5 augustus 2025, 19:07:52

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Eugenie

Hoi Lique,

Fijn dat je het weer wat positiever kunt zien! Het zou toch echt zonde zijn om alles op te geven, na zoveel moeite.
Ondanks het verdriet van verlies heb je nog veel lieve valken die je plezier kunnen geven! Ik hoop wel voor je dat Dr.Feld deze keer met enige zekerheid een oorzaak kan geven.

Fijn om te lezen dat het met heel veel jongen op dit moment wel goed gaat, het zijn allemaal schatjes.
De 'grotere' jongen (en ons kwibusje) van Billy en Sjors doen het ook goed, lees ik. Hoe gaat dat als de moeders weer nieuwe eitjes leggen? Laat zij de peuters dan nog toe in de nestkast?

Heel veel succes, en kop op he?!
Groetjes,
Eugenie

Rianne

Ik ben blij dat je er weer wat positiever tegenover staat. Ik kan me voorstellen dat je eraan gedacht hebt om te stoppen, maar als je valkjes je lust en je leven zijn, geef je dat niet op.
Ik wens je veel succes toe Lique. :)

Anita1

;D wat een kracht heb je toch.ik heb er wel bewondering voor.
ben benieuwd naar de uitslag.maar je hebt echt mooie koppels zeg,en prachtige jonkies.hopelijk is het nu even iets rustiger.
een knuff anita

bobbie

Lieve Lique en Peter,

Je hart klopt voor al die lieve vrienden in je tuin en binnen
daar wil je al het goede voor, daarop zet je je zinnen.
Maar zoals je zelf al zegt
in het leven is niet alleen het goede voor hun weggelegd.

Buiten de liefde die je voor hun voelt
heb je ook verdriet, we weten wat je bedoelt
als er weer een paar sterven
dat dit je dagen kan bederven.

Ook je zin in het redderen en bijvoeden van het kleine grut,
ellende is niet waar je kracht uit put
Alles wordt door het verlies ondermijnd, je wordt depressief
je hebt het gevoel dat  je alles verliest, dat neem je niet voor lief.

Krachtig zeg je nu: het hoort ook bij het leven
naast het verdriet blijven de vogels je liefde geven.
Blijf dit alsjeblieft zien door alle ellende heen
Weet dat als er weer wat gebeurt: je huilt niet alleen!

Nel :-*

Olga en Hans

Hoi Nel,

Wat kan jij ontzettend mooi dichten, schut jij dat zo uit je mouw. Knap hoor.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Kirsten

Jeetje Nel, tranen over m'n wangen, wat een lief en mooi gedicht. Alles wat je inderdaad tegen Lique en Peter zou willen zeggen staat erin,.

Lique, ik hoop dat er weer een zonnestraaltje om de hoek komt bij jullie en je wat rust krijgt. Aan liefde bij jullie geen gebrek, het heelt alleen niet alles helaas.

Dikke knuf van hier
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rox4nne

Nel, wat heb je dat mooi geschreven, wow, ik had het niet beter kunnen zeggen.
Ook ik heb bewondering voor Lique die dit allemaal zo maar even kan.. :-*

Liefs,
Roxanne

Astrid

Hoi Lique,

Fijn je weer terug te zien op het forum,
dat je weer in staat bent om ons te vertellen hoe het
bij jullie gaat, en helaas is er weer een kleintje die het
niet heeft mogen halen.

Ik vond het gedicht van Nel ook heel erg ontroerend.

Groetjes,
Astrid

Lin

Hey

Toch nog weer een dode. Maar gelukkig ben je weer terug met prachtige fotos en verhalen. Leuk om deze jonkies te zien. Ik zit altijd weer met een smile naar je jonkies te kijken. Mocht je het even niet kunnen opbrengen met geld voor Feld. Dan gewoon aan ons vragen we willen graag je helpen. Hoe gaat het met Peter? Hij was er zeker niet zo bij betrokken? Veel sterkte maar weer en blij dat je toch nog een positief verhaal hebt geschreven. Maakt al je dagboek lezers weer blij. ik heb respect voor je Lique..

Groeten Lin

p.s. wow Nel jij kan wel iemand raken met zo'n gedicht..

