22 juni 2025, 15:26:45

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Anita1

;D ;D hahahaha lique heeft me een wachtlijst van hier tot ginder..
wat een schattige foto's weer zeg,vooral die 3 naast elkaar.
hup ff zitten allemaal.ff lachen naar mama.het lukt je steeds weer.
leuk hoor hoeveel jonkies heb je nu wel niet?
ik ben al blij met mn 4 eitjes hahaaha.
maar dat zullen er snel 8 gaan worden denk ik.
ach en voor de 1e keer ben ik heeel gelukkig!
jammer van je lutino meiss.sterkte en veel plezier met je andere jonkies.knuff anita

Lin

Hoi,

Het gaat echt hard al de meeste hebben al kleur op de veren.  :D Je had voor allemaal toch al een adres?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

Hoi allemaal,

Hier de dagfoto's van vandaag:

Sjors & Sjimmie

Jong 1 - Cinnamon - Dag 13 - 77 gram

Jong 2 - Cinnamon -  Dag 12 - 38 gram

Jong 3 - Dag 11 - 33 gram

Billy & Yellow

Jong 1 - Bont Cinnamon Gepareld - Dag 10 - 46 gram

Jong 2 - Dag 9 - 41 gram

Jong 3 - Dag 8 - 32 gram

Rudie & Kyra
Pebbles - Wildkleur -  Dag 22 - 75 gram

Shaggy & Pino

Jong 2 - Lutino - Dag 6 - 10 gram

Jong 3 - Wildkleur - Dag 5 - 16 gram

Jong 4 - Wildkeur - Dag 3 - 9 gram

Astrid

Hoi Lique,

Wat begint Pebbles een lekker ding te worden,
heb toch wat met die kleine (misschien omdat ze vorige
week nog even bij me in m'n hand mocht zitten en dat haar
oogjes die dag voor het eerst open gingen)  ::)

Pebbles leuke naam hoor.  :)

De andere kleintjes groeien ook hard.
Jong 1 van Sjors & Sjimmie kijkt ook zo dapper.

Groetjes,
Astrid

Cor_en_Petra

3 april 2005, 10:34:22 #649 Last Edit: 3 april 2005, 10:38:02 by Cor_en_Petra
Ha Lique en Peter!

Wat een prachtige jongen weer, zeg! Ongelooflijk hoe snel ze weer uitgroeien van donsjes tot een eigenwijze valkparkiet!.

Jullie "kindje" Cheeky doet het nog steeds waanzinnig goed hoor! Jullie hebben hem goed afgeleverd en wat je voorspelde kwam uit: het is een eigenwijsje met flinke stembanden!!! ;D ;D ;D

Dit is onze favoriete foto tot nu toe, daar staat-ie precies op zoals-ie is: eigenwijs, heel lief en heel mooi (zijn pareltjes komen zo prachtig uit!)

Het zal wel wat veranderen als het inderdaad een mannetje blijkt te zijn, maar hij is echt heel lief en mooi!
De trotse pleegouders,
Cor & Peet

Lin

Hoi Lique,

Wat gaat die Pebbles toch hard. Als ik kijk naar jou kleintjes die nu 12 dagen oud zijn en naar de mijne, dan heeft de mijne echt een achterstand.  :'( Ze zien er zo goed uit bij jou.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

3 april 2005, 21:32:40 #651 Last Edit: 4 april 2005, 13:38:38 by Lique
Hoi allemaal,

Hier de dagfoto's van vandaag:

