6 augustus 2025, 13:04:54

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

~Natas~

Hoi Lique,

WAAAAAAT
Je tweede geelwang ook zojuist overleden.
Jeetje zeg wat erg voor jullie.
Maar het is "zoal" bekend he met die mutaties?
Vind het erg jammer en nu maar hopen dat er in de toekomst misschien wel mooie geelwangen gekweekt kan worden.

Groetjes,

Natas

Mandy

Och wat zonde zeg. :-\
Hopelijk gaat het de volgende ronde beter.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Irene

:'( :'( jeetje lique!
wat sneu van je 2 geelwangetjes. Het is nooit leuk om een kleintje te verliezen, maar deze 2 waren wel heel bijzonder.
Hopelijk gaat het een volgende keer beter.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

carco

7 mei 2005, 08:32:35 #993 Last Edit: 7 mei 2005, 12:47:34 by carco
Hoi Lique

Wat erg van de 2 geelwangen.
groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Anita1

hoi lique ik wil jullie veel sterkte wensen met het verlies van jullie geelwangen.idd best heel zonde,nadat ze zoo prachtig gebroed hebben.
en ook het voeren in het begin.
ik vind het nog knap dat ze echt zo ver gekomen zijn.
en denk dat je toch een goed koppel hebt.
ik hoop na de rust,dat het wel goed gaat.
knuff anita

Gerda

Hoi Lique,

Wat zonde dat het niet is gelukt met de geelwangen. Maar in tegenstelling tot je vorige jonkies die dood gingen heb je hier misschien wel rekening mee gehouden, gezien hun kweekgeschiedenis. Het blijft natuurlijk altijd erg als er jonkies overlijden, maar je hebt nu inderdaad zelf ervaring met geelwangen opgedaan. En eigenlijk deden ze het in het begin beter dan verwacht, toch?

Wat betreft je uitvliegers, het lijkt me altijd moeilijk afscheid te nemen van je kleintjes (daarom wil ik niet gaan kweken *zeg ik nu* omdat ik dan straks met een huis vol valken - en inteelt - zit :D :D), maar ze komen goed terecht toch en via het forum kun je ze toch nog volgen.

Groetjes Gerda

Kolkkie

Hoi Lique,

Wat naar dat de 2 geelwang jonkies dood zijn gegaan :(. Ik ben benieuwd of het na de rustperiode goed gaat.

Het lijkt me heel erg apart om geelwangen te krijgen.

Veel succ6 met de andere jonkies.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

7 mei 2005, 12:28:00 #997 Last Edit: 7 mei 2005, 13:46:56 by Lique
Hoi Anita,
Ik las dat bij jou ook beide geelwangjongen overleden zijn.
Heel jammer hoor, volgende ronde beter.

Hoi Roxanne,
P.D. zal zeker een goed eitje van een ander krijgen, alleen ben ik bang dat ze nog niet uitgelegd is. Misschien komt er nog een goed eitje maar ik ben er bang voor.

Hoi Kirsten,
Pebbles is zeer goed terecht gekomen, net als de andere jongen, zoals Kwibus, Nike, en Bommes en het andere jong zullen ook goed terecht komen.

Hoi Lin,
Dank je wel, de jongen doen het nu allemaal heel goed, hopelijk blijft het ook goed gaan.

Hoi Eugenie,
Wat fijn, dat de reis zo goed gegaan is. Ja, touw kent ze en ze vindt het heerlijk om daarop te zitten.
Het is inderdaad een hele troost om op zo'n moment te lezen dat het goed gaat met de andere jongen, zoals Pucky, Akkoe, Cheeky, Zazou, Pepper, en nu dan Kwibus. Ik hoop dat er nog vele dagboeken over mijn jongen geopend worden.

Hoi Natas,
Als ze ouder geweest waren, heb je er veel mer een band mee. Bij de eerste die overleed had ik het wel wat verwacht, het tweede jong heb ik ook nog geprobeerd te helpen, maar helaas. Maar ik heb er wel vrede mee.

