26 juni 2025, 19:55:36

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Anita1

;D lees ik dat echt goed? 51 eitjes wauww haahahaa
dat is echt veel lique.daar krijg je het idd druk mee.
leuk dat we samen op dezelfde dag een geelwang eitje hebben.
ook toevallig.
en idd die pebbles ziet er echt zoo schattig uit.die heeft echt iets.
wat een mooie foto's maak je toch weer elke dag.
neem mn petje af voor je! knuff anita ;D

Lique

Sjors & Sjimmie

Jong 1 - Cinnamon - Dag 22 - 116 gram

Jong 2 - Cinnamon -  Dag 21 - 103 gram

Billy & Yellow

Jong 1 - Cinnamon Gepareld - Dag 19 - 104 gram

Jong 2 - Cinnamon Gepareld - Dag 18 - 113 gram

Jong 3 - Cinnamon Gepareld - Dag 17 - 87 gram

Rudie & Kyra
Pebbles - Wildkleur -  Dag 31 - 100 gram

Shaggy & Pino
Jong 3 - Wildkleur - Dag 14 - 47 gram

Sammy & Phoebe

Jong 1 - Dag 5 - 15 gram

Jong 2 - Dag 4 - 11 gram

Jong 3 - Dag 3 - 9 gram

Jong 4 - Dag 1 - 4 gram

omdat Pino's jong 4 nu bij Sammy en Phoebe in het nest zit, zal dit kleine kereltje ook bij de jongen van haar horen, dus ook bij haar dagfoto's zitten ipv bij Pino.

Pino & Shaggy Jong 4 - Wildkleur - Dag 12 - 18 gram

groetjes Lique

Plug

Ziet er goed uit Lique :D
Ik zie dat paps & mam van Micky het ook goed doen, weer een hele familie er bij. :)

Groetjes, Fokko

PB

Hoi Lique en ook Peter natuurlijk!

Jullie hebben mij misschien ook al eens op het forum aangetroffen. Het heeft even geduurd maar ik heb ook jullie dagboek nu helemaal doorgewerkt. Schandalig dat ik niet eerder gereageerd heb he. Wat een smeltkroes van prachtige en moeilijke momenten, zeker ook het huidige broedseizoen! Geniet altijd van de mooie foto's hier en wat jullie allemaal voor de valken en de liefhebbers hier op de site over hebben! Ook nog even een pluim voor deze fantastische website! Ik heb er de afgelopen 3 jaar al veel aan gehad hoor.

Blijf het hier met grote spanning volgen!

veel suc6 de komende tijd!

groetjes,
Petra en Taxco

Rox4nne

Hai Lique en Peter,

Nogmaals heel erg bedankt voor vandaag, het was gezellig!
(en vooral ook lekker)  :D

En wat doe je dat toch professioneel met de dagfoto's!  :o
Leuk hoor om je in aktie te zien! hihi

Scooby mist haar ei en ik dacht net dat "Sjakie" een dubbelkuif had maar ja, dat leek maar zo... ::)

Wij bijna ook een dubbelkuif, hè Jacqueline? :-X

Al je kleintjes gaan nu heel goed, ze zijn stuk voor stuk prachtig en ik ben altijd zo trots dat ik ze even mocht zien of zelfs bij me houden. Heerlijk! Vooral ook het eitje dat zachtjes tikte  :-*

Liefs en een knoef
Roxanne 

Lin

Hoi Lique,

Ik ben net zoals iedereen blij dat het allemaal wat beter gaat en ik hoop dat dat zo blijft. Zie zien er wel iets beter uit dan ervoor. Vooral de buikjes worden minder rood (of lijkt dat zo?).

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

Hoi Allemaal,

Het jong van Sam is overleden.
Hij was nog niet uitgekomen.
Gisteren klopte en piepte hij nog erg hevig, en leek het erop dat hij vannacht uit zou komen.
Vanmorgen scheen het ei groen door, en bewoog niet meer.
Piepte en klopte ook niet meer dus besloot hem open te maken.
Hij was dood in het eitje.
Hier volgen een paar foto's. Dit is niet geschikt voor iedereen om te bekijken, vandaar de link naar de foto:
http://www.valkparkiet.org/forumupload/DIS.jpg
http://www.valkparkiet.org/forumupload/DIS2.jpg

Het was een witmasker mannetje.
Hij had zijn dooier nog wel, wat al erg vreemd was.
Het eitje is gelegd op 19-3-'05. Deze lag bij Pino en werd goed bebroed. OMdat pino jongen kreeg het eitje bij Sammy gelegd, en Sam heeft het eitje eergisteren weer terug gekregen. Hij heeft een broedtijd gehad van bijna een maand, terwijl hij al veel eerder uit had moeten komen.

