21 juni 2025, 23:52:04

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Lique,

Heerlijk om je enthousiasme weer te kunnen lezen.
Hoe is het met je geelwangen?,.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Cor_en_Petra

Fijn voor jullie Lique en Peter! ;D ;D ;D

Nooit stoppen he! Althans, niet om de reden dat het even tegen zit!  Vergeet niet dat jullie al enorm veel lieverds aan een pleegouder hebben geholpen, waaronder onze kleine doerak, Cheeky! Knuffelkont nr. 1 (zie plaatje), maar ook deugniet nr. 1 (daar had je ons al voor gewaarschuwd, Lique! zie plaatje nr. 2).

Veel liefs van Cheeky en Petra (Cor is nl. met vakantie)

Paul

Hoi Lique,

Het blijft toch naar dat je eigenlijk nog steeds niet weet wat de oorzaak nou is :(
Ik heb zelf totaal geen vertrouwen in de PTT dus als ik een jong heb voor sectie rijd ik zelf naar dr Feld om het af te geven.
Door foutjes van de PTT heeft kleintje hier het ook bijna niet gehaald omdat het 5 dagen duurde voor ik de medicijnen had terwijl het na 1 dag al verkeerd bezorgd was bij onze buren die er niet eens wonen :(
Hopenlijk gaan de rest van de jongen allemaal goed het is altijd heel erg als er dood gaan :(
Heel veel sterkte met je kleintjes in elk geval en nu maar hopen dat alle ellende achter de rug is.

Groetjes, Paul

Lique

3 mei 2005, 11:54:58 #948 Last Edit: 3 mei 2005, 13:24:50 by Lique
Hoi allemaal,

De kleintjes van Billy e van Sjors zitten apart in een grote kooi.
Zij moeten nu nog even goed wennen aan de mensen, want ze zijn o zo bang nog. Zelfstandig eten en drinken gaat redelijk oner begeleiding, dus dat betekent, dat de nieuwe baasjes al gauw hun valkje(s) op mogen halen.

Gisteren was een pechdag. We hadden een witmasker pop, met 4 jongen. Ze had het al vaker gepresteerd, om haar kleintjes te lang alleen te laten liggen, waardoor deze koud waren. Omdat ik haad nog een kans wilde geven bleven de jongen bij haar. Gisteren merkte ik weer op dat de kleintejs alleen lagen, en waren erg koud. De jongste 2 hadden een aparte houding, en lagen meer op de buik als dat ze op de pootjes stonden. De oudste 2 heb ik overgelegd naar Loulou en Minnie, maar de jongste 2 was moeilijk, omdat ik geen nestjes had van 1 dag oud. Daarom heb ik het geprobeerd bij Levi's en chipie. Blijkbaar waren de jongen niet goed, en werden ze ook verstoten. Ik moest ze weghalen. ik heb het nog bij Kyra geprobeerd, en bij Chico, maar helaas. Niemand wilde de kleintjes.
Toen heb ik zelf maar een kruik warm gemaakt, en ze zelf gevoerd.
Helaas overleed gistermiddag de lutino, en gisteravond de witmasker.

Gisteren is er wel weer een lutino geboren bij Chico, dat geeft wel een raar gevoel. Eerst sterft er een lutino, en zo wordt er ook een lutino geboren.

Vandaag is er weer een albino geboren bij Levi's Chipie, en nog een pop (witmasker bont cinnamon gepareld). Het kleintje heeft dus 3 ouders, en krijgt aandacht zat. Er zullen nog een paar kleintjes geboren gaan worden.

De jongen van Hugo en Boss zijn witmasker bonte valkjes.

De geelwangen hebben nog maar 2 goed bevruchte eitjes over, en deze staan op het punt van uitkomen. Ik heb er tot nu toe alle vertrouwen in. Ik stoor ze zo min mogelijk, het lijken goede ouders.