Hoi Mandy,
Ja, ik hoop het wel, al leg ik gelijk de geelwang eitjes over, en zullen de geelwangen onbevruchte eitjes van een ander krijgen.

Hoi Irene,
Gelukkig heb ik nog heel veel andere kleintjes, waar het wel goed mee gaat, maar het is altijd eventjes slikken als het zover is dat een kleintje 'gaat'.

Hoi Caroline,
Ja, het is heel erg, maar gelukkig weet ik dat de eerst overledene niet goed was, en de tweede door verkeerde voeding is overleden, gevoerd werdt hij wel, allen niet wat een pasgeboren jong kan eten.

Hoi gerda,
Ze deden het absoluut beter als verwacht.
Maar wacht jij maar ;) straks als het voor jou zover is, dat je je eerste nest mag verwachten, hou je ook 1 of alle jongen ihihihih.

Hoi Mariska,
Ja, apart is het zeker om een heel andere mutatie te krijgen. het geeft wel een stukje voldoening als dit gebeurt, alleen is het niet goed afgelopen jammergenoeg.

Hallo allemaal,

Weer eens een verhaaltje van mij.

Het gaat onwijs lekker hier in 't Valkje.
Vandaag zijn er al 3 jongen geboren.

Sammy en Phoebe's jongen:

Raider (witmasker bont split ino) en Twix (wildkleur)  hun geplukte jongen:

De kleintjes van Hugo (witmasker zilver split bont gepareld) en Boss (Bont split witmasker) groeien lekker.
Dit zijn witmasker bonten, en 1 witmasker bont geparelde.

Hier de kleintjes van Flower (witmasker geparelde man split cinnamon) en Power (cinnamon geparelde pop). Hier zitten de 2 jongste kleintjes van Dexter en Deedee bij:

De 3 andere kleintjes van Dexter (witmasker bont geparelde man) en Deedee (wildkleur pop, jong van Flower):

Tom (albino) en Jerry's (lutino split witmasker) albino jonkie samen met Tom:

Mickey, minnie, Loulou en Calvin hun jongen:

Hubba (witmasker fallow) kreeg vorig jaar samen met bubba (witmasker pop) een jong, een witmasker geparelde pop. Haar heb ik zelf gehouden, en zij heeft vandaag een jong gekregen, een witmaskertje. Vader is onbekend, maar haar nieuwe maatje heb ik scratchy genoemd, de pop heet Itchy.

Zig (witmasker man) en Zag (witmasker pop)  hebben vandaag een albino jong gekregen:

Noah (albino pop) heeft met haar wildkleur man 4 kleintjes:

Levi's (albino man), Mexx (witmasker cinnamon bont geparelde poop) en Chipie (witmasker pop) hun 2 albino popjes en 1 witmasker mannetje:

En omdat Jerry in 2 kastjes haar eitjes gelegd heeft, zit de lutino bij Chico, in het kastje naast Tom en Jerry:

Tierra en Luna broeden trouw op hun eitjes:

Storm op haar bevruchte eitje van Pino.

Kyra en Rudie broeden ook erg goed op hun loze eitjes. Zij zullen binnenkort 1 of 2 pleegeitjes krijgen.

Sam en Coco doen het ook erg goed met hun bevruchte eitjes:

Coco is een volle broer van het albino jong van tom en jerry, en het lutino jong van chico.

P.D. en K.C. hebben 2 eigen eitjes, helaas helemaal misvormd en een rare structuur, deze komen ook niet uit.

Chico en Yellow broeden op 4 bevruchte eitjes:

Kolkkie

Hoi Lique,

Wat een scheetjes heb je zeg :).
Ik vind dat witte kuifje van 1 van de jongen van Hugo & Boss zo schattig  :).

Wat krijg je trouwens veel albino's :), of ligt dat aan mij??

Mooie foto's weer ;).

Groetjes

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Gerda

Hoi Lique,

Dat ziet er goed uit allemaal zeg. Bedankt voor het even meegluren in je blokken!!! Wat een schatjes die kleintjes. De jongen van Dexter en Deedee zitten al aardig in de veren. Dan worden het al echte valkjes.
Heerlijk dat je weer kunt genieten van je kleintjes!!!

