5 mei 2025, 19:11:12

Smokie en Deeno

Gestart door Britt, 26 november 2004, 15:20:58

« vorige - volgende »

Britt

hallow allemaal weer...

na bijna een half jaar ben ik er weer eens..
er zijn namelijk heel wat dingen gebeurt rond de familie en ik ben erg ziek geweest....
maar das gelukkig is dat voorbij...
naar de valkjes
zoals de meeste al wisten heb ik een witmasker man genaamd smokie en een lutino waarschijnlijk man genaamd deeno...
smokie komt bij trudie vandaan en deeno bij daantje....

smokie heeft eindelijk geleerd het raam te ontwijken hahahha
meestal zag hij het raam te laat en maakte maar een noodlanding in de gordijnen..
smokie had eigenlijk de naam elvis moeten hebben.
hij heeft voor mijn gevoel en vergeleken die van deeno een gigantische kuif.
en hij lijkt ook wel veel groter dan deeno...
deeno had ik gekortwiekt nou niet ik maar de dierenarts na overleg met de dierenarts.
deeno verwonde zichzelf vreselijk tijdens het vliegen..
veren stuk lijfje stuk..
hoe die het voor elkaar kreeg weet ik niet maar het was zielig om te zien..
hij heeft nu alweer een paar vliegveren erbij en gelukkig kan die over ongeveer 3 weekjes weer lekker vliegen..
smokie en deeno zijn niet super super tam maar ze zijn voor mij tam genoeg ze willen bij je zitten , eten uit je hand en reageren als je ze roept...
dat is voor mij tam genoeg...
ze eten zelfs van je bord af als je niet uitkijkt..
hahaha laatst nog...
me ouders waren me zus op halen in belgie en ik was dus alleen thuis....
had de vogels lekker los..
en zat me bordje macaroni te eten....
en toen kwam smokie aanvliegen hahaha..
hij had zeker trek in macaroni want het lande wou niet lukken dus zo... PLOP.. in me bord macaroni en toen had ik een roodborst valk hahahahha..
daarna heb ik hem maar lekker gebaddert maar moest wel eerst even bijkomen van het laggen....
ik zal even wat foto's laten zien van nu als het lukt.

Dit is Deeno

Hier is Smokie

En Hier lekker saampjes

Nou Zijn 2 schatjes toch..
Ik Hoop dat ik nu vaker hier weer zal komen om andere verhalen ook weer te lezen...

groetjes britt, smokie en deeno

Paul

Hoi Britt,

Wat fijn dat het zo goed gaat met je schatjes en natuurlijk ook weer met jou.
Ze zien er echt heel lief uit op de foto's en dat ze een beetje ontseugend zijn is juist vaak wel leuk :-)
Ik ken het wel dat ze in je bord eten landen ik had een albino die een keer in de baby pnangan geland was dat geeft ook een heel speciaal effect :-)

Groetjes, Paul

daan

Hoi Britt,

Wat leuk om weer wat van je te horen.
En deeno ziet er lief uit. Ja dat is altijd een nadeel als een lutino eenmaal tegen het raam vliegt, dan beschadigen ze heel snel. Smokie heeft idd een giga kuif net als bij mijn Kuiffie hahaha
Knuffel aan je moppies.
Groetjes daan

Britt

:D het valt me nu pas op dat ik een pubervalkje ben  :D
mag ik nou ook irritant gaan doen...
smokie tikt trouwens telkens met ze snavel tegen de bak net een specht hhahahha
er was al verteld dat mannen dit snel doen hahah
om mee te maken is wel grappig...

groetjes britt smokie deeno

Britt

hallow,

ik ben nog steeds bezig met nog tammer maken .
maar dat lukt niet echt .
smokie wou eerst nog wel lekker kroelen maar nu wil hij dat niet meer..
is dat omdat hij nu een vriendje heeft of omdat ik het een tijd niet gedaan heb...
hij eet nog wel uit mijn mond...
das wel komisch...

groetjes britt, smokie, deeno

Paul

Hoi Britt,

Het kan zijn dat hij wat minder tam is door minder aandacht die je hem gegeven hebt.
Geef hem nu in elk geval weer alle aandacht die je kan geven dan kan het zeker weer terugkomen en hij word dan weer zo tam als daarvoor.
Ook met twee valkjes samen kunnen ze heel erg tam blijven dat is normaal geen probleem.