Tierra en luna hebben ook weer 2 eitjes. hier zullen witmasker cinnamon en witmasker valkjes uitkomen.
Toen ik het koppel kocht beweerden de mensen dat er ook witmasker (cinnamon) bont en albino uitkwam, maar dat moeten we maar eerst zien.

De jongen van Raider en twix zijn onwijs kaal, ze hebben alleen nog maar vleugeltjes en een klein staartje. Maar gezond zijn ze wel, dus ik laat ze lekker bij de ouders.

Billy heeft alweer nieuwe eitjes, evenals sjors.

De jonge albino van Tom en jerry wordt erg goed gevoerd, en nu is ook duidelijk dat Jerry eitjes in 2 blokken gelegd heeft.

De jonkies van Flower en Power groeien ook goed. Volgens mij is de één een cinnamon gepareld en de ander een grijs gepareld. De één heeft echt lichtere ogen als de ander. Maar we wachten af.

Dexter en Deedee hebben tot nu toe nog geen witmasker geparelde jongen helaas. Wel heeft ze zeker al 2 witmasker mannetjes.

Verder zitten er nog eenaantal valkjes op eitjes, hopelijk gaat het allemaal goed.

Binnen gaat het super. Sam heeft haar eerste eitje weer gelegd, en P.D. heeft op haar verjaardag (1mei) ook haar eerste eitje gelegd. Hier zaten we al weken naar uit te kijken.
Het is zoals gewoonlijk weer een misvormd eitje, en zal niet uitkomen, maar ze zal wel weer een pleegjong krijgen.

De eitjes van Yellow en Chico zijn ook prima in orde, heel mooi bevrucht, het zullen goede ouders zijn.

Het gaat ook erg goed met de jongen van Sammy en Phoebe. Inmiddels zijn zij al 3,5 week oud en groeien als kool.

En pebbles, ja wat moet ik over haar zeggen....
Ik hou haar lekker zelf ;D ;D hiihhihiih, nee hoor.
Michael en Chantal zitten met smart op haar te wachten, en zéér binnenkort mag ze naar ze toe. Ze zit apart en eet en drinkt bijzonder goed.
Ik heb haar ook een truukje geleerd, als ik mijn hand opsteek, en haar naam roep vliegt ze naar mijn hand. Ze is heerlijk tam, maar ik zal het onwijs moeilijk krijgen om haar straks uit te zwaaien.

Hoi Gerda,
Ik was er ook best aan toe, dat er wat positiefs zou gaan gebeuren, en vandaag al helemaal na het drama van gisteren.

Hoi Ankie,
Ik bekijk regelmatig de dagboeken van mijn vorige kleintjes. Ik vind het altijd erg leuk om te lezen dat het zo goed gaat, en anderen blij zijn met mijn jonkies.

Hoi Caroline,
Ik hoop ook dat Chico een split voor bont heeft, dan krijg ik nóg mooiere jonkies hihihih.

Hoi Roxanne,
Ja, zeker een grote hoera. En vooral op de manier hoe ze het voor elkaar hebben kunnen krijgen.

Hoi Nel,
Het broeden gaat super. Yellebelletje heeft al eens eerder onbevruchte eitjes gehad, en daar zat ze heel trouw op te broeden. Chico doet vrolijk mee.

Hoi Lin,
Toen we chico gevonden hebben, zaten er allemaal gele vlekjes. Vandaar het vermoeden, dat hij gepareld is, en op dat moment nog met zijn rui bezig was.

Hoi Gonnie,
Ik ben ook erg benieuwd wat voor jonkies eruit komen, en hoe ze het gaan doen, maar het zal ongetwijfeld wel goedkomen.

Hoi Anita,
Ik las dat je al een jong hebt, bij mij moeten ze nog geboren worden. omdat er 3 eitjes niet goed zijn, zijn de laatste 2 eitjes wel goed, en deze komen zeer binnenkort uit.

Hoi Patricia,
Zeker, en wat voor'n verassing, dit heb ik nooit verwacht.

