7 augustus 2025, 05:43:20

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Irene

heej lique,
gefeliciteerd met de geboorte van de 2 hopelijk geelwangetjes.
en sterkte vanmiddag met het ophalen van pebbles.
groetjes,irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Mandy

Citaat van: Lique op  5 mei 2005, 09:53:11
Het gaat goed met de jongen van Drum en Camel.
Ze worden erg goed gevoerd.

Jeetje, ik sta versteld! ;D
Het zou wel supergaaf zijn als ze hun jongen normaal groot konden brengen, ik hou het in de gaten. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Astrid

Hoi Lique,

Was het nog erg moeilijk bij het afscheid van Pebbles ?
(ieder kleintje wat weggaat is natuurlijk moeilijk, maar er
zijn toch de iets specialere bij)

Gefeliciteerd met je 2 jongen van de geelwangen,
weet nog dat je zo blij was toen we bij je waren en ze zaten
te wip wappen  ;D

Hoop dat het verder allemaal goed gaat ?

Groetjes,
Astrid

Lique

Hallo allemaal,

Het was vandaag een erg moeilijke dag.
De jongste geelwang had een soort afwijking. Hij was erg spastisch, en kreeg vanmiddag en vanavond geen eten meer.
Hierdoor vermagerde hij al gauw, en werd verstoten door de ouders. Ik probeerde het jong nog te redden, door hem bij Levi's en Chipie te leggen, maar deze voerden het jong ook totaal niet. Toen wist ik dat er overduidelijk iets ernstigs aan de hand was. Vanavond toen ik thuis kwam, probeerde ik mijn allerlaatste poging om toch wat eten bij hem naar binenn te krijgen. Dit lukte heel goed, alleen na het voeren werd hij weer wat spastisch en overleed.
heel jammer, maar beter nu als over een week of wat.
Nu hebben Camel en Drum nog 1 jong over, die erg goed gevoerd wordt, en goed warm gehouden wordt. Dat is tenminste weer een lichtpuntje.

Noah heeft met haar mannetje 2 jongen gekregen. ze worden goed gevoerd, en groeien ook erg goed.

De oudste van Hugo en Boss is een witmasker bont geparelde pop split zilver, en deze houd ik ook zelf.

Verder gaat het uitstekend met alle andere jongen.

Sam heeft alweer 3 eitjes, en P.D. heeft er zelf ook al 2 gelegd.
Vandaag was ze overduidelijk niet lekker. waarscijnlijk een soort beginnende legnood. Gelukkig is het eitje er uit, en zit ze weer heerlijk te broeden. Ik heb nog niet kunnen kijken hoe ernstig het eitje misvormd is, en waarom hij er niet uit kon.

Het was vanmiddag wel ff slikken, toen pebbles weg ging. Ik hoop nog vaak wat van haar te horen, maar daar ben ik niet bang voor.
Morgen worden op 1 na de andere jongen opgehaald.

groetjes Lique

Anita1

:-\ goh jij ook al lique.ik ook eentje dood van de geelwangen,die was ook spastisch zeg maar.jij zegt prcies het goede woord.
de 2e knuffie doe ik ook handopfok.als ze dr eten op heeft,dan staat het nekkie recht overeind.is dat normaal als ze gevoerd zijn?
het is wel een lekkere piepertje,en eten joh.echt volle krop.weegt nu 9 a 10 gam,en is 4 dagen oud.
wat denk je? zou dat ook spasme zijn? of doen ze altijd hun nekje zo omhoog na het voeren,door de volle krop??
slaapt wel lekker.
sterkte met je verlies meiss.heel naar toch weer.
knuff anita

Rox4nne

Hai Lique,

Potver, wat naar weer dat kleintje :(
Maar gelukkig dat zn broer of zus het nog wel goed doet.
Ik ben zoooo benieuwd hoe dit verder gaat!

Doe P.D maar een dikke kus, en leg je er een mooi eitje in, als die van haar zo raar is?