Groetjes Gerda

carco

Hoi Lique

Wat heb je toch enorm veel mooie schatjes zitten daar zeg.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rox4nne

Hai Lique,

Aaaw, weer foto's.. Ik vind het altijd leuk als je weer een update doet met foto's. Ik mis ze wel een beetje hoor? En er zijn ook al zo veel weer bij. Als ik je met zekerheid kon zeggen dat ik er snel weer een superkooi bij zou hebben, dan stond je wachtlijst alleen maar vol met mijn naam. :D

Echt super jammer van  je 2 geelwangetjes, maar hier heb je dan weer van geleerd. Het klinkt afgezaagd, maar; Volgende keer beter..

Heeeeeel veel succes met de rest van de lieverds!

Liefs,
Roxanne

bobbie

Hoi Lique,

Mijn laatste bericht verwijderd, stond zo bemoeizuchtig.
Dus ik reageer even opnieuw.

Wat een schitterende foto's zeg. Ik verbaas me er steeds weer over dat je het allemaal nog uit elkaar kan houden.

En wat veel jonkies en wat een mooitjes allemaal.

groetjes, Nel :)

Lique

Hoi mariska,
Die kuifjes zijn zo onwijs mooi, alleen voert Hugo de kleintjes onwijs vies, het lijkt Rudie wel die Pebbles voerde ihihih.
Ik krijg inderdaad heel veel albino's. De albino's die nog klein zijn weet ik van dat het allemaal poppen zijn. Het albino jong van Tom en jerry kan ook een man zijn.

Hoi Gerda,
Ja, ik kan absoluut genieten van mijn kleintjes, alleen blijf je een raar gevoel hebben als je in een kastje gaat kijken. Ik denk dat dat altijd zo zal blijven, dat het niet meer over gaat. Maar dat betekent ook dat ik het enorm waardeer als een nestje helemaal goed gaat.

Hoi Caroline,
Dank je wel, het zijn inderdaad schatjes. Sommigen hebben wel een heel eigen willetje ontwikkeld, maar dat maakt ze ook weer heel speciaal.

Hoi Roxanne,
Ja, je moet gauw weer eens langskomen hoor, er moeten ook weer jongen geringd worden, en geknuffeld worden.

Hoi Nel,
Nee, doe niet zo mal. Ik vind het absoluut niet bemoeizuchtig overkomen. Je probeert mee te denken, wat de oorzaak kan zijn van het overlijden. Daarom hier het stukje van nel:

Ik ben een totale leek op het gebied van jonkies, maar als ik dit zo lees denk ik aan het volgende ( ik probeer een beetje mee te denken): als er bij ons op de afdeling pasgeboren  baby'tjes zijn opgenomen en die gaan "fladderen" of krijgen epileptische verschijnselen wordt direct hun suiker gecontroleerd in hun bloed omdat dit vaak wijst op een veeeeeeeeel te laag suikergehalte in hun bloed. Ze krijgen dan ook direct glucose toegediend. Na verloop van tijd gaat het dan een stuk beter en is hun bloedsuiker goed gestegen.
Zou dat ook bij vogels zo werken 
Ik weet het niet hoor, ik gooi het maar even in de groep.
Ik vind het leuk dat je dat nieuwe popje zelf houdt. Die fotografeer je toch ook wel voor ons he? En heb je er al een naam voor?

Ik heb beide jongen voor het overlijden Dextrose gegeven, om ze meer energie te geven. Ik weet niet in hoeverre dit kan gelden voor vogels, misschien kan Inger je daar meer over vertellen?

Ik heb nog geen naam voor het popje wat ik zelf ga houden, maar zodra ze volgend jaar een mannetje heeft, krijgen ze een naam, die met elkaar in verbinding staat.

groetjes Lique

Olga en Hans

Hoi Lique,

Wat jammer van de kleine geelwangetjes, ik las het net pas.
Daar achteraan laat je weer hele mooie foto's zien van trotse ouders met hun kleintjes  ;). Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Veel succes.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993