19 juli 2025, 15:23:14

het dagboek van tico.

Gestart door ep, 14 januari 2005, 16:07:38

« vorige - volgende »

ep

ik hoop het als het maar niet iets erg is dat hij echt ziek is of zo.
Ons leven gaat toch wel door hoor Mijn man en ik hebben er niet zo,n last van maar de kinderen wel.
Ik hoop dat gea met goed nieuws komt, want als hij echt ziek is kunnen wij er ook weinig mee natuurlijk.
En dat zou heel jammer zijn ook voor tico zelf er staat hier een prachtige kooi en heel veel lievde voor hem klaar.
petra

~Natas~

Hoi petra,

Het is inderdaad erg jammer dat je Tico niet kunt halen, maar tis wel beter zo dat hij dan nog even daar blijft.
Want als er iets gebeurt met je vogel bij je thuis voel je je ook erg schuldig en vraag je je af hoe dat komt.
Ik hoop maar dat Tico snel naar jullie toe komt, en gezond en wel zodat je er lang plezier van kan hebben.

Gr Natas

ep

Nog steeds niks van gea gehoort ben wel benieuwd hij is nu 4 dagen bij haar.
Ik hoop dat het goed gaat met hem.
Als ik vanavond nog niks gehoort heb ga ik haar toch even mailen.
Ben net even op hij site geweest ze heeft zelf een papagaai die tico heet dat is wel leuk.
ik hoop jullie snel wat te kunnen vertellen.
petra

Ed

Hoi Petra,

Als je nou nog niks gehoord heb zou ik toch zelf even kontact opnemen met de kweker.

Groetjes
Ed

ep

het is nu maandag en nog niets geoort ik ga nun.
jullie horen nog van mij.
petra

ep

Heb gea vanochtend gemailt.
Heb nog niks gehoort, maar ja niet iedereen heeft de pc heel de dag aan staan. :D
Ik hoop nu echt dat ze vandaag wat laat eten.
We zijn erg benieuwt hoe het gaat met tico.

ep

Ik heb eindelijk nieuws van gea.
Niet zoveel als ik gehoopt had ze mailt mij.
"hij eet goed, daar is niets mis mee, hij krijgt extra vitamines"
"We kijken het nog een dag of twee aan"

Nu weet ik eingelijk nog niks  >:( .

ep

hoi hoi heb eindelijk iets meer nieuws tico lijkt niet ziek te zijn maar.                                                                                  nu blijkt hij een doorgegroeide snavel te hebben de kweekster gaat deze morgen knippen?
Nu is het ook zo dat tico bijna alleen op de grond zit en weinig op stok wie heeft hier ervaring mee komt dit ook vaker voor of heeft dit te maken met die doorgegroeide snavel voor de rest doet tico het goed eet prima en is super lief, en heel rustig, de rustigste van de 150 vogels die zij heeft.
Ze heeft hem gekregen van iemand die er niet meer voor kon zorgen tico is drie jaar oud en is een mannetje.
Wie mij er iets over kan vertellen graag.

ep

Als het goed is is tico zijn snavel vandaag geknipt.
Ik vandaag geen nieuws vernomen .
Maar gisteren een heel goed mailtje ontvangen tico is waarschijnlijk niet ziek, hij eet als een dijker, het is volgens de kweekster gewoon een heel rustig en aanhankelijk beessie, hij fluit wel ze dacht niet dat hij ook praate.(zeker niet meer te leren bij een valkje van 3 jaar)
Maar zij vond in eerste instantie dat hij afwijkend gedrag vertoonden omdat hij zo rustig is en bijna niet op stok gaat.
Gisteren mailden ze dat ze hem nog twee dagen daar wilden houden om er zeker van te zijn dat er echt niks mis is met het beestje.
Dus als het goed gaat gaan we hem zaterdag halen denk ik.
Althans mijn man en mijn dochter ik moet met mijn andre dochter weg.
Als hij tico gaat halen moet hij (tico) dan in een doosje met gaatjes of gewoon in de kooi?Met de auto mee.
Kan iemand mij dat ff vertellen.
een  :D :D :D :D :D :D :D petra

Ed

Hoi Petra,

Aller eerst ben ik blij dat je hem zaterdag kan halen en jij en je gezin ook.

