5 mei 2025, 05:41:25

De broedblokken op zolder!!

Gestart door daan, 4 januari 2005, 02:10:23

« vorige - volgende »

daan

4 januari 2005, 02:10:23 Last Edit: 4 januari 2005, 02:10:48 by daan
Hoi allemaal,

Nou er is vandaag een begin gemaakt met de verbouwing van de zolder, ppppppfffffffff wat een bende kan je verzamelen op een zolder hahaha.
We zijn naar de Gamma gereden en hebben daar isolatie en laminaat gehaald. Dus eerst opgeruimd en daarna de boel geisoleerd. Toen dat klaar was begonnen ze met het leggen van de laminaat. Want ik wilde eerst zeil, maar eigenlijk vind ik laminaat mooier. En het ligt er al in hoor, ja die mannen zijn zo snel hihii
Ik zal jullie op de hoogte houden van de verbouwing op zolder. Het is de bedoeling dat er in eerste instantie 6 broedkooien komen. Een begin en dan kijken we wel wat we nog meer gaan maken. ik zie het al helemaal zitten.
En we hebben vanavond ook besloten om te proberen om te zorgen dat het voor 16 janauri af is. Want dan hoef ik de valkjes die van de TT in Apeldoorn komen niet eerst weer de buitenvoliere in te doen en dan weer te vangen om te koppelen in de broedkooien. Niet allemaal want er zitten op de TT ook jongen van dit jaar en daar wil ik niet mee gaan broeden dat is veelste vroeg.

Hier de mannen aan het werk.

Groetjes daan

daan

Hoi allemaal,

vanavond weer een hoop gedaan, de vloer ligt er dus helemaal in en de wanden zijn we bezig met schilderen. En het belangrijkste is dat er ook een start is gemaakt met de bouw van de broedhokken. We doen aan de zijkanten en achterkant kunststog schrootjes zodat je dat lekker makkelijk kan schoonmaken. En we gaan laadjes erin maken zodat je ook makkelijk kan schoonhouden. We maken ze zo, dat het 6 broedkooien kunnen zijn, maar dan doen we in het midden schotjes zodat je die er ook uit kan schuiven en dan heb je 3 lange vluchies. Hat gaat echt heel mooi worden hoor. Het gaat wel lukken om het voor 16 januari af te hebben hahahaha

Groetjes daan

kok_roy

Ik ben heel benieuwd hoe het daar op zolder naar uit gaat zien. Ik wacht met smart op de foto's! :)
Veel succes verder!!

Groeten Roy:P

daan

Komen vanavond okay hahaaa
De mannen zijn druk bezig.

daan

11 januari 2005, 02:18:37 #4 Last Edit: 11 januari 2005, 02:20:09 by daan
Hoi allemaal,

Er is vanavond weer een hoop werk verricht. Want ja ik hoop dat het as zondag klaar is, dan kan ik mooi de valkjes die van de TT komen ff in caretaine zetten.
Dit zijn de eerste 4 die bijna klaar zijn. Ik heb de voorzetrekken allemaal van mijn ouders gekregen, mijn vader is zo trots op me dat ik dezelfde hobby heb als hem, dat hij ze wilde sponseren. wat zijn het toch een lieverds hé!!!!
Dus hier weer een nieuwe foto.
Morgenavond gaan de mannen weer verder, dan volgen er weer nieuwe foto''s misschien.
Zoals jullie zien komen er onderin ladens om makkelijker schoon te maken en de voorfronten vallen mooi in aluminium geultjes das gelijk mooi afgewerkt.

Groetjes daan

Mandy

Hé dat ziet er goed uit hoor! ;D
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, succes verder! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

15 januari 2005, 21:19:34 #6 Last Edit: 15 januari 2005, 21:23:05 by daan
Hoi allemaal,

Yippie het is af, de 6 broedkooien zijn af, helemaal klaar om de valkjes te ontvangen, we gaan ze morgen ophalen in Apeldoorn, dus dan hoeven ze niet eerst weer de buitenvoliere in, maar kunnen lekker in huis blijven. Dezelfde temperatuur. We hebben ze met schuiflades gemaakt, lekker makkelijk schoonmaken, en we kunnnen er ook 3 kooien van maken, want er zitten schuifplaatjes tussen. Alles in geschilderd, laminaat ligt erin, nu alleen de rommel nog ff opruimen en klaar zijn, wat ben ik toch weer blij met zo'n vent en een lieve papa. De broedblokken zitten aan de buitenkant van de kooien, lekker makkelijke nestcontrole.
Er zitten nu nog een plaatjes hout voor het gat, zodat ze nog niet meteen in het blok kunnen. Eerst ff lekker 1 weekje uitrusten na de TT, en dan krijgen ze een partner en dan 2 weekjes later ofzo dan mogen de blokken open.
Ik ben er erg blij mee hoor.
Hier de foto's

Groetjes daantje

Marianne

Hoi Daantje,

Knap stukje vakwerk hoor!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

17 januari 2005, 09:25:14 #8 Last Edit: 1 februari 2006, 08:18:06 by *Marianne*
Hoi Daan,

Dat ziet er netjes uit met die broedkooien en ook makkelijk te controleren zo hoe het met de eitjes gaat.
Ze kunnen elkaar zo in elk geval nooit storen en dat is toch wel fijn als ze een nestje hebben.
Ik ben benieuwd hoe het gaat als ze gaan broeden.

Groetjes, Paul

Het verhaal is gesloten, er is een jaar niet in geschreven.
Wil je hem geopend hebben, neem contact met mij op.
Groetjes Marianne