Ik vind het onwijs jammer dat hij niet leeft. Omdat ik haar toch een nest gun, heb ik haar de laatste 2 eitjes va Sammy en Phoebe gegeven. Mocht het niet gaan, kunnen de jongen altijd nog naar Sammy terug.

Hoi carine,
Inmiddels heb ik de prijzen verhoogd, en zal nog een stuk schrijven waarom, en wat iedereen altijd mee kan krijgen e.d.

Hoi Nel,
Ja, geweldig zijn ze hoor ;)

Hoi Lin,
Die gele stipjes hebben maar een paar jongen van Sammy. Phoebe zijn moeder heeft dit ook.

Hoi Kirsten,
Dank je wel. Ik krijg steeds meer hoop, en denk nu echt dat het jong het gaat overleven. Dat was een paar dagen geleden wel anders.

Hoi Petra,
Pebbles groeit inderdaad nu wel erg snel. k hoor hem ook regelmatig fladderen in het blok. Hij zal binnenkort uitvliegen.

Hoi Suzanne,
Het is echt een schatje, Michael en Chantal hebben hem al bewonderd, en zijn ook helemaal verliefd.

Hoi Rianne,
Ik zal het zeker nog erg druk krijgen. Ik heb straks helemaal geen tijd meer om te werken whahaha

Hoi mariska,
Ik ben blij dat ze nu erg snel groeien. Ik kan goed merken dat de calcitad en synulox aanslaan.

Hoi Margreet,
Dank je wel. Het kost steeds meer tijd om de dagfoto's te maken. Daarom ga ik snel over op alleen groepsfoto's van de nesten.

Hoi Jaimy,
Wat leuk voor je neefje, dat hij straks zijn valkjes krijgt. Hopelijk gaat alles goed met de handvoeding.

Hoi Suzanne,
Ik ben er ook erg blij om dat Camel haar eerste eitje heeft. Nu nog even kijken wanneer haar tweede eitje komt, en wanneer ze gaat broeden.
Helaas zijn de fallows nog niet aan een nestje begonnen. Ergens klikt het nog niet zo tussen die 2. Ik denk dat ik nog een fallow pop erbij zet, zodat hij iig wat keuze heeft.

Hoi Kirsten,
Zó al 3 eitjes. Nu zou je bij ei 1 al kunnen zien of hij bevruht is. Ik hoop het wel voor je.

Hoi Sanna,
Zelf ben ik ook enorm benieuwd hoe de jongen er straks uit gaan zien van Camel en Drum. Paps en mams zijn iig wel heel mooi, dus moeten de jognen er ook mooi uit gaan zien.

Hoi Roxanne,
Gisteren heb je kunnen zien hoe ik met de jongen bezig ben.
Het duurt allemaal wel heel lang, maar het is ook wel leuk om te doen.

Hoi nel,
Hoe lang gaat die aanschaf-stop duren? :D Ik denk niet zo lang, want een verslaving is moeilijk vanaf te komen.

Hoi marianne,
Het gaat zeker goed hier, maar bij jou ook zo te lezen ook. Jij zal binnenkort ook prachtjongen krijgen.

Hoi Cor en petra,
Het voelt al als een lopende band met de kleintjes ihhiihhi. Iedere dag hetzelfde. Nu alleen nog een salaris vragen, maar ben bang dat ik dat niet krijg hahhaha :D
Helaas zit het er niet in om alle dagboeken bij te houden.
Maar soms kijk ik veel dagboeken even in, wat er allemaal gebeurd is. Alleen reageer ik niet altijd.

Hoi Anita,
Dat is idd wel erg toevallig, op dezelfde dag een geelwang eitje.

Hoi Fokko,
Ja, Micky heeft een behoorlijk grote familie, en deze breidt zich alleen maar meer uit ;)

Hoi Petra,
Helamaal niet schandalig hoor. Er is overal ook zoveel te lezen. Zelf heb ik ook niet alle tijd om alles door te lezen en te reageren.

Hoi Roxanne,
Geen dank, wij vonden het ook heel gezellig. En ik ben blij dat Malaika nu lekker bij jou zit. Helaas was het voor ons niet te doen, om haar hier te plaatsen, dat zou zonde zijn, omdat ze erg tam is. Vandaar dat ik als eerste aan jou dacht.
Kom gauw de sleutel maar brengen, dan kan je de kleintes weer zien ;)
Groetjes Jacqueline.... o nee, mij naam was Angelique, was ik ff vergeten ;) ;D

Hoi Lin,
De buikjes zijn inderdaad nit zo rood meer, uitgedroogd zijn ze gelukkig ook niet meer, en ze komen behoorlijk goed aan allemaal. Zelfs de kleine van Pino.

