6 augustus 2025, 01:04:12

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Valerie

Mooi om te horen dat het weer ietsje beter gaat met Sammy. Jammer dat ze bij Feld moet blijven. Ik hoop dat ze snel weer naar huis mag en bij haar Pino mag zitten. Is die nu niet extra luid of stil?
Groetjes,

Valerie

Lique

Hoi allemaal,

Met sam gaat het redelijk goed. Marieke had ik net aan de telefoon en ze was even gauw bij haar gaan kijken. Sam had al weer kleine beetjes gegeten, en zat er kwiek bij.
Vanmiddag rond een uurtje of 3 moet ik even weerbellen.
Marieke gaat even met Feld praten, wat er nu nog gaat gebeuren, en wat het evt. zou kunnen zijn.
Hopelijk weet ik vanmiddag ook meer over wanneer ze evt. naar huis mag komen.

groetjes Lique

Lique

Hoi allemaal,

Het gaat erg goed in onze woonkamer.
Sammy (niet sam) broedt erg goed op haar eitjes, evenals Pino. Nog een weekje en dan zal het eerste eitje uit gaan komen. Heerlijk als ik er nu over nadenk om me weer bezig te houden met de kleintjes. Dat zo'n klein hummeltje je zo blij kan maken is onvoorstelbaar. Ze kunnen je hele dag goedmaken.
Sjors heeft ook een eitje gelegd, die ik vervolgens maar weg heb gehaald, omdat er in de voliere nu op dit moment geen mogelijkheid is om te broeden.
Dat eitje heb ik in een leeg kastje gelegd. Phoebe en baloo zitten er veel bij te kijken, alsof ze volgende week nog niet genoeg te doen hebben :D
Het idee is, dat Kyra op Sjors haar eitjes gaat zitten.
Morgen worden de valkjes van Sanna opgehaald, en dan wil ik die kooi gebruiken voor P.D. K.C. en Kyra.
P.D. wordt ook geplukt, dus weet ik dat het tijd is voor haar om te paren. Binnenkort zal P.D. dus ook een eitje leggen.
Kyra moet nu echt ook een keer gaan leggen, alleen zijn haar jongen erg moeilijk. We hebben nu al 2 jonge mannen uit dat koppel terug gekregen (punky en Rudie), omdat zij onhandelbaar zijn. ontzettend lief, en knuffelig, maar o zo dominant. Haar jongen zullen echt vor dé ervaren valkparkiethouder moeten zijn. En de mensen die bij mij een valkje willen zijn meestal geen ervaren valkjeshouders, maar beginners. Dat kan ik ze dus niet aandoen, en daarom de keuze dat Kyra Sjors haar eitjes krijgt. Er zullen prachtjongen uitkomen, Cinnamon en Cinnamon gepareld.
Sjors is lutino gepareld cinnamon en sjimmie is bont cinnamon split gepareld.

groetjes lique

Agnes

Spannend dat volgende week het eerste eitje uitkomt. Wij kijken al met verwachting uit naar de jongen.
Als het zover is gaan wij voor de computer zitten, en dan maar naar de webcam in het nestkastje kijken! ;D

Groetjes van Agnes. (en de familie)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

antoine

hoi lique,
tog goed dat het goed gaat met Sam he!
fijn zeg dat er al zo veel jonkies op komt zijn!
ik ben er benieuwd naar het eerste jonkie!
groetjes antoine

Lique

Sam heeft hoogstwaarscijnlijk toch een keelontsteking opgelopen :-/
Ze willen haar nog eventjes houden, tot ws vrijdag, en als alles dan goed is, mag ze vrijdag al naar huis, naar haar vriendjes en naar mij natuurlijk ;D

groetjes Lique

robentru

Hoi Lique,

een keelontsteking, ach wat zielig. Goed dat ze nu in behandeling is daarvoor. En gelukkig is het voor haar en jullie bijna vrijdag.
Sterkte met wachten.

Groetjes,
Trudy

Sanna

Ach Lique toch! Arme Sammy, een keelontsteking. Tja, dan ga je je wel rot voelen :-/. Ik hoop dat ze vrijdag weer mee naar huis mag.
Hihi, ik begrijp dat de 'logeerkamer' van mijn valkjes gauw weer in gebruik moet?? ;D Ik kom ze morgen lekker halen hoor, ik kan ze geen dag langer meer missen. We zijn net thuis, maar nu is het te laat om nog even op en neer te rijden :-X. Ik bel je zo nog wel!

Groetjes! Sanna

Peter

Hoi allemaal,

De valkjes van Sanna slapen hier eventjes en hebben weer eens een stunt uitgehaald kun maar eens in dit topic : http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=news;action=display;num=1105560405

Groetjes,
Peter

Sanna

13 januari 2005, 00:48:27 #99 Last Edit: 13 januari 2005, 00:49:06 by Pepper

daan

Sterkte met Sammy, en hopen dat je schatje weer snel naar huis komt. Zij is in ieder geval in goeie handen bij Feld.

Groetjes daan

boezempje

hai lique en peter

veel beterschap met sam.
ze zal snel weer de ouden zijn nu ze weten wat het is.
en we blijven duimen voor sam

gr essie

Lique

Hoi allemaal,

De 2 eitjes die van Sammy zijn, die nu bij Pino liggen zijn aan het mislukken.
De bevruchting is nog wel aanwezig, maar ziet er niet goed uit.
 Misschien te koud geweest of mist ze Sam toch... wie zal het zeggen :-/
Op een van de laatste dagen zal ze ei nummer 5 van sammy krijgen, zodat ze nog 1 jong heeft groot te brengen. We zullen dus ook niet meer als 3 jongen krijgen nu.

Met Sam gaat het stukken beter. Het is nu vrijwel zeker, dat ze morgen mee mag naar huis.

groejes lique

boezempje

hai

oohh jammer van de eitjes jaa je weet niet waar het aan licht he.kan van alles zijn maar vooral missen van sam ja.oohh ziellig hoor,
ik duim voor de rest.

gr essie

Ed

Hoi Lique,

Dat is niet zo goed nieuws  :o maar het goede nieuws is dat het met sam al stukken beter gaat je zal wel blij zijn als sam weer thuis is.

Groetjes
Ed