reactie anders moet ik voor morgen nog wat anders regelen.
gr.petra

Paul

15 januari 2005, 08:21:16 #1 Last Edit: 15 januari 2005, 08:21:35 by Paul
Hoi Petra,

Ik begreep uit een ander berichtje dat je hem morgen helaas nog niet kreeg :-(
Maar zo te horen zijn dit wel de maten van een valkparkietenkooi en een kan je daar wel in houden in elk geval.
In princype kan een kooi nooit groot genoeg zijn en dit zijn wel de minimale maten die je voor een valkje moet hebben in elk geval.
Maar als ie er veel uit is dan is het voornamelijk zijn slaapplek en dat is dan prima met die kooi hoor dan hoef je nog niet op zoek naar een andere.
Een van mijn valkjes zit in een kooitje van 30x20 cm en 25 cm hoog en dat bevalt hem blijkbaar prima en wij maar denken dat ze een grote kooi nodig hebben :D
Maar daar kruipt ie dus zelf in en dat kooitje staat altijd open dus hij kiest daar zelf voor.

Groetjes, Paul

Karin

Ik vind alleen de 30 cm diepte aan de krappe kant Ep. Ik zou voor minstends 40 cm diep gaan, dan kan hij zich ook minder snel zeer doen als hij zijn vleugeltjes strekt of ergens van opschikt. Als de kooi de hele dag open staat is het natuurlijk een ander verhaal  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Bijna alle kooien voor valkparkieten zijn 30 a 33 cm diep en ga je groter zoals de kooi die ik heb dan krijg je echt een hele grote kooi.
Ik heb 45 cm diep en dat is bijna een kleine volliere die kooi zo ruim :-)
Maar 30 is als je valkje er vaak uit mag zeker een normale maat want op de kooienpagina zijn de meeste echt die maat.
Er zijn mensen die hebben daar 2 valkjes in die er nooit uitkomen en dat is echt krap dan.
Ik kreeg een koppeltje in zo'n soort kooi en die waren zwaar gestrest die mochten er nooit uit en ze waren helemaal kaal gevreten door de man helaas :-(
Maar nu ze in een grotere kooi zitten en er uit mogen soms gaat dat stukken beter.

Groetjes, Paul

ep

hoi paul.
Mijn zus had gisteren een kooi gebracht dat was echt een gaaf ding met grootespijlen het was denk ik een papagaaien kooi.
Maar die mocht ik alleen maar lkocht op de rommel markt voor 10 euro echt gaaf 60x60x80 maar ik dacht als tico komt en hij mag daar in dan moet ik ook zo,n groote kopen dan kan hij niet meer kleiner natuurlijk en toen kwam gisteren ook onze eigen kooi.
Maar als ik ergens zo,n groote kooi tegen kom voor een zacht prijsje koop ik hem gelijk.
petra

Paul

Hoi Petra,

Je kan op marktplaats steeds even kijken ik heb een paar hele mooie daar gekocht.
De kooi die ik nu heb kost 135 euro nieuw en die heb ik via marktplaats voor 40 euro gekocht en die bevalt erg goed.
De spijlen te ver uit elkaar is ook niet zo fijn ze kunnen dan hun hele kop erdoorheen steken.
Ik heb zelf deze kooi:

Er is er ook een die lijkt er erg op en die is veel kleiner dus pas er wel mee op als je zoiets koopt.
De maten van deze zijn 69,5 x 44,5 x 84cm en dat is best heel ruim ook voor 2 valkjes.

Groetjes, Paul

Karin

Kijk, en dit vind ik nou een ideale kooi voor 2 valkjes  ;D 45 cm is veel beter dan 30 cm, sorry Paul, mijn mening  :D :D :D Mijn smalste kooi is 35 cm, en die gebruik ik alleen als reserve. Nessa zit er nu in. Overigens vind ik dit echt een hele gave kooi Paul, ik zoch er eigelijk ook een tijd naar. Uiteindelijk heb ik een andere kooi ( nieuw ) gekocht, maar als ik ooit nog eens tegen deze aan loop voor een leuk prijsje koop ik hem zeker  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ep

Hoi karin maar er komt in mijn kooi maar 1 valkje hoor en hij mag er uit waneer hij dat wil.
Ik ben heel de dag thuis.
alleen s,nachts en als de kinderen net uit school komen moet hij er even in.
gr,petra

unicorne

16 januari 2005, 01:55:57 #8 Last Edit: 16 januari 2005, 01:58:05 by unicorne
CitaatHoi Petra,

Je kan op marktplaats steeds even kijken ik heb een paar hele mooie daar gekocht.
De kooi die ik nu heb kost 135 euro nieuw en die heb ik via marktplaats voor 40 euro gekocht en die bevalt erg goed.
De spijlen te ver uit elkaar is ook niet zo fijn ze kunnen dan hun hele kop erdoorheen steken.
Ik heb zelf deze kooi:

Er is er ook een die lijkt er erg op en die is veel kleiner dus pas er wel mee op als je zoiets koopt.
De maten van deze zijn 69,5 x 44,5 x 84cm en dat is best heel ruim ook voor 2 valkjes.

Groetjes, Paul

Mooie kooi.... Ik heb hem ook en bevalt me uitstekend moet ik zeggen. Maar ik heb hem al een aantal jaar. Heb er in de gulden tijd een hoop geld voor betaald (met onderstel) maar hij blijft ook mooi.

Paul

16 januari 2005, 02:48:14 #9 Last Edit: 16 januari 2005, 02:48:51 by Paul
Hoi,

De Greta van Ferplast(zo heet die kooi) bevalt mij ook erg goed.
Ik heb er 3 totaal van marktplaats en eentje had een onderstel en daar broed ik altijd in aan de zijkant kan een broedhok hangen dat is ook zo makkelijk van die kooi.
Ook is dit een van de enige kooien waarbij de lade in de bodem goed werkt omdat hij lekker hoog is en hij kan open van boven.
Ik heb er zelf nog 2 in eentje broed ik dus en in de andere zit mijn rosella omdat hij van witte kooien altijd de verf af sloopt en met deze kooi lukt dat niet :-)
Maar als het alleen om te eten en te drinken en slapen is dan is volgens mijn Taco een kooitje van 30x20 cm groot genoeg  :D

Groetjes, Paul

ep

Ben eingelijk op zoek naar deze kooi deze had mijn zus ook gekocht op een rommelmarkt voor €10.00 .
Stond ook op marktplaats maar dan in flevoland nou is dat volgens mij onwijs ver rijden.
Dus als er iemand is ik hou me aanbevolen.

ep

o ja de afmeting was 60x60x80 en kon precies tussen mijn kast staan.