7 augustus 2025, 06:24:11

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Carine

Haaj Lique!
Ik vind het echt heel erg voor je dat het allemaal zo moet lopen... dan denk je dat je eindelijk weet wat de oorzaak was (het kalkgebrek) en dan blijkt dit toch niet de oplossing... echt verschrikkelijk dat je dit allemaal mee moet maken!
Heel erg veel succes en ik hoop dat je nu eindelijk wel iets vind waardoor het allemaal beter gaat lopen!
:-* :-* van je perfect opgevoedde valkparkietje Zazou!
en groetjes, van Carine en de rest!

Paul

Hoi Lique en Peter,

Ik kom niet altijd aan alle dagboeken toe en ik lees nu dat er bij jullie alweer problemen zijn :(
Het leek allemaal zo goed te gaan en nu toch weer dode jongen en nog wel 2 op een dag :(
Ik kan me helemaal voorstellen dat de moed je dan in de schoenen zinkt .
In elk geval toch heel veel sterkte en hopenlijk komt er toch iets uit het onderzoek van het jong en kan je er snel wat tegen doen.

Groetjes, Paul

bobbie

Hoi Lique,

Ik zit hier met een van mijn kleinkinderen op schoot. Hij kan nog niet lezen maar geniet wel van de foto's van de vogels. Hij straalt van de jonkies.

Ik hoop dat jullie, ondanks alle tegenslagen, toch kunnen stralen van de gezonde jonkies en hun ouders. Daar moeten jullie toch de kracht uit putten.

Nu gaat Sem een stukje tikken (anderhalf jaar)

hbhbhh ujhbftgftrtgyu7o  n\/B.
DA

22222 ZHTR

Vrij vertaald: mooie vogels, allemaal 22222 kusjes :-*

Sterkte, Nel

Patje

Hai Lique & Peter,

Wat balen zegal dat gedoe :'( Probeer het maar es leuk te houden als je dit gebeurt, ik snap best dat jullie even knap van slag zijn.

Ik hoop dat het snel weer normaal gaat en dat jullie er weer van kunnen genieten.

Sterkte.

Groetjes Pat

PS: Als ex reclame maker moet ik zeggen: Perfect logo! erg mooien strak

Lique

23 april 2005, 16:56:53 #889 Last Edit: 23 april 2005, 17:11:40 by Lique
Hoi allemaal,

Het lijkt wel of het me allemaal niet gegund is :'(
Ik had net mensen die een jong wilden reserveren.
Toen ik de kleintjes wilde laten zien, zag ik een uitgekomen eitje in het bovenste gedeelte van het binnenhok liggen.
Erg vreemd vond ik dat.
Maar ik zag geen jong liggen.
Totdat ik naar beneden keek, in het onderste gedeelte van de voliere.
Daar lag een wit donsje te kreperen.
De kwartels waren vol op hem in aan het hakken, tot bloedens toe.
Geen moment twijfelde ik, en pakte het jong op. Het warme kleintje was meer dood als levend en voelde steenkoud aan.

Ik heb gelijk een warme kruik gemaakt, en heb de warmtekooi aangezet. Toen deze opgewarmd was, heb ik de kruik met het jong daarin gelegd. Een half uur later was hij overleden.

Het was een prachtig valkenjong van Dexter en Deedee :'(
Foto's voor degene die er tegen kan:
http://www.valkparkiet.org/forumupload/overledenjongdexterdeedee1.jpg
http://www.valkparkiet.org/forumupload/overledenjongdexterdeedee2.jpg

Ik denk dat hij door een ander valkje uit het blok gegooid is. Dit denk ik omdat het lege eierdopje van het pasgeboren jong van Hugo en Boss ook naast het blok lag, terwijl het normaal gesproken in het blok ligt.
Mijn blokken zijn ook niet laag, ik heb hoge staande blokken

groetjes Lique

Lin

:'( Ik kan het eigenlijk niet meer lezen. Ik ben er helemaal kapot van. Tranen in mijn ogen....  :'( Pfoe. Ik weet nu niks meer te zeggen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

Hoi Lin,

Ik weet precies wat je bedoelt.

Wel ben ik blij dat hij is overleden, en niet een lange weg zou hebben, op een mogelijke herstelling. Want als ik hem zo zag, was hij niet alleen van buiten kapot, maar ook van binnen.
Het laatste moment, vanaf het moment dat ik hem vond, maakte hij niet mee. Hij zat volgens mij in een shock.
Dat verlicht wel een beetje de pijn, al doet het verrekte zeer :'(

Lin

Hey Lique

Het is inderdaad oneerlijk dat jij alle pech krijgt. Terwijl jij alles voor die kleintjes en ouders doet. Je bent voor mij echt een voorbeeld.

Ga alle reacties van andere maar even doorlezen. Misschien voel je je dan wat beter.

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Astrid

Hoi Lique,

Ik weet nu gewoon helemaal niets meer te zeggen,
je hebt teveel pech dit is gewoon te veel allemaal,
en zooo oneerlijk.

Ik word hier ook stil van.

Sterkte met alles,
Astrid

Cor_en_Petra

Ook Cheeky heeft een berichtje voor je achtergelaten in zijn dagboek.
Echt meid, we leven allemaal met jullie mee!

Cor, Petra & Cheeky

Carine

Jeetje wat vreselijk zeg... ik zou er echt niet mee door kunnen gaan als ik jou was... al die teleurstellingen keer op keer... het is echt verschikkelijk. Ik vind het ook erg knap van je dat je er ondanks al deze gruwelijkheden gewoon mee door blijft gaan!
Heel erg veel sterkte! :-* :-*
Groetjes, Carine en een heeeeeleeee dikke knuffel van Zazoutje!

Gerda

Ach Lique,

Wat moet ik nog zeggen.... Alleen geef de moed niet op meid. Er moeten betere tijden aan gaan breken, dat kan niet anders.
Wat lijkt me dat vreselijk om te zien zo'n weerloos jonkie zo toegetakeld.
Lique meis, ik hoop echt dat aan deze doorgaande ellende een eind komt en je niet meer met angst hoeft te gaan controleren of alles wel goed gaat.
Maar nogmaals, geef de moed niet op hoor, na een dal kan het alleen maar omhoog, en het is tijd dat dat gaat gebeuren!!!

Veel liefs, Gerda

bobbie

Rox4nne

:'(

Angelique, &^%#@* zeg! >:(
Wat gebeurd er toch allemaal.
Je bent wel heel sterk hoor vind ik!
Inderdaad heel oneerlijk dat dit alles ineens zo allemaal bij jullie gebeurd..
Ik hoop dat het snel weer beter gaat bij jullie, want dat is wat je echt verdiend! :-*

Liefs,
Roxanne

~Natas~

Hoi Lique,

Jeetje zeg.
Het zit jullie ook niet mee zeg.
Ik ben ook blij dat het valkje is overleden, al doet dit wel pijn.
En de foto's zeggen al genoeg  :'( helaas  :'(

Sterkte ermee,

Natas