Hoi Rianne,
Dank je wel ;)

Hoi Nel,
Je bent van harte welkom hoor, om een middagje te knuffelen met het jonge spul. Zullen ze heerlijk vinden ;D

Hoi Kirsten,
Mijn geelwangen broeden nog erg trouw, en wisselen mekaar uitstekend af. Heel soms zie ik dat ze er beiden opzitten. Kan op het moment nit beter.

Hoi marco,
Inderdaad, het mag allemaal wel wat positiever worden, maar helaas zal het niet zo gaan. Er zullen altijd jongen overlijden, maar daarentegen zullen er ook erg veel jongen een goed thuis krijgen, waar ze met erg veel liefde oud zullen worden.

Hoi Petra,
Wat liefffff :-* Cheeky is en blijft toch zo'n moppie.
Hopelijk besluit je met de tijd een deugniet nummer 2 aan te schaffen, en 3 en 4...... :D

Hoi Paul,
Helaas zit het ons ook vaak tegen met de TPG. Maar het lijkt beter te gaan met mijn jongen, de meesten groeien goed. ik voer ze wel 1 handvoeding per dag bij, en het verschilt per valkje hoeveel zij eten. Maar op deze manier moet het goed blijven gaan.

groetjes Lique

Rianne

Ja je krijgt toch wel een band met sommige valkjes he? :)

Mandy

Fijn dat het zo goed gaat met het kleine grut. ;D
Jammer van die paar kale jongen, maar zolang ze gezond zijn is het goed hé. :)

Citaat van: Lique op  3 mei 2005, 11:54:58
De geelwangen hebben nog maar 2 goed bevruchte eitjes over, en deze staan op het punt van uitkomen. Ik heb er tot nu toe alle vertrouwen in. Ik stoor ze zo min mogelijk, het lijken goede ouders.

Laat je de eitjes bij hun uitkomen, durf je dat risico te nemen? Ik sta er al van te kijken dat je ze überhaupt hebt laten broeden... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi Rianne,
Ja een band krijg je zeker. Pebbles heeft het in haar leventje al onwijs moeilijk gehad, en we hebben vaak genoeg gedacht dat ze het niet zou redden. Botontkalking en noem maar op, ze heeft het allemaal overleefd. Een sterker valkje als Pebbles kan er bijna niet zijn.

Hoi Mandy,
Gelukkig gaat het heel goed met ze, en bij jou ook zo te zien met de babyboel.
Kale jongen vind ik nog niet zo heel erg, ze zullen wel weer veren krijgen als ze bij de ouders weg zijn. Ze worden gelukkig goed gevoerd, iedere dag is de voerbak van de ouders schoon op.
De eitjes laat ik wel uitkomen bij de geelwangen, en ik observeer natuurlijk hoe het gaat. Mocht het niet gaan, heb ik een meerdere nestjes paraat staan, waar alles zo naar oververhuisd kan worden.
Mijn doel was om met eigen ogen te zien, hoe deze mutatie zich uit in het nestelen. Tot nu toe heb ik niets vreemds opgemerkt, ze doen het net als de andere valkjes. maar het kan natuurlijk in 1 keer helemaal mis gaan. Daar ben ik op voorbereid. Als je dat niet bent, gaat het natuurlijk flink mis.

groetjes Lique

Lin

zo Lique alles weer doorgelezen. Handig dat je zo goed uitlegd wat voor mutaties eruit komen/zijn en wat de namen van de ouders zijn. Want anders snap je er niks meer van. Wat jammer van die jonkies heb je die ook nog opgestuurd naar Feld? Daarentegen heb je wel weer onwijs veel lieverdjes erbij gekregen. Mis je nou niet alle valkjes die je verkocht heb. Of vergeet je op het laatst wie nou naar wie was gegaan? Nee toch?