Groetjes Lique

Kolkkie

Hoi Lique,

Jammer dat het ei nooit is uitgekomen.
Wat een vreemd gezicht dat ei. Vooral dat groenige vind ik erg vreemd.
Heb je mss enig idee wat het is, ik ben er benieuwd naar?

Groetjes,

Mariska

p.s. ik zag je foto's maken in je voliere (binnenhok) ;).

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

Hoi Mariska,

Ja, erg jammer, maar deze dingen kom je vaker tegen.
Ik weet niet wat er is gebeurd, maar het was zowiezo niet goed gegaan, als hij wel uitgekomen was. Het dooier is helemaal niet opgenomen, terwijl hij al ver was met uitbreken.

Whahha, ja ik was net ff foto's aan het maken van de geelwangen,

totdat ik Storm en Fire bezig hoorde. Dat moest ik natuurlijk ook op de foto zetten:

ook heb ik Shafali bij Billy  en Yellow gezet, want ze laat telkens haar (onbevruchte) eitjes van de hoogste stok vallen.

Gerda

Hoi Lique,

De jongen zien er inderdaad goed uit. Ook je zorgenjong lijkt het goed te doen bij zijn nieuwe pleegouders.
Wat apart dat eierenbombardement, wat een troep zal dat geven. En ik dacht meteen, jeetje er zal net een valkje onder staan......bbbrrrrr, moet er niet aan denken.
Gelukkig dat het nu goed lijkt te gaan. Gelukkig maar, want met al die eitjes heb je geen tijd voor allerlei probleemgevallen. Je kunt weer heel wat mensen blij gaan maken denk ik.

Groetjes Gerda

Irene

51 eitjes? :o :o :o :o wow, dat gaat wel wer super hard. binnekort (1e week van mei) vakantie, dus als je nog "gediplomeerd personeel" ;D zoekt om je te helpen, dan weet je me te vinden!!!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

Hoi allemaal,

Ik heb vanavond hulp gehad met de jongen van Roxanne (thanx). Gisteren heb ik een fallow man gekregen (gekocht eigenlijk) en samen gezet met de fallow pop. Dit klikte absoluut niet, en ze maakten mekaar de kop gek. Telkens paniek in de kooi. Daarom besloten om de man samen met een witmasker geparelde pop split fallow te zetten in de hoop dat dit wel klikt.

De pop hebben we samen gezet met Hubba en de albino split fallow. Nu heeft hij het voor het uitkiezen.

Het was wel even een werk, maar gelukkig was Roxanne er om me te helpen. Alleen was het denk ik niet echt gelukt.

Hier de foto's van de jongen:

Sjors & Sjimmie

Jong 1 - Cinnamon - Dag 23 - 110 gram

Jong 2 - Cinnamon -  Dag 22 - 110 gram

Billy & Yellow

Jong 1 - Cinnamon Gepareld - Dag 20 - 109 gram

Jong 2 - Cinnamon Gepareld - Dag 19 - 111 gram

Jong 3 - Cinnamon Gepareld - Dag 18 - 95 gram

Rudie & Kyra
Pebbles - Wildkleur -  Dag 32 - 97 gram

Shaggy & Pino
Jong 3 - Wildkleur - Dag 15 - 49 gram

Sammy & Phoebe

Jong 1 - Dag 6 - 15 gram

Jong 2 - Dag 5 - 11 gram

Jong 3 - Dag 4 - 9 gram

Jong 4 - Dag 2 - 4 gram

Pino & Shaggy Jong 4 - Wildkleur - Dag 13 - 18 gram

groetjes Lique

Rox4nne

Hai Lique,

Pff, wat een dagje weer  8)
Dat doen we toch goed, hè?
Een hele klus al die jongen op de foto en wegen (vind ik helemaaaaaal niet erg hoor, ik mag ze lekker knuffelen in de tussentijd) ;D

En ze zijn stuk voor stuk HEEEERLIJK!
Vooral Pebbles is echt zo'n lekker dingetje!

Weer bedankt voor alles!

Liefs,
Roxanne

PS. Scooby heeft nog steeds een dikke kont  :-X

Lique

Hoi Roxanne,

Dank je nog voor je hulp.
Hier nog wat foto's die jij gisteren gemaakt hebt:

Milo:

Rudie:

Yellow:

Geelwang pop op haar 2 eitjes:

Storm die de kapotte eitjes onder haar wil schuiven:

Witmasker pop voor broedblok:

Rianne

Ooowwww ik ben echt gek op foto's! Ze zijn mooi! En de valkjes natuurlijk ook. :)