22 mei 2025, 08:06:28

doe ik  het zo goed??

Gestart door boezempje, 5 januari 2005, 17:17:33

« vorige - volgende »

boezempje

hai

ik heb angel en boyd apart in een kooi gezedt met een broedblok,
ze waren steets aan het paren en als ze dat deden dan kwamen baloo en fozzie en kuifje hun lastig vallen en kropen dan ook op boyd,
dus werd er een beetje gek van zo.
heb ik er nu goed aan gedaan ze apart te zette??

gr essie

antoine

hoi,
ja hoor bij mij gebeurt dat ook wel eens dat andere valkjes een parend koppeltje komen lastig vallen maar bij mij hebben ze daar niet zo veel last van want ze zitten in een reuze volière dus...!
maar volgens mij is het goed dat je ze appart gezet hebt want stel dat het popje niet bevrucht raakt omdat de rest haar en haar mannetje altijd lastig vallen :-/
nog veel succes!
groeten antoine

Marianne

Hoi Esther,

Ja hoor, prima geregeld van je.
Spannend hoor..... nu maar kijken of ze eitjes in het blok gaan leggen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tara

Hoi Essie,

ja, je hebt het het beste gedaan zo op die manier,
twee jaar terug had ik ook een koppel die steeds een ander koppel lastig viel, en toen het koppel eitjes had, werden ze lastiggevallen door dat koppel, ze werden steeds verjaagd... Heb ze dan ook moeten apart zetten :).

Groetjes, Tara

boezempje

hai tara

dank je meis
ik wist even niet wat ik moest doen en ik hadt zoiets van ik zet ze apart.
en nu gaat het goed.

gr essie

Tara

Hoi Essie,

ja, je hebt de goeie keus gemaakt he :)
Ben blij dat het goed gaat, is ook veel beter voor ze, want als ze gestoord worden, geven ze het vaak op :(

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Esther,

Ik zet een broedend koppel ook altijd appart in een kooi dan hebben ze de meeste rust en gaat het ook het beste met een nestje.
Ze kunnen dan ook geen ruzie krijgen om het nestblok.
Dus ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om ze appart te zetten en na het nestje kan je ze gewoon weer bij de andere valkjes zetten.

Groetjes, Paul

antoine

hoi,
ja volgens mij zijn we het allemaal eens dat je de goede beslissing hebt genomen! :)
groetjes antoine

boezempje

hai

oke dank je allemaal
dan laat ik het zo en we wachten rustig af,

gr essie