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anita1

;D hoi lique,
sjonge jij hebt altijd zo veel te vertellen he?
en die foto's zijn mooi altijd.ik ben ook heel benieuwd naar de geelwangen.zou toch geweldig zijn,als ze het allemaal zelf deden.
dan kan je,je echt gelukkig prijzen!
ik gun het je dubbel en dwars.
knufff anita

Lique

Hoi allemaal,

Met een half uur zal de eerste geelwang geboren gaan worden. hij is nu al zo ver, en ik kan al zien dat er een geel donsje in zit. K had ook niet anders verwacht hoor :D
Hier een foto van het eitje:

Ook is er vandaag weer een albino jong geboren bij Levi's Chipie en Mexx (ik heb haar maar een naam gegeven).
Ze hennen nu dus 2 albino jongen.

Rianne

Nou met 3 ouders die ervoor zorgen kan het haast niet mis gaan! :)

Lique

4 mei 2005, 10:47:35 #956 Last Edit: 4 mei 2005, 10:50:59 by Lique
Citaat van: Lin op  3 mei 2005, 22:05:05
zo Lique alles weer doorgelezen. Handig dat je zo goed uitlegd wat voor mutaties eruit komen/zijn en wat de namen van de ouders zijn. Want anders snap je er niks meer van. Wat jammer van die jonkies heb je die ook nog opgestuurd naar Feld? Daarentegen heb je wel weer onwijs veel lieverdjes erbij gekregen. Mis je nou niet alle valkjes die je verkocht heb. Of vergeet je op het laatst wie nou naar wie was gegaan? Nee toch?

Groeten Lin

Hoi Lin,

Ik heb de overleden jongen niet naar Feld opgestuurd voor sectie. Dit omdat ik de reden weet van het overlijden, en dat is dat ze te lang koud hebben gelegen. Toen ik ze vond waren ze al onwijs zwak, maar na een warme kruik en handvoeding ging het al wat beterder. Maar toch een terugslag gehad, helaas dat ze zijn overleden, maar misschien beter voor de jongen zelf. Misschien hadden ze veel pijn.

groetjes lique

Citaat van: Anita1 op  4 mei 2005, 08:42:16
;D hoi lique,
sjonge jij hebt altijd zo veel te vertellen he?
en die foto's zijn mooi altijd.ik ben ook heel benieuwd naar de geelwangen.zou toch geweldig zijn,als ze het allemaal zelf deden.
dan kan je,je echt gelukkig prijzen!
ik gun het je dubbel en dwars.
knufff anita

Hoi Anita,
Ja, ik heb altijd heel veel te vertellen ihhiihhi.
ja, ik laat de jongen zo lang mogelijk bij de ouders. En als het echt niet gaat, neem ik de jongen weg natuurlijk. Ik laat ze niet dood gaan. Maar ik wil wel dast mijn geelwangetjes een kans krijgen.

groetjes lique

Citaat van: Muppet op  4 mei 2005, 10:44:09
Nou met 3 ouders die ervoor zorgen kan het haast niet mis gaan! :)

Hoi Rianne,

Nee, het kan zeker niet misgaan ihiihhi. Levi's en Chipie hebben samen al vaker jongen gehad, jammergenoeg is het aller eerste nestje finaal mis gegaan. Maar later deden ze het uitstekend, en ik ga er ook van uit, dat het nu ook uitstekend gaat verlopen, zeker omdat Mexx erbij zit.

groejtes lique

Suzanne

Hoi Lique,

Is je geelwang jong er al?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

4 mei 2005, 14:41:15 #958 Last Edit: 4 mei 2005, 14:54:56 by Lique
Hallo allemaal,

Net is mijn eerste jong uit Drum en Camel geboren.

Dit kan een geelwang zijn, hier komen we gauw genoeg achter.
Paps is al druk bezig met het kleintje warmhouden, en mams heeft hem nog niet gezien, omdat het paps beurt van broeden is.

groetjes lique

Suzanne

Hoi Lique,

Gefeliciteerd met je eerste jong uit het geelwang koppel! Ik hoop voor je dat het een geelwang is.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.