4 mei 2025, 23:25:13

het dagboek van tico.

Gestart door ep, 14 januari 2005, 16:07:38

« vorige - volgende »

ep

Het dagboek begint op de dag voor de aankomst van tico.
Ik was al een poosje opzoek naar een valkparkiet.
Maar in de buurt hier kon ik maar 1 kweker vinden en die verkocht alle valkjes alleen met spuit ik heb daar geen ervaring mee dus heb dat niet gedaan.
Toen zei paul er staat een tamme valk te koop op martplaats ik kijken daar en die mensen een mailtje gestuurt.
Toen werd er nog 1 aangeboden door andere mensen ik een mailtje gestuurt om te vragen of deze valk tam was.
Dit was niet het geval maar de mevrouw mailde mij terug dat er bij haar een valkje was binnen gebracht van 3 jaar de mensen konden niet meer voor hem zorgen omdat ze er jeuk of zo iets van kregen.
Deze mevrouw zei dat het beestje echt super tam was en je er alles mee kan doen.
Nu wordt er op internet van alles aan geboden je moet nog maar zien of de mensen eerlijk zijn.
Maar deze mevrouw mailde dat als het beestje niet  voldeed ik hem gewoon terug mag brengen dus op deze voorwaarden gaan wij morgen tico halen.
Hij heet eingelijk kokkie maar hij reageert niet echt op zijn naam dus wij noemen hem tico, mijn dochters van 5 wilden hem tica noemen maar ik vind dat toch meer iets voor een meisje dus in overleg is het tico geworden.
Nou morgen komt hij dus jullie horen het wel hoe het veder gaat met ons.
gr.petra

Marianne

Hoi Petra,

Wat leuk dat jullie een valkparkietje hebben aangeschaft.
Ik hoop veel leuke verhalen van Tico te kunnen gaan lezen.
Veel plezier met Tico.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Petra,

Het klinkt in elk geval wel goed dat valkje en je ziet snel genoeg of hij tam is of niet.
Als ie op je vinger gaat zitten en je kan hem aaien dan is ie gewoon zeker tam dus dat zou heel mooi zijn.
Je bent ook meteen zeker dat je geen problemen zal krijgen met het voeren omdat hij al volwassen is :-)
Ik ben benieuwd hoe Tico zal bevallen morgen.

Groetjes, Paul

zazu

hayhay

wat leuk dat je een valkje krijgt!!! en ik ben al benieuwd hoor het allemaal verlopen is..maar dat hoor ik dan wel...
veel plezier met het ophalen van je valkje

gr.
zelda

~Natas~

Hoi Petra,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
En hopelijk hebben jullie er veel lol en plezier ermee.

Gr Natas

ep

Hallo
allemaal bedankt voor jullie reacties geweldig gewoon.
Heb net zijn kooi ingericht.
Een sepia een schommel en een lekkere knabbelstok, een ladder en een touw met een belletje er aan.
Op de grond heb ik hout snippers.
Hoe vaak moet ik zijn kooi gaan verschonen?
Of licht dat eraan hoevaak hij in zijn kooi zijn behoeftens doet.
Liever in de kooi dan er buiten.
gr.petra

ep

:-[ :-[ :-[O ik ben echt heel verdrietig ik kreeg net een mailtje van die mevrouw waat tico nu nog is dat hij vandaag heel stil was en bijna niks van zich liet horen.
Nu wil zij hem nog even een paar dagen opserveren om te kijken hoe het gaat.
O ik baal zo heb net mijn kinderen voorbereid dat hij morgen zou komen en nu komt hij niet.
Hoe moet ik dat mijn kinderen nou vertellen.
Ik baal er echt van.
Ik hoop dat hij snel beter word en dat we hem alsnog kunnen gaan halen. :-[

Agnes

Wat sneu zeg  :(  !

Ik weet hoe moeilijk het is om dat de kinderen duidelijk te maken. Vooral omdat het al bijna zover was dat je Tico op kon halen.
Wij krijgen als alles goed gaat een jonkie uit het nest van Sammy (bij Peter en Lique) Onze zoon vind het heel moeilijk om te wachten. Het gaat hem allemaal veel te langzaam.
Laat staan dat het niet doorgaat als het eigenlijk al zover is!

