4 mei 2025, 23:25:13

het dagboek van tico.

Gestart door ep, 14 januari 2005, 16:07:38

« vorige - volgende »

ep

Het dagboek begint op de dag voor de aankomst van tico.
Ik was al een poosje opzoek naar een valkparkiet.
Maar in de buurt hier kon ik maar 1 kweker vinden en die verkocht alle valkjes alleen met spuit ik heb daar geen ervaring mee dus heb dat niet gedaan.
Toen zei paul er staat een tamme valk te koop op martplaats ik kijken daar en die mensen een mailtje gestuurt.
Toen werd er nog 1 aangeboden door andere mensen ik een mailtje gestuurt om te vragen of deze valk tam was.
Dit was niet het geval maar de mevrouw mailde mij terug dat er bij haar een valkje was binnen gebracht van 3 jaar de mensen konden niet meer voor hem zorgen omdat ze er jeuk of zo iets van kregen.
Deze mevrouw zei dat het beestje echt super tam was en je er alles mee kan doen.
Nu wordt er op internet van alles aan geboden je moet nog maar zien of de mensen eerlijk zijn.
Maar deze mevrouw mailde dat als het beestje niet  voldeed ik hem gewoon terug mag brengen dus op deze voorwaarden gaan wij morgen tico halen.
Hij heet eingelijk kokkie maar hij reageert niet echt op zijn naam dus wij noemen hem tico, mijn dochters van 5 wilden hem tica noemen maar ik vind dat toch meer iets voor een meisje dus in overleg is het tico geworden.
Nou morgen komt hij dus jullie horen het wel hoe het veder gaat met ons.
gr.petra

Marianne

Hoi Petra,

Wat leuk dat jullie een valkparkietje hebben aangeschaft.
Ik hoop veel leuke verhalen van Tico te kunnen gaan lezen.
Veel plezier met Tico.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Petra,

Het klinkt in elk geval wel goed dat valkje en je ziet snel genoeg of hij tam is of niet.
Als ie op je vinger gaat zitten en je kan hem aaien dan is ie gewoon zeker tam dus dat zou heel mooi zijn.