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

27 april 2005, 00:30:47 #924 Last Edit: 27 april 2005, 01:04:16 by kazoo
Jee, wat een ellende allemaal Lique. Zo treurig dat je steeds weer jongen moet verliezen. Als je veel jongen kweekt vallen er altijd wel een paar af, maar zoveel kan niemand toch aan ? Heel veel sterkte met alles !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Jeroen N

Hee Lique en Peter,

Ook ik wou even zeggen dat ik het heel vervelend voor jullie vind dat het nu (hopelijk even) minder goed gaat. Het is zo jammer dat je er heel weinig aan kan doen, ondanks dat jullie zo je best doen. Als ik de verhalen lees op het forum dan zijn heel veel mensen (waaronder ik!!!) heel blij met jullie, en wat jullie allemaal doen voor valkjes en mensen die van valkjes houden. Ik schrok best wel even toen ik je verhalen las, zoveel pech in zo een korte tijd... Daar wordt je even stil van... Maar als je de andere valkjes dan weer ziet, waar het goed mee gaat, dan verschijnt er toch weer een glimlach op je gezicht! Als je ziet dat jullie valkjes, weer heel veel mensen heel erg blij gaan maken, en een goed tehuis krijgen bij mensen die van ze houden. Alleen mogenlijk door jullie fantastiese inzet en kennis van valkjes!

Jullie doen het hardstike goed!!! Succes in deze zwaardere perioden!

Groeten Jeroen N.

Eugenie

Hoi Lique,

Leuk om te zien dat je de web-cam van de buitenvoliere weer hebt aangesloten! Grappig om al die bedrijvigheid te volgen.
Kan het zijn dat de peutervalkjes ook al voorbij komen, of zitten die daar niet?
Ben benieuwd of je al iets van Dr.Feld hebt gehoord. Maar dat lezen we binnekort wel, hopelijk valt het mee en komen nu de goede tijden! We duimen voor je!
Je zult het vast heel druk hebben met de "babyboom" van je valken.
Toi-toi-toi.... :)

Groetjes,
Eugenie

Lique

Hoi Hans en Olga,
Nee, het is zeker geen optie om alle valkjes weg te doen. Ik zal dan wel erg snel mijn dromen opgeven, en dat is niet de persoon die ik ken. Als ik echt iets wil, kan ik er ook erg lang voor vechten, dus ook voor mijn valkjes.

Hoi Gerda,
Positief blijven zal moeten als je met valkjes kweekt. Je kan niet altijd maar met de pakken neerzitten, als het even tegenzit. De valkjes vragen ook in de slechte tijden veel aandacht en verzorging en deze moeten ze ook krijgen.
Ik vond het even heel moeilijk,en besloot even tot mezelf te komen. Langzaam aan wordt het allemaal wat positiever.

Hoi Eugenie,
Kwibusje is een lieverd, net als alle andere jongen. Voor haar zal het binnenkort tijd zijn om te verhuizen, want ze doet het enorm goed. Ze vindt het heerlijk om af en toe even bij pappie en mammie te kijken, die alweer met een nieuwe ronde gaan beginnen, dus het nestje warm houden voor het geval er snel eitjes komen.
Billy en Yellow vinden het helemaal niet erg als de kleintjes even komen kijken, het lijkt wel of ze het gezellig vinden hiihih.
Helaas zijn de jongen niet te zien op de webcam. De webcam hangt in het binnenhok, en de kleintjes van Billy zitten in een broedkooi naast het binnenhok.

Hoi Rianne,
Nee, stoppen doe ik echt niet zomaar, tenzij het allemaal niet meer kan om de één of andere reden. Maar dat idee staat nog héél ver bij me vandaan, daar hoef ik nu niet aan te denken. Misschien als ik later in een verzorgingshuis zit ofzo ihihih.

Hoi Anita,
Ik ben ook enorm trots op mijn prachtjongen, en op mijn koppels. Ik vind het heerlijk om te weten, dat mijn jongen goed terecht komen, dat maakt me heel blij.

Hoi Nel,
Ik heb hier bijna geen woorden voor, ik vind het gedicht schitterend. Het klopt allemaal precies.
Je wordt behoorlijk depressief als het even niet goed gaat. En op dat moment kan je bijna niet blij zijn voor een ander, of voor jezelf als er een jong geboren is. Terwijl dit het verdriet wat weg moet nemen, en je blij moet zijn. Helaas kan dat niet altijd. Maar gelukkig voel ik me nu positiever, en kan ik weer lachen om de kleintjes. Ik ben niet meer zo bang als ik naar de voliere toe ga, niet zo bang meer om een kleintje te verliezen...

Hoi Kirsten,
Ik voel de warmte van de zon al een beetje komen. Hopelijk kan de zon binnenkort volop schijnen.

Hoi Roxanne,
Dank je wel. Alleen heb ik dit niet alleen gedaan. Door alle positieve berichten te krijgen, en al die moed om door te gaan gaat het weer wat beterder.