Ik hoop dat Tico snel bij jullie mag komen!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

ep

ze heeft mij net weer een mailtje gestuurt om te zeggen dat ze het heel sneu vond voor ons.
Ze zei dat het kon zijn dat hij zijn oude baasje misten, ze wil het voor alle zekerheid nog even aankijken.
Zodra hij opgeknapt is mogen wij hem alsnog komen halen.
Dus ik hoop dat het snel beter zal gaan met hem.
een   :-[ petra

Ed

Hoi Petra,

Leuk dat je een dagboek begint voor je valkje Tico.

Maar wat sneu dat je hem nog niet kan ophalen  :-/

Groetjes
Ed

ep

Het is zaterdagmorgen, de dag dat we tico zuoden ophalen.
De kinderen waren al heel vroeg wakker en stormde onze slaapkamer in.
Hoe laat is het waneer gaan we tico halen!!!
Toen heb ik ze verteld dat tico een beetje ziek was geworden en hij nog een possje bij de andere mensen moest blijven.
Dat vonden ze natuurlijk niet leuk, maar sofie van 5 vond het wel beter want die mevrouw was misschien wel een dokter en dan was tico zo weer beter.
Naomi ging bij de lege kooi staan en dat was zo'n triest gezicht.
Ze vroeg of hij dood ging.
Ik zei dat ik dat niet wist maar als dat het geval zou zijn die andere mensen hem netjes zouden begraven.
De buurman kwam gisteren ook nog vertellen dat zijn vriend eitjes had van een valk parkiet hij had gehoort dat ik op zoek was naar een valk.
Ik heb nog niets met hem afgesproken eerst maar eens wachten hoe het met tico gaat.
De mevrouw zou mij op de hoogte houden.
Wel lache ik ben al een poos op zoek naar iemand in de buurt die kleine valkjes heeft moet mijn eigen buurman hier op het forum lezen dat ik er een zoek tewijl zijn vriend niet weet wat hij moet doen als de eitjes uitgekomen zijn.
Maar ik hou het wel in mijn achterhoofd stel dat het mis loopt met tico.

gr. nog steeds een beetje verdrietig. petra

Irene

:-/ jeetje Petra,
dat is sneu. Ik kan m voorstellen dat jullie je allemaal verheugd hadden op de komst van Tico,... en dan komt hij nog niet. Ik hoop dan ook dat het wachten niet al te lang meer zal duren voor jullie!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

carco

Hoi Petra
Wat sneu zeg dat het even niet doorgaat met Tico.
Maarre ik vind het wel heel netjes van die mevrouw dat ze hem zo niet mee geeft.
Dus wat dat betreft mag je er wel zeker van zijn dat die koop goed zit en ze betrouwbaar is!!
Ik hoop voor je dat Tico snel weer opknapt en je hem gauw thuis kan halen!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ep

dank jullie wel voor alle steun betuigingen, we zijn hier in huis allemaal een beetje van slag.
De meiden hebben nu maar een speelgoed vogel in de kooi gezet!
Ik hoop snel iets van gea (de kweekster) te hooren.
Ik weet dat ze tot vanmiddag 16.00uur weg is en wij hebben een verjaardag mijn oma is 87 geworden.
Dus als ik vannavond thuis kom hoop ik dat er nieuws is over onze leive tico, wij hebben het beestje nog nooit echt gezien maar we zijn er nu al aan gehecht.
Had niet kunnen denken dat dat kon op afstand, maar nu ik het zelf meemaak weet ik beter.
petra

Ed

Hoi Petra,

Dat is begrijpelijk je was er helemaal op ingesteld dat je vandaag je valkje kon halen en dat gaat dan niet door. En dat is dan een grote teleurstelling. Maar het is meschien wel even goed dat de kweekster dit heeft op gemerkt. Want voor het zelfde geld had dit bij jouw gebeurd en dat had je hem ook weer terug moeten brengen. Maar hij zal toch heus wel binnenkort komen en dan is er volop vreugde in huis.

Groetjes
Ed