Groetjes, Paul

Britt

aangezien ik een stresskip ben en erg om me beestjes geef vraag ik het volgende...
deeno (de Lutino) ziet er niet goed uit....
bloed op de veren onder de vleugels is het stuk en hij heeft kale plekken op ze verenpak...
ik vindt dit VERSCHRIKKELIJK om aan te zien...
het probleem is hij is niet ziek... heeft verder nergens last van  en is wel in de rui...
dus ik dacht dat het gewoon door de rui komt dat het niet echt lekker gaat....
maar het is zo zielig om te zien dat ik hem graag wil helpen...
heeft iemand wel vaker zoiets mee gemaakt en wat heb je er aan gedaan..
of weet iemand wat ik ermee moet doen....
het zal vast wel iets kleins zijn maar wou graag van de echte vogelkenners op deze site een reactie en mischien advies...

groetjes britt smokie en deeno

Paul

Hoi Britt,

Normaal in de rui zullen er geen veren gaan bloeden dus dat is op zicht al vreemd.
Vaak komt dat door een met geweld uitgetrokken of beschadigde veer.
In de rui kunnen ze er wel lelijker uitzien soms maar echt grote kale plekken zullen ze meestal niet hebben.
Nou is een lutino wel wat zwakker wat veren betreft dus dat kan wel wat slechter gaan met de rui.
Je zegt dat het onder de vleugels stuk is komt dat door plukken van de veren?
En zie je daar ook wondjes zitten dan?

Groetjes, Paul

Britt

hoi paul...

onder de vleugels is het stuk en dat komt denk wel van het plukken want hij zit er elke keer met ze snavel tussen..
en het zijn niet echt wonden maar het is er wel stuk....

groetjes britt,smokie,deeno

Britt

Hallo allemaal,

tijd weer niet geweest... druk druk druk...
ik been afgelopen vrijdag naar een vogel beurs in apeldoorn geweest  in de amercanhal...
daar waren uiteraad allemaal mooie vogels te bewonderen...
ik moet eerlijk zeggen dat ik heel wat valkparkieten heb gezien maar geen een met zo een giga kuif als smokie.. hahahahah
ik heb er een fallow geparelde valk gezien en ik had het bijna gekocht... het is dat ik niet op mezelf woon anders had ik haar gekocht...
jaja een pop was het en ik weet wel dat als ik op mezelf woon zo een fallow geparelde pop wil....
want die vondt ik het mooist van allemaal....
er waren ook kaketoes en die waren ook geweldig....
met smokie en deeno gata het goed...
ze krijgen eerdaags een grotere kooi....waarvan het dak dan open kan dus dat ze er makkelijk uit kunnen klimmen....
dat was het wel weer...
als ik het nieuwe verblijf heb maak ik er wel een foto van en zet hem op het forum...

groetjes brit, smokie , deeno

Paul

Hoi Britt,

Ik was vandaag ook op die TT en het is altijd leuk om daar even te kijken.
Helaas zijn er 100000 kanaries en misschien heb ik 40 valkjes gezien op het tentoonstellingsgedeelte.
Op de verkoop zater er ook nog een aantal.
Helaas zitten sommige er erg zielig bij en inderdaad echt valkjes met hele lange kuiven heb ik ook niet gezien.
Ik heb er hier ook een paar met een superlange kuif dat is wel mooi om te zien.
Ook fijn dat ze nu een grotere kooi krijgen daar zullen ze wel blij mee zijn ook al zeggen ze het niet misschien :-)

Groetjes, Paul

Britt

hoi paul...

ja er waren daar ook inderdaad TE VEEL kanaries...
en er waren inderdaad valken die er ook zielig bij zaten... er was een wildkleur man die was gescheiden van ze pop..
en die zat heel erg stresserig heen en weer te ijsberen terwijl het popje in een doosje werd gedaan en verkocht werd..
dat vond ik wel erg.....
toen dacht ik nou ik neem die wildkleur mee... maar heb hier al 2 mannen zitten en wou een pop....
maar er zaten wel hele mooie.....

en smokie en deeno zullen inderdaad blij zijn met een grotere kooi....
die ik nu heb is ook groot... maar ja ik denk altijd maar het kan nooit te groot zijn want ze hebben alle ruimte nodig die ze hebben....
en ja dat ze het niet zelf kunnen zeggen dat het leuk is is jammer maar dat weet je natuurlijk vanzelf wel.. hahahahah..

groetjes britt, smokie denno

daan

hoi britt,

Blij om te horen dat het goed gaat met Deeno en Smokie.
Ik heb ook mee gedaan aan de TT in Apeldoorn, en ze hebben het erg goed gedaan. Jazzy heeft zilver gehaald.

Groetjes daan

Britt

hey wat goed......
en wat voor valk is  die??