Hoi Astrid,
Ik ben blij dat het jong is overleden, omdat het anders een erg moeilijk leventje voor haar had zullen zijn.
Ik heb er echt vrede mee, alleen kan ik dat niet altijd hebben, bij ieder jong wat overlijdt. Soms zit ik met tranen in mijn ogen naar een jong te kijken, die het niet zal redden en hoop dan dat het beste zal gebeuren. Overlijden als er geen hoop is, of overleven als er hoop is.

Hoi Lin,
Welnee, ik kan het wel betalen hoor, het komt gelukkig niet allemaal in 1 keer. Maar het is bij elkaar wel onwijs veel geld.
Straks kan ik het hopelijk allemaal kiet (ofzo) spelen. Verdienen aan de jonkies zal ik nooit kunnen, maar erop toeleggen hoeft ook weer niet. Peter is er niet echt bij betrokken. Hij vindt het jammer voor me, en ziet ook wel dat het wat met me doet, maar hij snapt het toch niet. Hij is er niet zo mee bezig als ik er mee bezig ben.

Hoi karin,
Het is een risico, het kweken met valkjes. Je hebt nooit geen zekerheid, een jong kan altijd komen te overlijden, zonder dat hij ziek hoeft te zijn. Maar pijn doet het altijd, of hij nou 1 of 42 dagen oud is.

Hoi Jeroen,
Dank je wel. We zetten ons zoveel mogelijk in voor verbeteringen van de website, of de voliere. Vaak hebben andere mensen er profijt van. Mensen leren van deze website, mensen leren van elkaar.
Maar wij leren ook nog vaak zat van andere mensen. En daar ben ik blij om.

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik Dr. Feld gebeld over een mogelijke uitslag van de sectie van het jong van Pino en Shaggy.

Het jong is donderdag overleden en vrijdag met de post meegegaan. Ik had verwacht dat het pakje er zaterdag al zou zijn, maar helaas was deze er maandag pas.
Het jong was al in staat van ontbinding. Er zijn wel kweekjes gemaakt, en hier kwamen bacterien uit. Alleen kan het ook zo zijn, dat deze bacterien na het overlijden gevormd zijn.
Daarom hebben we geen zekerheid wat de oorzaak kan zijn.
Ik moet de jongen goed observeren, en regelmatig handopfok met flink wat dextrose geven. Mocht er weer een valk overlijden, moet ik hem direct opsturen, en dan maar hopen, dat er niet weer een weekend tussen zit.

Maar het lijkt nu allemaal goed te gaan. De jongen groeien erg goed, en ogen allen gezond. Ze krijgen goed te eten, helaas zitten er wel wat geplukte jongen bij. Maar beter geplukt en gezond, als volledig bevederd en overleden.

groetjes Lique

Mandy

Citaat van: Lique op 27 april 2005, 23:25:35
Peter is er niet echt bij betrokken. Hij vindt het jammer voor me, en ziet ook wel dat het wat met me doet, maar hij snapt het toch niet. Hij is er niet zo mee bezig als ik er mee bezig ben.

Dat herken ik ook wel ja. Raymon werd er vorig jaar zelfs boos om omdat ik zo depri was van alles en toen was het tussen ons ook niet echt gezellig meer, maar ook ik kwam gelukkig weer over de dip heen. ;)
En de rest is ook allemaal heel herkenbaar, ik heb ook wel eens gedacht en geroepen ik kap ermee, maar het zal hoe dan ook met pieken en dalen blijven gaan en we moeten maar van de pieken blijven genieten en daar onze voldoening uit halen. De dalen moeten we maar zo snel mogelijk vergeten en doorgaan met de rest voor het welzijn van de valkjes waar het wel goed mee gaat en natuurlijk voor jezelf en je omgeving. :)
Uiteindelijk betekent het voor mij ook teveel om zomaar te stoppen, ik zou dan eerder overwegen een jaar niet te kweken en het het jaar daarop opnieuw te proberen.
En financieel is het leuk als je je hobby zo kan onderhouden maar meer moet je er inderdaad niet van verwachten.
Veel succes verder met alles. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kirsten

Hoi Lique,

Ben blij dat dat zonnestraaltje weer een beetje om de hoek komt kijken. Jammer dat het jong zo laat bij Feld aangekomen is, onderzoeken wordt dan inderdaad lastig.

Fijn dat het met de andere jongen goed gaat, hoop dat je daar ook nog een beetje van kan genieten en de rust weer langzaam terugkomt

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------