Sjors & Sjimmie

Jong 1 - Cinnamon - Dag 14 - 86 gram

Jong 2 - Cinnamon -  Dag 13 - 50 gram

Jong 3 - Dag 12 - 23 gram

Billy & Yellow

Jong 1 - Bont Cinnamon Gepareld - Dag 11 - 52 gram

Jong 2 - Dag 10 - 48 gram

Jong 3 - Dag 9 - 39 gram

Rudie & Kyra
Pebbles - Wildkleur -  Dag 23 - 85 gram

Shaggy & Pino

Jong 2 - Lutino - Dag 7 - 8 gram

Jong 3 - Wildkleur - Dag 6 - 18 gram

Jong 4 - Wildkeur - Dag 4 - 10 gram

Sanna

:-* :-* :-* :-* :-*

Groetjes ;), Sanna

Lique

Zoals jullie kunnen zien zag jong nummer 3 van Sjors en Sjimmie op de dagfoto van vandaag er erg slecht uit.
Vanavond merkte ik op dat hij volledig uitgedroogd was. Wel had hij een behoorlijke volle krop met alleen zaden. Geen vocht niets. Er liggen donkere poepjes in het blok wat van dit jong af komt. Het jong zijn ontlasting stinkt ook behoorlijk.
Ik heb hem geprobeerd te helpen door hem warmte te bieden, en hem water met druivensuiker te geven. Even leek het goed te gaan, maar helaas. Hij begon net over te geven, en het bleef maar stromen. Zelfs de zaden kwamen mee.
Op mijn schoot is hij overleden. Morgen wordt hij opgestuurd voor sectie, want zo veel jongen zijn er al overleden, en sommige jongen zien er gewoonweg niet goed uit. Ik wil weten wat er aan de hand is.

groetjes Lique

margreet

hallo Lique,

Dit is inderdaad niet leuk meer, je wordt er bang van, snel laten onderzoeken en hopen dat er gauw een oplossing komt.
Het is niet ongewoon dat er jonge valkjes sterven, natuurlijke selectie, maar het  zijn er nu wel teveel aan het worden. Afwachten maar en hopen dat het niets ernstigs is. Veel sterkte

groetjes Margreet

carco

Hoi Lique

Ben je dagboek steeds aan het volgen, en inderdaad dit worden toch wel erg veel dode jonkies.
Ik vind dit heel rot voor jullie: sterkte ermee.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rox4nne

:'( Wat verschrikkelijk allemaal.
Ik hoop  voor je dat dit dan nu toch echt de laatste keer is geweest! Ook hoop ik dat er niets slechts gevonden wordt bij de sectie, maar als er toch iets uitkomt, dat het goed te bestrijden is.
Ik weet hoe je met ze omgaat en dat ze allemaal stuk voor stuk speciaal voor je zijn, ik vind het heel *** voor je en ik wens je veel sterkte toe!

:-*
Liefs,
Roxanne

Gerda

Jeetje Lique,

Ik hoop echt voor je dat er iets uit de sectie komt waar je iets mee kunt. Want dit voelt natuurlijk erg angstig als er telkens jongen overlijden.
Maar gelukkig zijn er een paar prachtjongen die al bij hun nieuwe baasjes zijn. DAt zijn natuurlijk prachtige lichtpuntjes.

Veel sterkte (dit is hopelijk de laatste keer voor de komende tijd dat ik je sterkte hoef te wensen).
Gerda

Suzanne

Hoi Lique,

Ik duim voor je dat er niks ernstigs aan de hand is. Het zijn idd al veel jongen die gestorven zijn  :(.

Sterkte.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Irene

Jeetje Lique,
ik schrik er iedere keer weer van; weer een kleintje die het niet gehaald heeft; wat is dat toch?  Hopelijk komt er iets uit de sectie waar je iets mee kunt.. hoe vervelend dat ook klinkt, maar nu hb je helemaal geen idee van hoe of wat...

ipv Rakker is het Pebbles geworden? ;D Blijft dit bijzondere kleintje toch en beetje "in de familie" ;D. Weet je al naar wie die gaat? Of heb ik daar gewoon overheen gelezen ::) ;D.  Het zal er in ieder geval een met veel pit zijn en ik hoop dqat dat beter zal gaan, dan met zn papa  hier :'( :-\ ;)

groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes