Valkparkietenkooi Terenziani goed?

Gestart door Lisa_s, 17 januari 2005, 23:21:53

« vorige - volgende »

Lisa_s

Hallo,
Wij hebben 2 valkparkieten, die we wat meer ruimte willen geven. Wij willen graag een kamervoliere. Is bijgaand model geschikt hiervoor? Ivm de spijlen (volgens mij niet dwars),

bobbie

Hoi Lisa,

Mooie kooi hoor, niets mis mee. De tralies zijn gedeeltelijk verticaal en om de ongeveer ik dacht 7 cm is er een horizontale tralie. Volgens mij kunnen ze daar best goed in klimmen hoor. Afstand poot --> snavel, moet toch kunnen, denk je niet?

Als iemand het niet met me eens is merk je dat wel aan de berichten.

Als je twijfelt kan je altijd op bepaalde stukken van beneden naar boven touw doorvlechten.

Succes, Nel :)

Paul

Hoi Lisa,

Ik heb hier ook een kamervolliere met vertikale tralies en dat gaat prima hoor.
Ze klimmen er niet zo makkelijk tegen omhoog omdat ze zich toch wel optrekken aan de horizontale spijlen.
Ik heb zelf een van Ferplast zeg maar maar dan de namaak versie.
Dus je kan die gewoon gebruiken hoor.

Groetjes, Paul

Lisa_s

Dank jullie voor je reakties. Ik ga toch nog ff verder zoeken, want eigenlijk wil ik er 1 die van boven open kan (of misschien kan deze dat ook wel, moet ik even bij de verkoper navragen). Als iemand een kamervoliere heeft staan, die van boven open kan, dan hoor ik het ook graag.

Groetjes en nogmaals bedankt
Lisa

bobbie

18 januari 2005, 01:22:32 #4 Last Edit: 18 januari 2005, 01:23:40 by bobbie
Hallo Lisa,

Nog even een tip.

Zoiets kooi als je op de foto hebt staan, heb ik ook gehad.

Je kan hem ook in elkaar zetten zonder dak en er dan iets anders op doen. Ik had er een rooster op die ik er zo af kon lichten. Misschien een ideetje voor je? Dat rooster had ik gehaald bij de GAMMA. Om te zorgen dat er geen licht van boven af kwam 's avonds had ik er eigenlijk altijd een gevouwen laken boven op liggen (gevouwen in de maat van de kooi, ik geloof 70 x 70). Met dak kon hij bij mij ook niet door een deur en ik neem mijn vogels graag mee naar de tuin bij mooi weer. Het idee was dus uit nood geboren.

Succes, Nel :)

Lisa_s

Hallo Nel,
Dank je voor de tip. Ik moet er nog ff over denken, want het zijn best wel dure kooien en om dan het dak eraf te slopen...... :-/. Jij weet zeker ook niet of er kamervolieres te koop zijn, waar de bovenkant van af kan?

Groetjes
Lisa

Paul

Hoi Lisa,

Vollieres kunnen volgens mij nooit open aan de bovenkant je hebt soms wel meerdere deurtjes ook aan de zijkant soms.
Op www.marktplaats.nl als je dan bij dieren en huisvesting kijkt kan je soms goedkoop een goede gebruikte volliere kopen.
Dat scheelt een hoop met de winkelprijs.

Groetjes, Paul

Ivy

20 januari 2005, 20:15:32 #7 Last Edit: 20 januari 2005, 20:16:55 by Ivy
Hoi!
Ik heb een paar maanden geleden een papagaaienkooi gekocht.

Deze is best groot, komt uit een winkeltje in Almere. Kijk eens op www.goedkoperkanniet.com
Ik wil geen reclame voor ze maken hoor, maar ze hebben een paar leuke kooien. Het zijn geen volieres, maar die van mij kan wel van boven open. Hij kostte 119,50 en afmetingen zijn 59x59x150cm
Succes met het zoektocht!
Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

ep

Hoi ik heb ook ff op die site gekeken ze zijn echt niet duur.
Ik heb ff gewoon bij vogelkooien gekeken ze houden wel van kleur daar zeg.

carco

21 januari 2005, 00:32:03 #9 Last Edit: 21 januari 2005, 00:34:31 by carco
Hoi
Ik heb ook de terenziani volière en hij bevalt mij prima.
Wij hebben hem alleen in het zwart: http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Boek;action=display;num=1077113537;start=75
Ergens bijna onderaan staat er een foto van.
Je moet alleen even goed uitkijken wat je erin hangt, inderdaad omdat het traliewerk ''gaas'' is en alles er dus niet in past.
Maar waarom moet hij aan de bovenkant open kunnen? Ze gaan er toch wel bovenop zitten hoor, ondanks het schuine dakje.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lisa_s

Hallo allemaal,
Ik heb ook even op die site gekeken Ivy en daar zijn de kooien inderdaad niet zo duur. Maar ik heb ook even op de link van Caroline gekeken en dat is het helemaal. De kooi van mijn foto heeft volgens mij een glad plastic dak. Dus ongeschikt om op te zitten. Dussss....diegene die zo'n kooi als Caroline in de aanbieding heeft, please stuur me een berichie.
Groetjes
Lisa

carco

21 januari 2005, 01:47:46 #11 Last Edit: 21 januari 2005, 02:28:47 by carco
Hoi
Ik zie dit staan, en esther (essie) had er één weet alleen niet of ze hem nog heeft  volgens mij een witte.
Hij staat inderdaad nog op de verkooppagina bij 18-12 onder kooi met foto erbij!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!