Liefs,
Roxanne

Kirsten

Hoi Lique,

Wat jammer dat het jong het niet gered heeft, gelukkig gaat alles met het andere kleintje goed.
Ik snap dat het moeilijk was om pebbles te zien weggaan. Gelukkig heb je wel een goed thuis gevonden en blijf je op de hoogte van hoe het gaat. Dat is toch een kleine troost lijkt me.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

He Lique

Wat jammer van dat ene jong maar je hebt er alles aan gedaan. Gelukkig gaat het nu met de andere wel allemaal goed. en nog gefeliciteerd met de andere jongen! Ik kan het begrijpen dat je pebbles mist. Wel leuk dat we elke dag een foto kregen te zien. Wat nu weet ook iedereen wie het is. Ik hoop dat je goed op de hoogte wordt gehouden maar daar ga ik wel van uit.

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Eugenie

Hoi Lique,

De reis is goed gegaan hoor, met kleine Kwibus!
Ze heeft onderweg volop van de trosgierst gesnoept. Thuis in de kooi ging ze meteen op het touw (dat was misschien herkenbaar voor haar hi-hi). Daar heeft ze lekker een klein uurtje zitten slapen. Toen ze wakker werd heb ik haar wat laten drinken (ze pakte maar een beetje, dus probeer het zo nog eens). Daarna lekker trosgierst uit de hand gegeten en ze heeft de kooi al een beetje verkend (ze landde perongeluk op de bodem dus is weer heeelemaal omhoog geklommen weer naar het touw!). Ze zit nu met haar billen in de voerbak naar mij te kijken, alsof ze zeggen wil.. help me hier is uit! Ik zal eens ga kijken naar de SCHAT! ;D

Ik houd je op de hoogte hoor! ;)
groetjes,  Eugenie

En nog bedankt voor je gastvrijheid vandaag! Het was erg leuk om te zien uit welk warm nest ons kleintje komt! 

Lin

Hey

dat klinkt allemaal goed. Ga je ook een dagboek bijhouden? Dat zal wel leuk zijn.

Groeten Lin

~Natas~

Hoi Lique,

Tjee zeg weer wat voor je kiezen gehad gister.
Jammer zeg dat 1 mooie geelwang het niet heeft gered.
Maar tis net wat jij zegt, beter nu dan over 1 week.
En zoals je schreef was er toch iets ernstigs aan de hand met dit kleine jong.
Jammer maar helaas.
Veel sterkte ermee.

Groetjes,

Natas

Lique

Hoi allemaal,

De tweede geelwang is ook zojuist overleden.

Deze had te harde stukken in zijn krop, en droogde uit.

heel jammer dat dit is gebeurd, maar nu heb ik wel een stuk eigen ervaring met het kweken van geelwangen.
Het blok wordt zodirect weg gehaald, en ze zullen een rustperiode krijgen. Mochten er opnieuw eitjes komen, zullen deze gelijk overgelegd worden.
Mocht ook dat een ramp zijn, zullen we er voor kiezen om de geelwangen niet meer te laten broeden.
Juist omdat ik deze mutatie erg mooi vind houden we het koppel.

groejtes lIque

Lin

He Lique

Heh eerst al een valkje die bij je wordt opgehaald en nu weer een dood valkje. wat een nare dag voor je. ik hoop dat als je weer verder gaat met de geelwangen het dan beter gaat. Het is wel een uitdaging hoor. Pfoe.

Groeten, Lin

Eugenie

Hoi Lique,

Wat ontzettend erg voor je dat nu het laatste geelwangetje het niet heeft gered.  :'(We hadden nog wel voorzichtig even mogen kijken in het nestblok! Wat triest voor je, zeg!
Een dikke kus van ons en natuurlijk ook van Kwibus (die inmiddels al op onze schouder heeft gezeten en inderdaad...lekker met mijn oorbel speelt). Misschien is het een troost voor je dat het met Kwibusje zo goed gaat.
Sterkte Lique.

Eugenie

Kirsten

Hoi Lique,

Hier ook al een verdrietig bericht, het geelwangjong van Anita is zojuist ook overleden,. pff erg verdrietig allemaal, het was jullie zo gegund, :'(

Veel sterkte,
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------