11 augustus 2025, 14:12:59

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Lique

22 februari 2005, 22:33:31 #375 Last Edit: 22 februari 2005, 22:35:18 by Lique
Hoi allemaal,

Hier weer een aantal foto's van de prachtjongen die hier opgroeien:

Paul

Hoi Lique,

Zeker de twee oudste zijn al echte valkjes nu en niet van die stekelvarkentjes meer  :D
Ik was al bang dat we geen webcam meer zouden hebben op de site met dat gesloop van die kabel  :D
De kleinste zijn ongeveer net zo oud als de jongen hier die schelen niet zoveel met elkaar en het is wel leuk om die te vergelijken dan steeds :-)
De oogjes lijken ook steeds beter te gaan zo te zien he.

Groetjes, Paul

Lin

Pucky met die vlekjes bij zijn oog en shaggy vind ik echt mooi. En wat groeien ze hard, vooral Shaggy zeker?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

23 februari 2005, 21:41:17 #378 Last Edit: 23 februari 2005, 22:03:27 by Lique

Agnes

Wat lief zeg!

Wat ons betreft mag Pucky komen hoor!
We zijn er helemaal klaar voor! ;D ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

bobbie

Ach, wat schattig zoals ze elkaar zitten te poetsen. :D

En wat  zijn ze gegroeid! :o

Geniet er nog maar even van, voor je het weet zijn ze "uitgevlogen" ;)

Groetjes, Nel :)

Lin

Ik vind ze echt mooi en lief. Wat geweldig om die twee zo samen bezig te zien. en die kleintjes kijken ook al zo lief. vooral die oudste vind ik super!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valerie

Leuk zo al die foto's!
De oudste van de andere jongen, heeft die parels of zie ik dat verkeerd?
Mooi!

Lique

Hoi allemaal,

Klopt, de oudste 2 zijn cinnamon gepareld. Alleen zullen ze niet heel erg gepareld zijn, maar slechts enkele parels voornamelijk op de vleugels en rug.
Van de ouders (sjors&Sjimmie) zijn al erg veel jongen groot geworden, en sommigen hadden zelfs alleen op de vleugels een paar parels. Maar het zijn altijd prachtjongen wat daar uit komt.

De jongen van Sammy ontwikkelen zich zó snel, ik kan het zelfs niet meer bijhouden.
Ze weten beide nu wat vliegen is, en willen overal op zitten.
Beide eten al goed aan de trosgierst , en Pucky kan jammergenoeg al bijna weg, omdat ze ook al wat zaadjes eet. Nog net niet genoeg, maar ergens volgende week kan zij al wel weg. Akkoe zal nog iets langer duren, ik denk nog zo'n 2 weken, maar als de ontwikkeling zo snel gaat als het de afgelopen paar dagen mag hij/zij volgende week ook al wel weg.
Akkoe wordt minder geplukt nu de jongen bij Baloo wonen. Iedere keer als ik naar ze toega, zet ik ff de jongen bij Phoebe, zodat hij ze ook kan voeren. Als hij weer op zijn nest gaat, naar sammy haal ik de jongen weer weg, en zet ze bij Baloo neer.

Helaas heb ik ook gezien dat jaco weer aan het plukken is. De jongen van Shaggy en Jaco zullen dus ook wat kaler worden, als ze er nu uit zien.

groetjes Lique

Cor_en_Petra

24 februari 2005, 13:01:34 #384 Last Edit: 24 februari 2005, 13:05:36 by Cor_en_Petra
Hoi Lique,

Wat een ontzettend leuke foto's weer van alle jongen! Wat groeien ze toch hard. Wij houden onze kleine valk nauwlettend in de gaten! Van een hoopje dons begint het nu toch steeds meer een echte vogel te worden!

Na rijp beraad zijn we eindelijk tot een naam gekomen: het wordt Cheeky. Reden: Het is Australisch voor uitdagend,   ontdeugend en aantrekkelijk en uiteraard hebben de mooie rode wangetjes er ook alles mee te maken!!!

Wij hopen dat alles goed blijft gaan met alle jongen en dat we de kleine Cheeky snel van heeeeeeel dichtbij kunnen bekijken!!

Liefs van Cor & Petra

Irene

Hoi lique, wat een leuke foto's weer en wat gaat het snel zeg :o, de eerste al bijna uit huis!!!!!

Wat een leuke naam Cor en Petra voor jullie valkje Cheeky! ;D klinkt lekker. Hopelijk duurt het voor jullie ook niet heeel erg lang meer zodat jullie ook een valkje hebben!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Sanna

Wat een schatjes zijn het toch... En hoe ze elkaar lopen te knuffelen!! :-* :-*. Je moet eigenlijk een fotoboek gaan uitgeven Lique, met je meest schattige valkparkiet baby foto's. Zucht... wat een schatjes...

Groetjes, Sanna

Lique

Hoi allemaal,

Hier weer een aantal foto's van de jongen:

Jong 1, Pucky:

Jong 2, Akkoe:

En hier de jongen van shaggy en jaco:

Sanna

Lieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeef.... :-* ;D

Rox4nne

:D Aaah, wat gaat dat goed met die oogjes!
Daar ben ik superblij om!
En ze zijn inderdaad prachtig :)

Liefs,
Roxanne