Als het een kweker is zal ze heus wel een vervoers doos je hebben je kan ze wel gewoon in een kooi vervoeren maar is beter van niet. Voor het valkje is dat allemaal vreemd en kan gan vliegen in de kooi. En zich zelf beschadigen dus je kan hem beter even in een doos je doen.

Groetjes
Ed

Paul

21 januari 2005, 06:38:47 #25 Last Edit: 21 januari 2005, 06:39:41 by Paul
Hoi Petra,

Ik heb zelf in de dierenwinkel een vervoersbakje gehaald voor 10 euro en daar kunnen ze zich niet makkelijk in verwonden.
Je zal er misschien wel eens meer naar een dierenarts moeten of met de vakantie ergens anders heenbrengen dan is dat ook makkelijk.

Ik heb dan de grootste maat van deze twee op de foto.
Je hebt ze ook van het merk Ferplast dan zijn ze soms wat duurder.
Deze bevalt me in elk geval erg goed ik had eerst een andere maar deze is veel sterker.
Ik heb hem in Rotterdam gekocht bij een grote dierenwinkel op de slinge.

Groetjes, Paul

ep

Paul bedankt maar ik ga dat niet meer redden voor morgen dus toch maar een kooi denk ik en dan maar  duimen dat het goed gaat.

Ja het is alweer vrijdag en vorige week rond deze tijd kreeg ik dus het bericht dat ik tico niet op kon komen halen.
Maar nu nog 1 nachtje slapen en dan gaan we hem halen.
We hebben er heeeeeeel veel zin in, de kinderen kunnen ook bijna niet meer wachten ik hoop wel dat ze een beetje gaan slapen vannacht en niet te vroeg wakker zijn.

Nou jullie horen wel hoe het afloopt morgen.

Paul

Hoi Petra,

In een gewone grote kooi zou ik hem niet vervoeren ze kunnen zich daar lelijk in verwonden.
Dan kan je beter een klein kartonnen doosje nemen en daar wat luchtgaatjes in maken.
Maar misschien heeft de kweker ook van die vervoersdoosjes die zijn ook een stuk veiliger dan de kooi.
Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat met het ophalen en hoe snel hij aan je went.

Groetjes, Paul

Ed

Hoi Petra,

Het is vandaag zoveer Tico komt er aan YES.

Maar wat Paul zeg heeft hij gelijk in hoor neem zelf een doosje mee of vraag de kweker om een vervoers doos. Want ze kunnen aardig te keer gaan in een kooi in de auto.

Groetjes
Ed

ep

Het is nu zaterdag avond en tico is van af vanmiddag hier.
Hij is super rustig en schuimert wat over de bodem van zijn kooi.
Ik wilde hem vandaag wat rust geven maar kon het toch niet laten hem ff uit zijn kooi te halen ik duwden met mijn vinger tegen zijn buikje en ja hoor hij stapt er zo op, ik heb hem wat trosgier gegeven en hem eens van dicht bij bekeken.
Hij is echt heel rustig .
De kweeker zij al dat ze zijn snavel niet geknipt hadden omdat hij net een beetje begon te wennen ik heb wel gezien dat hij probeerde te klimmen maar dit niet zo gemakkelijk ging.
Dus ga ik toch zijn snavel laten knippen over een week of twee hij eet wel goed hoor.
Na een poosje op mijn vinger ging hij over mijn been zo de tafel op toen dit vond hij wel gek volgens mij de tafel is van glas.
Hij hipte van de tafel op de grond en toen maakte hij gelijk kennis met onze poes.
Ik had gedacht dat de poes hem niets zou doen.
fout  :-[ dus.
De poes wilden denk ik spelen en gaf hem een tikje ik gelijk er naar toe en de poes naar buiten gedaan.
Ik hoop dat de poes er wel aan went.
Na dat hij ff over de vloer had gehipt ging hij op 1pootje staan te slapen .
Ik hem gepakt en op een stok gezet hij was inmiddels weer wakker geworden maar vond het prima.
Zit ik weer op de bank en zit wat te kijken valt tico van zijn stokje af.
Is dit normaal of zou hij gewoon niet op een stok kunnen zitten.
Hij heeft nog geen geluid gemaakt maar mischien moet hij gewoon wennen.
Hij zit inmiddels heerlijk te slapen.
Het is echt een schatje morgen zijn mijn man en kids ff weg en dan wil ik wel een paar foto's maaken dus dat zien jullie dan wel.